MrVilla Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Nå tror jeg at jeg har testet samtlige nettlesere som finnes....ihvertfall dem jeg har hørt om. Siste forsøk var Firefox 1.0. Prøvde denne noen dager før jeg bare måtte hive den ut igjen. Må være den tregeste nettleseren jeg har testet. Innstalerte den og satte den opp til å importere alle opplysninger fra IE, noe som gikk veldig greit. Da jeg skulle inn på intranettet så spurte den om passord!? Har vel aldri brukt noe passord jeg så da var den ubrukelig på intranettet altså. Er mulig feilen ligger i bedriften her og ikke i firefoxen så jeg trekker den ikke noe for dette. Kastet meg ut på nettet og lastet ned de nødvendige pluggins som blir mest brukt og som jeg fikk beskjed om i tur og orden. dessverre så gikk det ekstremt tregt å surfe med den. Sirup er ordet. Jeg kom ikke inn på forumet her engang! Er det sånn at denne nettleseren kun fungerer på visse nettsteder, visse maskiner eller kun på gutterommet? IE fungerer som ei kule uansett hvor man er og hva man driver med og jeg skal vedde på at dersom IE ikke var laget av MS så ville man forgudet den. dessverre så er det slik i dag at så lenge det er laget av MS så skal det være innforstått at det er dårlig. Hadde det vært omvendt....at MS hadde laget firefox og Mozilla hadde laget IE så skal jeg vedde min siste skjorte på at flertallet hadde skjelt ut firefox for å være treg og ikke fungere overalt, mens IE er kjapp og fikser alle sider! men men.....bare min mening da. Hadde egentlig ikke noe å spørre om i denne posten. Ville bare få ut litt damp Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 IE fungerer som ei kule uansett hvor man er og hva man driver med og jeg skal vedde på at dersom IE ikke var laget av MS så ville man forgudet den. dessverre så er det slik i dag at så lenge det er laget av MS så skal det være innforstått at det er dårlig. Hadde det vært omvendt....at MS hadde laget firefox og Mozilla hadde laget IE så skal jeg vedde min siste skjorte på at flertallet hadde skjelt ut firefox for å være treg og ikke fungere overalt, mens IE er kjapp og fikser alle sider! Vel, jeg skulle ha vært enig dersom IE ikke hadde vært så sinnsykt utsatt for spyware/malware. Det er vel akkurat det som er grunnen til at folk flest bytter, og IKKE at det er MS som har laget programsnutten... Og min Firefox fungerer helt utmerket, sitter å skriver denne meldingen i Firefox... Er selvfølgelig noen sider som ikke går helt som dem skal, men det er jo sider skrevet spest for IE, og ikke firefox, så da kan man vel neppe henge mozilla- gjengen. Høres rett og slett ut som at du har vært meget uheldig i din test. Men det du sier om intranett er jo da lett å fixe... Er bare å finne default brukernavn for IE og skrive inn i Firefox. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) http://www.dan1el.net/ie/ Endret 26. januar 2005 av janfredrik Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Altså. Jeg har brukt de mest kjente nettleserene, og jeg bruker Firefox. Har konkludert med at den er genial! Beste nettleseren jeg har vært borti. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Gjør litt research på problemene dine. Firefox fungerer like bra på den maskinen der som på alle andre, med mindre windowsen din er litt på trynet, eller du bruker terminal server som er satt opp for IE til å bruke internett. Bedrifter osv kan ha litt sære instillinger på internett pga sikkerhet osv, kan hende det er derfor firefox ikke fungerer helt som den skal. Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 FireFox fungerer til hvertfall 95% av websidene jeg surfer på, bortsett fra ... fine ting som SharePoint portaler, Microsoft OWA, Reporting Services og en del andre løsninger fra Microsoft. På den annen side, mange av disse er veldig knyttet opp mot Microsoft Office 2003, så det å bruke IE blir i disse tilfellene en del av en større pakke. Det meste annet fungerer glimrende i FireFox 1.0. Og forresten: Hvis man ikke er logget inn med administratorrettigheter på maskinen man surfer på, så får man ikke spyware og annet drit installert på maskinen. Brukere ikke får installert noe = spyware får ikke installert noe. Kirikiri Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Som jeg sa tidligere så var det ikke det at den ikke fungerte på intranetet som ødela inntrykket. Det regner jeg med er noe annet. Windowsen min er såvidt jeg kan se helt fin. Har installert den både på jobben og hjemme. Går bedre hjemme da, men føler allikevel at IE'en er raskere, samt at den tar alle sider. Egentlig så er det litt synd. Det var en del bra med den også. Måten man organiserer favoritter og passord på er jo eksemplarisk! Den virker også veldig enkel og effektiv. Det var også grunnen til at jeg la den inn. Hørte masse lovord og trudde jeg nå kunne få en som var like grei som IE og i tillegg sikrere og med bedre funksjonalitet. Er mulig dere har rett og at jeg har vært skikkelig uheldig her. Har jo ikke gjort noen fullskala test heller da. Kun startet opp og brukt den slik som jeg bruker IE til vanlig. PS! Hvordan finner jeg default brukernavn for IE mot intranettet? Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 samt at den tar alle sider. Eller rettere sagt at sidene "tar" explorer? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Kan det hende at en av disse tilleggene du installerte er skyld i treigheten? Hva med å reinstallere FireFox og (muligens) deaktivere endel av de innebygde tilleggene? Det kan også du opplevde problemer med versjonen du lastet ned, som kanskje er utbedret og fikset i den nyeste versjonen. Forøvrig er jeg nokså uenig i påstanden om at IE ville blitt forgudet dersom et annet firma hadde utviklet den, og vært identisk med den i dag. Hovedproblemet med IE kan sammenfattes i to punkter: Fokus på funksjonalitet istedenfor sikkerhet. En markedsandel som gjør den til ett naturlig mål. Virusutviklere og svindlere vil helst nå flest databrukere i sine angrep. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Kun startet opp og brukt den slik som jeg bruker IE til vanlig. Kanskje der du har problemet ditt Hver gang jeg installerer Opera og/eller Firefox passer jeg på å sette innstillingene akkurat slik jeg vil ha dem. Jeg tweaker på omtrent alt, og jeg setter det opp skikkelig, samt installerer de viktigste plug-in'ne. Opera og Firefox uten personlig innstillinger hadde jeg ikke taklet:) Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg har hørt om noen som har problemer med IPB-forum med Firefox, men selv har jeg aldri opplevd noe slik. Mulig dette er fikset i IPB 2. Som sagt er hovedgrunnene til at folk forlater IE sikkerhet og spyware, men kanskje mest av alt er det brukervennligheten til Firefox som lokker de fleste. Firefox har ikke bare et genialt oppsett med Bookmarks Toolbar Folder og RSS, den har også som trådstarter selv nevnte, nesten uendelige oppgraderingsmuligheten ved hjelp av hundre, kanskje tusenvis av extensions. Jeg tror at om 1-2 år vil problemene med å komme inn på forskjellige sider som nettbank og andre offentlige sider som i skrivende stund ikke er 100% kompatibel med Firefox, være borte. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 IE klarer ikke å vise alle sider. Det må du forstå. Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 jeg var en ihugga IE bruker i alle år frem til for litt siden, da satte jeg meg ned og testet opera for ørtende gang, og etter endel konfigurering var jeg frelst! har testet mye rart før og alltid havnet tilbake på IE. etter en uke med opera kunne jeg ikke tenke meg og gå til bake! for meg gjaldt det bare og sette meg litt inn i programmet og konfigurere det mest mulig slikt jeg vil ha det. det jeg savner mest i IE er tabs.. Lenke til kommentar
clario Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Som sagt er Firefox lang foran IE når det gjelder sikkerthet og beskyttelse mot drit å lort som finst der ute. Sjekk disse to siden om hvor sikkert Secunia mener IE og Firefox er: Secunia : Firefox 1.x Secunia : IE 6 Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Som sagt er Firefox lang foran IE når det gjelder sikkerthet og beskyttelse mot drit å lort som finst der ute. Sjekk disse to siden om hvor sikkert Secunia mener IE og Firefox er: Secunia : Firefox 1.x Secunia : IE 6 Jepp, og ingen av de på Firefox er kritiske, mens over tretti prosent av de til IE er kritiske. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Nå tror jeg at jeg har testet samtlige nettlesere som finnes....ihvertfall dem jeg har hørt om. Siste forsøk var Firefox 1.0. Prøvde denne noen dager før jeg bare måtte hive den ut igjen. Må være den tregeste nettleseren jeg har testet. Innstalerte den og satte den opp til å importere alle opplysninger fra IE, noe som gikk veldig greit. Da jeg skulle inn på intranettet så spurte den om passord!? Har vel aldri brukt noe passord jeg så da var den ubrukelig på intranettet altså. Er mulig feilen ligger i bedriften her og ikke i firefoxen så jeg trekker den ikke noe for dette. Kastet meg ut på nettet og lastet ned de nødvendige pluggins som blir mest brukt og som jeg fikk beskjed om i tur og orden. dessverre så gikk det ekstremt tregt å surfe med den. Sirup er ordet. Jeg kom ikke inn på forumet her engang! Er det sånn at denne nettleseren kun fungerer på visse nettsteder, visse maskiner eller kun på gutterommet? IE fungerer som ei kule uansett hvor man er og hva man driver med og jeg skal vedde på at dersom IE ikke var laget av MS så ville man forgudet den. dessverre så er det slik i dag at så lenge det er laget av MS så skal det være innforstått at det er dårlig. Hadde det vært omvendt....at MS hadde laget firefox og Mozilla hadde laget IE så skal jeg vedde min siste skjorte på at flertallet hadde skjelt ut firefox for å være treg og ikke fungere overalt, mens IE er kjapp og fikser alle sider! men men.....bare min mening da. Hadde egentlig ikke noe å spørre om i denne posten. Ville bare få ut litt damp håperdette er ment som en spøk..... Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 http://www.dan1el.net/ie/ IE skulle aldri vært oppfunnet, makan til spywaredritt har jeg aldri vært borti... Lenge leve opera og firefox! Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 http://www.dan1el.net/ie/ IE skulle aldri vært oppfunnet, makan til spywaredritt har jeg aldri vært borti... Lenge leve opera og firefox! Hvis IE aldri hadde vært oppfunnet, og Microsoft hadde lagt ved Firefox med winXP, kan jeg vedde på at den hadde blitt nesten like mye utsatt for pop-ups, spyware++. Hackerene hacker jo den nettleseren som blir brukt mest av folk selfølgelig. IE ble da valgt fordi den er mest brukt. Hvis det ikke hadde vært "slemme" folk i verden, kunne sikkert IE vært en kjempe nettleser, med MASSE funksjonalitet. Men verden er dessverre ikke så snill. Jeg bruker forøvrig opera.. (har også FF installert) Lenke til kommentar
oknp Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 du kan jo prøve maxthon(tidligere My IE2). http://www.maxthon.com/en/index.htm jeg bruker den ikke selv men har hørt mye bra om den fra folk jeg kjenner. fra Maxthons side: Maxthon Internet Browser software is a powerful tabbed browser with a highly customizable interface. It is based on the Internet Explorer browser engine (your most likely current web browser) which means that what works in the IE browser will work the same in Maxthon tabbed browser but with many additional efficient features like... Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 du kan jo prøve maxthon(tidligere My IE2).http://www.maxthon.com/en/index.htm jeg bruker den ikke selv men har hørt mye bra om den fra folk jeg kjenner. fra Maxthons side: Maxthon Internet Browser software is a powerful tabbed browser with a highly customizable interface. It is based on the Internet Explorer browser engine (your most likely current web browser) which means that what works in the IE browser will work the same in Maxthon tabbed browser but with many additional efficient features like... hvis det er slik at dette er et skall over ie, vil ikke adware være et like stort problem her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå