Tha_Zaynt Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) noen som har peiling på hvorfor jeg ikke får faux columns til å virke? EDIT; Det har tydeligvis noe med at rightcolumn og leftcolumn er floatelementer. Hvordan kan jeg hindre at de collapser? Må jeg ha enda en wrap rundt de igjen? koden: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <title>Vormstad Park</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="application/xhtml+xml; charset=iso-8859-1"/> <link href="vormstad.css" rel="stylesheet" type="text/css"/> </head> <body> <div id="wrap"> <div id="head"></div> <div id="contentwrap"> <div id="leftcolumn">blablabla</div> <div id="rightcolumn">hello world!</div> </div> <div id="footer"></div> </div> </body> </html> *{ margin: 0; padding: 0; } body{ background: url(images/bg.png) fixed top center; text-align: center; } #wrap{ width: 680px; margin: 0 auto; } #head{ background: url(images/head.png) no-repeat; height: 180px; width: 673px; } #contentwrap{ background: url(images/contentbg.png); background-repeat: repeat-y; padding: 0 20px 0 15px; } #rightcolumn{ float: right; width: 171px; border: 1px solid; padding: 5px; text-align: left; font-family: Tahoma, "Trebuchet MS", Arial; font-size: .9em; color: #636363; } #leftcolumn{ border: 1px solid; width: 450px; float: left; padding: 5px; text-align: left; font-family: Tahoma, "Trebuchet MS", Arial; font-size: .9em; color: #636363; } #footer{ clear: both; background: url(images/footer.png) no-repeat; height: 32px; width: 675px; margin-left: -2px; } Endret 26. januar 2005 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 link hadde vært fint, eller til nød en skjermdump. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Legg footeren i bunn av contentwrap. Clearingen har ingen innvirkning der den ligger nå. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Nå fungerte i hvert fall repeteringen av bakgrunnsbildet. Men nå er footeren inne i contentwrap'en og jeg vil helst ha den utenfor og det hjelper ikke å bruke minusverdier på margin-bottom.. link NB! Borderne på left og rightcolumn er bare for å illustrere hvor de befinner seg.. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Bytt ut footeren med en ekstra div eller en hr da, som har clearing-egenskapen, så setter du footeren der du hadde den fra før. Er ikke verre. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Brukte hr med visibility hidden og det funka fett. Takk skal du ha, Geir! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå