Aopens Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Heisann Jeg har planlagt en liten oppgradering med ram. Nå har det seg slik at jeg har fra før en Twinmos Twister 512 CL2 brikke (2,3,3,8) Dette er satt opp i et AMD64 system bestående av: Shuttle SN85G4 V1 AMD64 3200+ 1mb cache 512mb Twinmos Twister 2x 250 gigg Maxtor disker. Radeon 9700 Pro (skiftes til XFX 6800GT Dual DVI) Så kommer spørsmålet ....... Når jeg nå skla oppgradere så lurer jeg p om det er muligt at jeg i stede for å sette i en lik brikke som den jeg har, at jeg heller setter inn en Twinmos Twister Pro brikke på 512 mb (CL2,2,2,5). Som dere ser så har denne bedre latency. Nå har det seg jo også at en del brikker sliter i kombi med 754 versjonen av AMD64 siden den har en bug eller to i onchip minne controlleren Noen som kan gi meg et solid svar på dette eller bør jeg gå for lik brikke som den jeg har fra før ??? Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Vel, du må jo kjøre samme latency på begge (alle) brikkene, så selv om den ene kan kjøre 2.2.2.5 så er du begrenset til hastigheten til den tregeste. Om det er mulig? Ja i teorien, men jeg vet ikke hvilke minnemoduler minnekontrolleren ikke liker. Endret 26. januar 2005 av Gunnar_ Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Bruk like brikker så du sparer deg bryet Lenke til kommentar
Aopens Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Hmm tja nai får se hva det blir til Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå