Gå til innhold

Hvordan smaker lungemos?

phax

Anbefalte innlegg

hei, så de solgte lungemos til 10,- pakken idag på butikken. 24,- kilo'n var det vel. og så sparsommelig som jeg er ble jeg jo kjempe glad for det! :w00t:

men så var det jo bare det at jeg aldri har smakt lungemos.. og det høres jo mindre delikat ut.. så jeg turte ikke kjøpe. :blush:

noen som vet hvordan det smaker og om det er spisende?

tenkte kanskje det var slik som leverpostei, høres jævlig ut men smaker jo knall!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og kaste bort en hel tier! iiik...!

pengboka mi sprang og gjemte seg nå. :p

er det ingen som har smakt det?

Hehe, du er SÅ gnien ja :!:

Det merkelige er, at selv med alle mine knep på google, fant jeg ikke ut hva lungemus er laget av engang ..

Jeg TROR det er hakkede lunger fra svin, blandet med svinekjøtt og noe annet lurt.

Jeg har aldri smakt det selv, har ikke sett det i butikken engang..

Lenke til kommentar
Det merkelige er, at selv med alle mine knep på google, fant jeg ikke ut hva lungemus er laget av engang ..
Lungemos som tradisjonelt lages av lunger, hjerte, kjøtt fra grisehode, løk og krydder som ingefær, nellik, allehånde og muskat er bare en av våre mange innmatsbaserte retter som bør gis en sjanse.

http://www.aperitif.no/index.db2?id=34046

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Det er ikke noe særlig værre enn kjøttdeig egentlig. Ser ut som kjøttdeig også når det er stekt i panne. Men det er jo laget av lunger og diverse andre innvoller, så det høres ikke så delikat ut kanskje. Du skulle bare visst hva som er i medisterkakene vi spiser i jula, så hadde du aldri rørt det mer ;)

I noen tilfeller passer uttrykket "Ignorance is bliss" perfekt.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

uggh..

lungemos, det høres lite delikat ut men folk spiser det allikevel. der er vel det samme med smalahovud og lutafisk, eller haggis (kokt mavesekk fra sau, med orginal-innhold pluss litt ekstra) som enkelte briter(?) liker å spise.

man vet aldri hvordan det smaker før man har prøvt det, personlig så har jeg liten lyst til å prøve det, selv om mange som kjenner meg mener jeg er altetende ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Lungemos er ganske godt det :)

Og fjortiss snakk som "ÆÆsj. det er lagd av lunger.. æsj æsj.." er bare teit!

Nei gitt, anbefaler deg og teste ut lungemos :thumbup:

Lenke til kommentar

Du skulle bare visst all "dritten" som stappes i pølsefyllet så hadde du nekta å spise det og. Her snakker vi om generelle avfallsprodukter fra slakt, som øyelokk, innvoller osv. Er det et SJOKK for dere at vi faktisk spiser ting som ikke vokser på trær og tappes rett på Gilde-kartonger?

En jeg kjenner jobber på et pølsemakeri, han sier han kommet aldri til å spise ei pølse igjen etter å ha sett hva de lages av.

Slutt med sutringa sier nå jeg. De fleste kjøttprodukter inneholder innvoller også, sånn er det bare, og det har vi spist hele livet.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Jeg har spist longemos en gang hos en god venn av meg.

Jeg vet ikke om det var fordi moren ikke er spesielt flink til å lage mat, eller som det var lungemosen sin feil, men jeg syns ikke det smake så skrekkelig godt.

Bemerk dere at jeg var rundt 11-12 år den gang, så for alt jeg vet kan det være jeg liker det hvis jeg spiser det nå.

10,- kr var jo ikke så dyrt, og sammen med litt billig pasta burde det være et rimelig, og (godt?) måltid. :)

Lenke til kommentar
Du skulle bare visst hva som er i medisterkakene vi spiser i jula, så hadde du aldri rørt det mer ;)

I noen tilfeller passer uttrykket "Ignorance is bliss" perfekt.

Hva er egentlig mesdisterkaker lagd av :ohmy: Har alltid trodd at det bare var kjøtt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...