Gå til innhold

Musebane IcEplexI Deluxe, musematte!


Anbefalte innlegg

Hmmmm dette vil jeg også lage!!!!

 

 

Men kan du lage en mer ryddig beskrivelse av hvordan du har gått fra,?

Utifra det jeg forstå:

du finner en plexiglass bit og lager formen.

Pusser bare på undersiden? eller på oppsiden,eller beggedele?

Hva kan jeg feste under for å få den til å holde seg i ro?

tenkteå lime en matte av et slag under musematten igjen da,hva slags?

 

Ja, du har funnet rett fremgangsmåte der, men hvis du leser hele tråden, så finner du en litt mer detaljert beskribelse av hvliket pussepapir o.l. du bør bruke.

Du finner sikkert none veldig flate gummi"knotter" på claser`n som du kan feste under.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmmmm dette vil jeg også lage!!!!

 

 

Men kan du lage en mer ryddig beskrivelse av hvordan du har gått fra,?

Utifra det jeg forstå:

du finner en plexiglass bit og lager formen.

Pusser bare på undersiden? eller på oppsiden,eller beggedele?

Hva kan jeg feste under for å få den til å holde seg i ro?

tenkteå lime en matte av et slag under musematten igjen da,hva slags?

 

Ja, du har funnet rett fremgangsmåte der, men hvis du leser hele tråden, så finner du en litt mer detaljert beskribelse av hvliket pussepapir o.l. du bør bruke.

Du finner sikkert none veldig flate gummi"knotter" på claser`n som du kan feste under.

hmmm ja men hvilken side pusser jeg på? det er veldig foggy i denne tråden :p

ja lest den flere ganger nå..

180 i pussepapir? hvem var d som mente 240 i pussepapir?

men igjen pusser jeg på den nedre siden eller den øverste

Endret av Rxj0n
Lenke til kommentar

Du finnner plexi, kutter den i slik størrelse/fasong du vil ha, så pusser du BEGGE sider på glasset. Jeg har satt på noen ting under slik den ikke skulle skli.. (men det var vist bare slik den ikke sku skrape opp ting:S så jeg må finne skikkelige "knotter")

 

Det var vel alt..

Kutt ut,

Puss BEGGE sider,

BRUK :p

Lenke til kommentar
Men nå dukkeyt d opp et problem igjen..

 

de de selger på clahs ohlson er 20*30 erke dette litt lite?

Er d noen andre butikker biltema,jernia som også selger plexi.

vet at jeg kan bruke glassmestre men blir ikke dette litt dyrt?

Ja det er veldig dyrt og ikke bruke glassmestere! Det som er så fint med dem er at de vanlig vis har noen slike små bitter som de ikke får brukt til noe spesielt så du får dem gratis eller til slik og ingenting.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

:hmm:... Dette må jeg prøve!

 

*Løper Ut til Glassmesteren og Kjøper Plexi*

 

Kan bli veldig bra dette... Kan jeg bruke 160, elle blir dette for grovt? Tror jeg har noe 180 liggende.

Nå kan jeg endelig lage den musematten jeg alltid har drømt om! *Fyrer opp Stikk saga og dremelen*

 

Angående friksjonsproblemet kan jeg anbefale Skotsk Tape\Magic Tape(sånn som ikke er gjenomsiktig), dette bruker jeg og noen venner og det funker utrolig bra på både Ice, Steel og Funk. Og det koster bare 30kr for et års bruk! bare husk å legg på 3-4 lag med teip, så du får litt avstand fra matta. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja de har det vel på komplett hvertfall.

Noe som er enda bedre er å gå innom clas-ohlson å kjøpe deg tefex teflon bakepapir, det er akkurat det samme som den teflon teipen bare at det er et stooort ark med masse skates for 30 kr i stede for to strimler for 50kr. Ta med litt dobbelt sidig teip og (gjerne Skotsk :p) for å feste skatsene til musen...

Lenke til kommentar
Ja de har det vel på komplett hvertfall.

Noe som er enda bedre er å gå innom clas-ohlson å kjøpe deg tefex teflon bakepapir, det er akkurat det samme som den teflon teipen bare at det er et stooort ark med masse skates for 30 kr i stede for to strimler for 50kr. Ta med litt dobbelt sidig teip og (gjerne Skotsk :p) for å feste skatsene til musen...

Tenkte jeg skulle kjøpte dette jah... er det ein slags plastik? (Teflon)

 

Jeg bruker nå tøymatta mi for jeg ikkje har noe gode greier under musa mi så

den glir bedre... skal bruke den igjen så snart jeg får teflon eller noe annet gudd :dribble:

Lenke til kommentar
Ja de har det vel på komplett hvertfall.

Noe som er enda bedre er å gå innom clas-ohlson å kjøpe deg tefex teflon bakepapir, det er akkurat det samme som den teflon teipen bare at det er et stooort ark med masse skates for 30 kr i stede for to strimler  for 50kr. Ta med litt dobbelt sidig teip og (gjerne Skotsk :p) for å feste skatsene til musen...

Tenkte jeg skulle kjøpte dette jah... er det ein slags plastik? (Teflon)

 

Jeg bruker nå tøymatta mi for jeg ikkje har noe gode greier under musa mi så

den glir bedre... skal bruke den igjen så snart jeg får teflon eller noe annet gudd :dribble:

ja det er en slags litt stivt papir, ganske deilig, hvertfall på Icemat.

Det er http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=EGMS deisse skatsene som er like.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...