Gå til innhold

xp 2100 brant opp

hanekam

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en xp og skulle bytte kjøler, byttet til en northQ kjøler, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306016&cks=SPK

da jeg skrudde på pc'en stoppen den og jeg fikk ikke noe skjermbilde, da skrudde jeg av pc'en rimelig fort og kjente at proessoren min var grisete varm og lukte svidd, testet det, og som sagt den var "brent" opp, noen som har erfaringer med denne kjøleren,

cpu var ikke overklokket,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan høres ut som kjøleren ikke var riktig montert slik at CPU og kjøler ikke fikk skikkelig kontakt. Ser du "brennmerker" på CPU? Og tilsvarende merke på kjøleren?

nope, det er det som er så rart, tok senere ut hovedkortet får å sjekke om kjøleren satt ordentelig, og det gjorde den etter det jeg så, men jeg hadde en salgs vitekontroll (den som følger med) den var stilt på ca 3\4 styrke.. men det skulle vært rikelig med luftstrøm..

Lenke til kommentar

Hvis prosessoren var "grisete" varm, og ikke kjøleren, tyder det på dårlig kontakt.

En XP2100+ (har en selv) kan monteres og startes kun med kjøleribbe, dvs, helt uten vifte. Etter 5-10 min. vil kjølreribben bli veldig varm, men ingenting vil lukte/bli brent.

Du er sikker på det er CPU som er ødelagt, og ikke noe annet på hovedkort?

Lenke til kommentar
Hvis prosessoren var "grisete" varm, og ikke kjøleren, tyder det på dårlig kontakt.

En XP2100+ (har en selv) kan monteres og startes kun med kjøleribbe, dvs, helt uten vifte. Etter 5-10 min. vil kjølreribben bli veldig varm, men ingenting vil lukte/bli brent.

Du er sikker på det er CPU som er ødelagt, og ikke noe annet på hovedkort?

det funker å bruke en annen cpu, (duron 800mhz) sitter på pc'en nå med duronen tilboklet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...