lilfire Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 fått meg ny spiler, ikke noe bra greier emn holder for meg. problemet er at jeg ikke skjønner en drit av bil stereo alle ledningene som kommer fra dashbordet er umerket som gjør jobben en del vanskligere. jeg klarte å finne 12v på 2 av dem og kobla dem på + og - på spillern men er noen andre ledninger memory back up hva er den til? og power antena... regner det har noe med de å gjøre MVH lilfire Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Merk alle kablene som kommer fra dashbordet med fryseteip, sånn at du kan merke de med feks A til Z. Ka bil har du foresten? Ta av tenningen. Fest den sorte ledningen fra et voltmeter til jord( karosseriet). Mål med den røde ledningen, spenningen, på alle kablene og skriv resultatet ned i en tabell. Skru på tenningen. Mål alle ledningene igjen og skriv spenningen ned i tabellen. Skru av tenningen igjen. Sett meteret på motstandsmåling. Mål over alle ledningene igjen, utenom de ledningene med spenning på. Resultat ned i tabellen. Hvis det kommer ledninger i et par og du ikke har målt spenning på de, er det mest sansynlig ledning til høytalere. Mål motstand på disse. Skal ligge på 4-8 ohm hvis det er tilkoblet vanlige høytalere. Presenter tabellen her, så kan vi vise videre. Lykke til. Husk at det heter bilstereo i topic. Da blir det brudd på treordsregelen, så bare la topicen være! Edit: Leif Endret 26. januar 2005 av Luske_Ludvig Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Er høgttalarledningane tydelige eller har du ikkje snøring på om det er tilførsel eller høgttalarledning? Skriv ei liste over ledningar og fargar på stereoen. Endret 26. januar 2005 av zeph Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Er det ISO - plugg på spillern? Se isåfall her. Ellers må du ta frem multimeter eller ta kontakt med sjappa du kjøpte spillern hos. De bør ha kompetanse til å hjelpe deg. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 greit at jeg må finne ut hvem det er spenning på og hvem det ikke her og hvem som er høytalere.....men vet fremdeles ikke hvor jeg skal koble de 2 lednigene, memmory back up og power antena... Lenke til kommentar
trra Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Memory backup er vel for at spilleren skal huske klokka, radio stasjoner osv, memory skal til +, da får spilleren strøm til å huske, uten strøm ingen husk Forandret litt på emnetittelen. Endret 26. januar 2005 av trra Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 hmm da kobler jeg den på + da men hva med power antena da? Lenke til kommentar
tvåførti Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 hvis du ikke har elektrisk antenne er det bare og hoppe over den ledningen Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Takk for alle svar stereon er oppe å går nå Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Das ist gut. Pass på ørene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå