Gå til innhold

PC nekter å boote fra USB-CD *Problem Løst*


Launch

Anbefalte innlegg

Har en USB CD rom som jeg har bootet fra før uten problemer, men nå er det eom om den ikke fins før jeg kommer inn i Win XP. Har satt BIOS til å boote fra USB-CD rom men det er ikke antydning til at den prøver å finne den og booter opp fra C:

 

Boot.ini filen min ser sånn ut:

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

 

Vet ikke om det kan ha noe med den å gjøre, men jeg må ihvertfall få bootet fra CD'n (Win XP CD som er bootable)

 

Har prøvd flere ulike USB porter.

Endret av Launch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-sXUHvn0e

Trur ikkje autoexec.bat og config.sys er brukt lenger, i nyare os. Eg har ikkje prøvd å boote frå usb sjølv, så eg kjem litt til kort i å hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Prøv og skaff deg en oppstartsdisket til f.eks win98 og last inn driverne til cd-rom or whatever og skriv bokstaven:\ winnt eller noe sånt når du kommer inn på cd'en.

 

Kan ikke love noe men det er eneste forslaget jeg har med tanke på at jeg ikke har kjennskap til usb cd-rommer.

 

Lykke til

 

SinHazzard

Lenke til kommentar

Lagde en UBCD nylig som jeg også har prøvd ja.

Diskettstasjon hva er det? :p Sånn gammel drit skal jeg ikke ha.

 

Anyway, jeg resatte BIOS jumperen og stillte inn alt på nytt "knittre knasle rasle poff" og sånn så fungerte tingen. Virket som om BIOS ikke hadde husket innstillingene sine så de måtte settes og lagres på nytt.

 

Bootet opp etterhvert og fikk orden på sakerne :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...