Gå til innhold

Mottat PC fra whitebox?


Anbefalte innlegg

Er det noen her som har har bestilt noe fra Whitebox.no og faktisk har fått det?

 

Jeg bestilte en CL1557 fra whitebox like før jul, og jeg ennå ikke fått PC'en.

Jeg har prøvd å ringe de flere ganger, men på svareren sier dem at dem ikke tar telefonen. (Hva er det for noe tull?)

 

Prøvd å sende mail til dem og, her svarer de i hvert fall, av og til. Men får ikke vite noe mer egentlig. Sier bare at den er på vei eller at de skal sjekke det opp.

 

Er det noen her som har fått vite noe mer enn meg? eller fått PC'en som de har bestilt? :hmm:

 

- Ganty

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AOpen som produserer 1557 barebone kabinettet har problemer med å levere det - så de fleste leverandører har problemer med å få nok av disse. Sannsynligvis det som er problemet.

 

Ja - det er normalt med lang ventetid - jeg måtte vente litt over 3 uker på min CL50 når jeg kjøpte den for halvannet år siden.

Lenke til kommentar

Takker for svaret ditt...

 

Var det så vanskelig for Whitebox å informere meg om?

(Bedre kundeservice fra kunden til whitebox enn whitebox selv)

 

Da er det i hvert fall litt mer forståelig på at det tar tid.

 

Mvh Ganty :roll:

Lenke til kommentar

Jepp, har sett det nå i ettertid.... hehe...

Eneste som er positivt at den er billig.

Er verdt å betale 2000 kr mer og få bedre service. Tør ikke tenke på hvorden det blir hvis Pc'en går i stykker og de må fikse den for meg.

 

Vurdere å heller kjøpe den znote 4200 til zepto. Koster litt mer, men får bedre service og en god pc :D

Mer en prinsipp nå at jeg skal ha den pc'en fra whitebox. De sa jo at leveringen var 3-5 dager da jeg bestilte. Jeg liker ikke folk som bryter avtaler, spesielt bedrifter som skal være seriøse.

 

-Ganty

Lenke til kommentar

Jeg mottok min CL25 laptop fra Whitebox på torsdag i forrige uke, det viste seg da at maskinen hadde britisk tastatur noe som selvfølgelig er fullstendig ubrukelig i Norge. Leverte tilbake maskinen til dem for å heve kjøpet, men har ikke motatt pengene. Jeg har nå sendt klage på dem til Forbrukerrådet og håper at det kan løse problemet, men saken havner nok til slutt i Forbrukertvistutvalget og så får jeg pengen mine om et halvt års tid dersom de ikke går konkurs i mellom tiden. Jeg vil gjerne komme i kontakt med andre som har vært borti lignende situasjoner med Whitebox for å høre deres erfaringer. Send meg en mail: [email protected] :thumbup:

 

Legger også ved mitt klagebrev til Forbrukerrådet...

Klage_p__Whitebox_Data_Systems.doc

Lenke til kommentar
Jeg mottok min CL25 laptop fra Whitebox på torsdag i forrige uke, det viste seg da at maskinen hadde britisk tastatur noe som selvfølgelig er fullstendig ubrukelig i Norge. Leverte tilbake maskinen til dem for å heve kjøpet, men har ikke motatt pengene. Jeg har nå sendt klage på dem til Forbrukerrådet og håper at det kan løse problemet, men saken havner nok til slutt i Forbrukertvistutvalget og så får jeg pengen mine om et halvt års tid dersom de ikke går konkurs i mellom tiden. Jeg vil gjerne komme i kontakt med andre som har vært borti lignende situasjoner med Whitebox for å høre deres erfaringer. Send meg en mail: [email protected] :thumbup:

 

Legger også ved mitt klagebrev til Forbrukerrådet...

Heisann!

 

Hevet du kjøpet på grunn av tastaturet, eller generelt fordi du er misfornøyd med maskinen? Søstera mi hadde samme problemet, men brukte bare tastaturet videre med norsk konfigurasjon. Siden hun behersker touch-metoden, var det egentlig ikke så stort problem unntatt fra de gangene hun måtte bruke spesialtegnene. Hun ringte til Whitebox, og fikk høre at hun bare kunne sende inn tastaturet, og få tilbakesendt norsk tastatur uten tillegg (de hadde gått tomt for norsktastatur da hun bestilte). Så....hun fikk nytt tastatur etter å ha brukt det engelske en liten stund...

 

Mvh

Locinho

Lenke til kommentar
Hevet du kjøpet på grunn av tastaturet, eller generelt fordi du er misfornøyd med maskinen? Søstera mi hadde samme problemet, men brukte bare tastaturet videre med norsk konfigurasjon. Siden hun behersker touch-metoden, var det egentlig ikke så stort problem unntatt fra de gangene hun måtte bruke spesialtegnene. Hun ringte til Whitebox, og fikk høre at hun bare kunne sende inn tastaturet, og få tilbakesendt norsk tastatur uten tillegg (de hadde gått tomt for norsktastatur da hun bestilte). Så....hun fikk nytt tastatur etter å ha brukt det engelske en liten stund...

 

Jeg behersker ikke touch metoden og har ikke tenkt å vente på nytt tastatur fra det firmaet som har desidert dårligst på leveringstid i dette landet, derfor hevet jeg kjøpet. Venter fortsatt på svar fra Whitebox ang. hvor det blir av pengene mine...

Lenke til kommentar
Jeg mottok min CL25 laptop fra Whitebox på torsdag i forrige uke, det viste seg da at maskinen hadde britisk tastatur

Fikk også engelsk tastatur på min cl56. Ringte å ga beskjed, og dagen etter lå det et norskt i postkassen. Tok meg to minutter å skifte....Whitebox ville heller ikke ha i retur det engelske. Har derfor et i reserve tillfele uhell skulle oppstå..... :D

Lenke til kommentar

Fikk tlf fra whitebox i dag, de skulle sende PC'en i dag, og jeg skulle få den etter helgen sa de. Fikk med litt ekstra utstyr uten tillegg i prisen (dvd-brenner + bæreveske).

 

I følge han som ringte meg er det den interne kommunikasjonen i whitebox som er hovedgrunnen til elendigheten. Spesielt mellom selgere og lageret. Lagerfolkene er dårlig til å gi tilbakemelding på status, og selgerne selger mer enn det lageret greier å levere. Systemet skal nå legges om sa han, håper at de forbredres betraktelig her.

 

Får jeg Pc'en med norsk eller britisk tastatur tro? :hmm: hehe...

 

Takker for alles bidrag i diskusjonen... Fått mer informasjon her enn fra "kundeservicen" i whitebox.

 

Lykke til med dem som ennå sliter med whitebox, med retten på sin side ender alt godt, selv om det tar tid. Tror ikke jeg har sett slutten på whitebox helt ennå... Tør ikke en gang å tenke på hva som skjer hvis PC'en ryker eller det er noe galt med den :roll:

 

 

- Ganty

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Fikk tlf fra whitebox i dag, de skulle sende PC'en i dag, og jeg skulle få den etter helgen sa de. Fikk med litt ekstra utstyr uten tillegg i prisen (dvd-brenner + bæreveske).

 

I følge han som ringte meg er det den interne kommunikasjonen i whitebox som er hovedgrunnen til elendigheten. Spesielt mellom selgere og lageret. Lagerfolkene er dårlig til å gi tilbakemelding på status, og selgerne selger mer enn det lageret greier å levere. Systemet skal nå legges om sa han, håper at de forbredres betraktelig her.

Bæreveske er da vitterlig standard hos Whitebox og de fleste andre webshops, å følge med maskinen.

 

Den interne kommunikasjonen? Hvor mange jobber der? 4 stk, kanskje 5? Jason, Pål, Peter og Karianne. Belinda rutter med noe annet hun. God unnskyldning da, men holder vel egentlig ikke vann når man vet litt mer enn de er klar over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...