rel0ad Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Noen som har en enkel kode for nedtelling? tenker da på bare å skrive inn en til dato, så rekner den ut hvor mange måneder, dager, timer til den datoen.. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Med litt serversidekoding funker dette bra! Lenke til kommentar
rel0ad Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 må vel ha php støtte på serveren, noe som jeg ikke har, noen andre? Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Du finner sikkert noe du kan bruke her: http://javascript.internet.com/ Lenke til kommentar
rel0ad Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 fant en der, http://docs.roxen.com/roxen/1.3/creator/in.../countdown.html åssen setter jeg opp den så den rekner ned antall dager til 10 mai i år.. fikk det ikke til! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 <script><!-- var diffMonths=-1, diffDays=-1, diffHours=-1, diffMins=-1 var compDat = new Date("may 10, 2005 0:00:00") var msPerMonth = 31 * 24 * 60 * 60 * 1000 var msPerDay = 24 * 60 * 60 * 1000 var msPerHour = 60 * 60 * 1000 var msPerMin = 60 * 1000 var msPerSec = 1000 function clock() { var today = new Date() var changeM = diffMonths var changeD = diffDays var changeH = diffHours var changeMin = diffMins var diffMs = compDat.getTime() - today.getTime() diffMonths = Math.floor(diffMs / msPerMonth) diffMs -= diffMonths * msPerMonth diffDays = Math.floor(diffMs / msPerDay) diffMs -= diffDays * msPerDay diffHours = Math.floor(diffMs / msPerHour) diffMs -= diffHours * msPerHour diffMins = Math.floor(diffMs / msPerMin) diffMs -= diffMins * msPerMin var diffSecs = Math.floor(diffMs / msPerSec) if(changeM!=diffMonths) document.forms[0].months.value=diffMonths if(changeD!=diffDays) document.forms[0].days.value=diffDays if(changeH!=diffHours) document.forms[0].hours.value=diffHours if(changeMin!=diffMins) document.forms[0].mins.value=diffMins document.forms[0].secs.value=diffSecs timerID = setTimeout("clock()",1000) } // --> </script> <form> <left> <p> <input type="text" name="months" size="2">måneder <input type="text" name="days" size="2">dager <input type="text" name="hours" size="2">timer <input type="text" name="mins" size="2">minutter <input type="text" name="secs" size="2">sekunder<br> <script> clock() </script> </center> </body> </form> på linje 3 setter du dato, månde, år osv... Lenke til kommentar
rel0ad Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 tusen takk:) Lenke til kommentar
rel0ad Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 hva om jeg ønsker at den teller antall dager også. altså dager:antall Lenke til kommentar
Shaggy Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) <left> <p> ... </center> </body> Fint script, men hva gjør disse her? <center> og <left> skal man forresten aldri bruke uansett... Endret 2. februar 2005 av Shaggy Lenke til kommentar
gather Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) det er dumt å bruke javaskript til slikt da ikke alle browsere har støtte for det. Ville heller brukt serversidekode som f-eks php eller asp. Så et eksempel i php her om dagen.... skal se om jeg finner det når jeg kommer heim. Edit: det var et eksempel tidligre i denne tråden. Endret 2. februar 2005 av gather Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 hva om jeg ønsker at den teller antall dager også. altså dager:antall den har da alltid telt antall dager hos meg... den teller måneder, dager, timer, minutter og sekunder.. <left> og <center> skal ikke bli brukt nei, du må gjerne bytte eller fjerne disse, men da kan ikke jeg garantere at scriptet fungerer Lenke til kommentar
Shaggy Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 <left> og <center> skal ikke bli brukt nei, du må gjerne bytte eller fjerne disse, men da kan ikke jeg garantere at scriptet fungerer Gi deg nå, mann. Left og center har jo ingen verdens ting med scriptet å gjøre... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 det er ikke jeg som har laget scriptet, jeg kan 0 om slike script... jeg bare hadde ett slikt på hjemmesiden min.... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 det er dumt å bruke javaskript til slikt da ikke alle browsere har støtte for det. Ville heller brukt serversidekode som f-eks php eller asp. Så et eksempel i php her om dagen.... skal se om jeg finner det når jeg kommer heim. Edit: det var et eksempel tidligre i denne tråden. Du vil ikkje få til et "live" nedtellingsskript (altså et som teller ned fortløpande mens du ser på) med serverside scripting, da må det clientside til uansett, for eksempel javascript. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå