sofarot Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) var på butikken, bor i en liten bygd så alle kjenner alle her...! jaja, når jeg skulle betale så gjespa jeg, og så spurte hu i kassen om jeg var trøtt...trøtt som jeg var svarte jeg jo "JA"...... Dette var på mandag... i går kom morra mi hjem og sa at i kveld skulle jeg legge meg tidlig, fordi jeg visstnok var for trøtt, da hadde hun snakket med den butikkenkjerringa! Kan hun butikkkjerringa bare si slikt til morrami?......hun var jo på jobb....... EDIT: leif Endret 26. januar 2005 av ketchez Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Haha. Det er ikke noe taushetsplikt i en vanlig butikk. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Har de ikke det? Hvis f.eks Kurt Nilsen stikker på Rimi å kjøper 14pakker med kondomer, så kan vel ikke hun bare stikke å fortelle det til vg? Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 darkness din...! Ja! men det må det da være noen slags form for taushetsplikt..! ? ! Lenke til kommentar
riktig Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Mener at butikkansatte ikke har lov til å fortelle hva noen har kjøpt i butikken, men har ingen dokumentasjon på dette. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Altså. Kjære trådstarter. Skrev du under på en taushetserkæring når du ble ansatt? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg mener å huske at vi hadde noe taushetsplikt skjema når jeg jobbet i videobutikk en gang for lenge siden.. Uansett, taushetsplikt eller ikke, er det helt utenkelig for meg å plapre om at en eller annen b-kjendis låner 30 erotiske filmer i uken f.eks. Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Da kan du komme til butikken der jeg jobber, jeg driter i om du gjesper eller ikke... Endret 26. januar 2005 av AnAnAs Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Da kan du komme til butikken der jeg jobber, jeg driter i om du gjesper eller ikke... Hmm.. hva selger dere da? Ikke sikkert det hjelper trådstarter så mye om du selger skistøvler og klatreutstyr. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Det er ingen form for taushetsplikt i butikk... men små barn som gjesper må selvfølgelig legge seg tidligere Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 folk som har taushetsplikt er oftest folk som jobber med/kan se/har tilgang til sensitiv informasjon, som f.eks karakterer, psykiske og fysiske problemer, det meste som er om deg, som ingen andre har noe med, at du gjesper kan alle se og er derfor ikke sensitiv informasjon, selv om hun hadde hatt taushetsplikt så hadde det ikke gått under den taushetsplikt betyr ikke at du ikke kan si noe om jobben, det er bare enkelte ting du ikke skal si, f.eks jeg har taushetsplikt, men jeg kan fortsatt si veldig mye om det som skjer her, jeg kan f.eks si at du ser trøtt ut til moren din, men jeg kan ikke si at du fikk en 2`er i matte, eller at du kontaktet helsesøster... Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Løsning: Flytt til en norsk "storby". Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Man har som oftest taushetsplikt om informasjon man tilegner seg om bedriften man jobber i. Videre ang. hva folk handler eller hva folk gjør i butikken går vel heller på moral Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Altså. Kjære trådstarter. Skrev du under på en taushetserkæring når du ble ansatt? heh....er skoleelev... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Hvis du vil unngå bygdeslarv må du bare flytte. Jeg ble observert i fylla (spyende på en balkong) i 8. klasse på ungdomsskolen i mi bygd. Greit nok at foreldrene mine fant det ut via diverse naboer som hadde sett det. Men så ble historiene bare bedre og bedre. Etterhvert ble det fortalt mamma (fra drosjesjåføren) at de hadde helt sprit ned i halsen min med trakt, mens jeg var tvunget ned på gulvet. Helt villt selvsagt. Men sånn er det i små lokalmiljøer. Bare å drite i det. Selvsagt er det ingen taushetsplikt i en butikk. Folk slarver jo værre der enn noen andre steder. Og om Kurt kjøper 14 pakker kondomer ville hvertfall JEG ringt Se&Hør på flekken.."KURT HAR hEMMELIG HAREM!"..1000 raske. Endret 26. januar 2005 av Bitex Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Kommer ann på hva derer mener med taushetsplikt. I ditt tilfelle var det nok helt lovlig. Men du har feks ikke lov til å si til andre hvor stor overskudd butikken går med, eller kodene til diverse dører. Dette er en plikt man har selvom man ikke har skrevet under på noe. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Kommer ann på hva derer mener med taushetsplikt. I ditt tilfelle var det nok helt lovlig.Men du har feks ikke lov til å si til andre hvor stor overskudd butikken går med, eller kodene til diverse dører. Dette er en plikt man har selvom man ikke har skrevet under på noe. Hvis noen gir meg navnet på butikken/eierselskapet til butikken, skal jeg påta meg å finne overskudd/underskudd, gjeldsprosent, omsetning etc. Forutsatt at det er et aksjeselskap, hvilket det høyst sannsynlig er. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hvis f.eks Kurt Nilsen stikker på Rimi å kjøper 14pakker med kondomer, så kan vel ikke hun bare stikke å fortelle det til vg? Jo det tror jeg, men jeg tviler på at vg har lov til å skrive om det. Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 jeg kan koden til rimi Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hvis f.eks Kurt Nilsen stikker på Rimi å kjøper 14pakker med kondomer, så kan vel ikke hun bare stikke å fortelle det til vg? Jo det tror jeg, men jeg tviler på at vg har lov til å skrive om det. hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå