Gå til innhold

Gainward 6600Gt og viftestøy

applet

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettop mottat mitt Gainward 6600 GT fra komplett og er meget fornøyd med ytelsen. MEN, jeg har et lite problem. Hver gang jeg starter maskinen bråker vifta mye. Det er ikke snakk om vanlig viftestøy her, jeg skvatt skikkelig første gangen. Det er heller ikke kontinuerlig, det høres litt som når man pumper gasspedalen på en sportsbil. Senere opplever jeg ingen problemer, maskinen er stabil, kortet blir ikke varmt, og så langt jeg kan se får den nok strøm. Er dette noe disse kortene gjør når de starter, eller får den lite strøm under boot? Det siste har jeg vanskelig å tro da jeg bruker en source/fortron PSU som burde være god for 400W :thumbup: og jeg har ikke mer enn 2 disker og en cd-rom i maskinen.. Hovedkortet er forøvrig et asus A7N8x Delux.

Anyone?

Endret av applet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trolig pga at kulelageret i vifta ikke er varm, har skjedd på flere vifter til meg, blir lyden vedvarende etter oppstart så ta kontakt med forhandler.

Kommer den om 2-3 år så er det ikke være en å klaske på en liten dråpe med symaskinolje i selve kulelageret på vifta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...