Gå til innhold

Amili D, skrur seg av!

Deviator

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er plaget med en Amilio D med Celeron CPU. Tror cpu er av den vanlige typen for stasjonære pc'er

Pc'en skrur seg av etter en stund. Det kan variere fra 24t til bare 1-2 timer.

Den har ikke speed step funksjonen.

Syns den ble litt for varm så jeg skrudde den opp gorde den skikkelig ren og påførte kjølepasta uten dette hjalp.

Videre så bråker viften ufattelig mye..

Den har heller ikke sensorer så jeg kan ikke installere feilsøkingsprogrammer for å måle temp etc...

Begynner å bli tom for ting å prøve ut her, lurte på å kanskje erstatte viften men finner ikke noe vifte til den. Dessuten blir det da fort dyrt å påkoste den del etter del uten at det løser problemet.

Leste noe om at det kunne være selve strømadapter\ledningen som var problemet men har ikke helt tro på dette.

Vil forresten også tilføre at jeg kjører nå med bare strøm uten batteri.

Noen som har vært borti lignede ?

Trenger sårt noen råd for å få denne pc'en opp å gå igjen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vist det er Fujitsu Siemens Amilo D (widescreen) du mener så har jeg erfaring med en slik. Hadde den i 1 år. Ble lei av ustabilitet og bråk. Maskinen blir vel ikke tilfeldigis ekstremt varm under venstre hånd? Der sitter harddisken. Fikk den aldri til å bli stabil. Er ikke bare meg som har dette problemet. Vet om 2 andre med de samme problemene, men alle oss hadde Pentium 4 prosessor. Har ikke sett Amilo D med Celeron. Sendte mail til Komplett og prøvde Fujitsu Siemens Norge men de har jo ingen adresse. Fant den iallefal ikke. Fikk aldri noe svar fra komplett.

Så foresten denne:Antec Notebook Cooler Pearl hos Multicom

2Watt er vel ikke akkurat noe stort og 400 kr er vel dyrt.

Lenke til kommentar

Nei jeg har ikke den pentium mobile versjonen.

Det er plain vanlig desktop cpu i denne her.

Heller ikke den utgaven med widescreen. Den er vel ca 4 år gammel.

Celeron 1.1 G

Den går seg varm ja, men ikke med hardisken. Fremme under skjermen kan jeg steke egg og bacon :p

Min Forhandler (Telehuset) kunne skaffe meg en vifte til denne. Men de måtte da ha den på service og dette ville koste meg 1500-2000 spenn....**Phøøy*

Jeg sa at jeg ville skifte den selv, men nei da ville de ikke selge meg viften :(

Takk for knallgod service Telehuset!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...