NajuZ Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hei. Hva er egentlig forskjellen mellom AMD og intel? Hvilken av de er best? Jeg har hørt utallige påstander fra begge parter. Folk maser om benchmark med 3dmark, men de vil ikke jeg høre på, iom. at amd sponser 3dmark. Hvorfor er amd bedre til spill? Hva gjør intel dårligere på det? Intel skal jo være bedre til videoredigering. Det er det eneste argumentet jeg kan forstå. Forklar Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Prosessorene er bygd opp helt forskjellig og vil derfor yte noe bedre ved enkelte oppgaver. Det er kun 64-bits prosessorene til AMD som yter best i spill, men det er ikke så mye forskjell at det har noe særlig å si egentlig. Til videoredigering er begge prosessorene så godt som like, men til encoding /decoding er Intel noe raskere, men ikke mye. De er egentlig like bra vil jeg si, mm. du skal drive med spesifike oppgaver som er klart best for den ene prosessoren. Lenke til kommentar
Dastardly Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Du får vel litt mer vrooom for pengene om du kjøper AMD. Intel er regnet for å ha bedre stabiitet.l Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Intel er regnet for å ha bedre stabiitet.l Hvorfor i all verden skulle det ikke være like "stabilt"? Ustabilitet er et softwareproblem i 99,99% av tilfellene. Kompatibilitet derimot, men det avhenger jo av hovedkort og chipset... Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Folk maser om benchmark med 3dmark, men de vil ikke jeg høre på, iom. at amd sponser 3dmark. Jaha? link? Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Tror det er noen slike tråder fra før her Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Tror det er noen slike tråder fra før her hæ? hvor? :!: Lenke til kommentar
NajuZ Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Hvorfor er amd bedre enn intel i spill? Hva er raskere? .............. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Hvorfor er amd bedre enn intel i spill? Hva er raskere? .............. Her har du litt nattlesing: http://www6.tomshardware.com/cpu/20041220/index.html http://www6.tomshardware.com/cpu/20041221/index.html Når du kan alt som stor der så kom tilbake og still noen flere spm..... Endret 26. januar 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå