Gå til innhold

Et par kjappe spørsmål om 6230

Anbefalte innlegg

1.EDIT: Herved kan dere ignorere punkt 1. folkens, det handlet i stor grad om min evne til å poste før jeg faktisk leste i forumet :blush: Forestiller meg at det kan gjelde punkt 3. også (ah, etterpåklokskapens eksakte vitenskap), men nå er jeg for trøtt til å gidde å lese mer.

2.Til (nesten) slutt noe annet; kjøpte samme telefon til dama nettopp, og da la jeg merke til noe som ikke gjorde meg helt glad, nemlig at hennes display helt klart viste ikke bare hvitt, men alle farger tydeligere enn min egen (som bare er noen mnd gammel). Dette gjelder kameraets muligheter også - klarere på den måten at det virker som hennes har større blenderåpning... Sic. Hva kan være årsaken til dette? Telefonen er behandlet pent osv. Kan det være garantigrunn, jeg mener, hvis displayet/kameraet mitt slett ikke er så bra som det kunne/skulle ha vært?

3.Helt til slutt; om noen skulle ha noen formeninger om hva som egner seg best for å overføre stash mellom pc`en og mobilen, så si gjerne fra nå - valget står mellom blutoothadapter, duk-2-kabel (eller hva pokker det nå er den nokiakabelen heter) og kortleser (som også kommer til å ta en drøss med andre kort).

Drister meg til å takke på forhånd - tross alt denne sida som sørget for at jeg endte opp med nettopp denne telefonen i første omgang!

:thumbup:

Endret av Skarphedin Olsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle løsningene har fordeler og ulemper:

bluetooth, praktisk (trenger ikke koble til noen ting) fungerer med med mange andre ting, tregt

kabel, forholdsvis raskt, går lettere men ikke nødvendigvis i stykker.

minnekortleser, veldig raskt, litt ekstra pes (må ta ut kortet av telefonen), kan brukes til andre kort.

Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt bluetooth hvis du kan leve med med 1 minutt overføring pr. sang, kontra 10-15 sek for kabel og 5 for minnekortleser.

ps, hvis du skal kjøpe leser anbefaler jeg denne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304778&cks=PLC

Lenke til kommentar
2.Til (nesten) slutt noe annet; kjøpte samme telefon til dama nettopp, og da la jeg merke til noe som ikke gjorde meg helt glad, nemlig at hennes display helt klart viste ikke bare hvitt, men alle farger tydeligere enn min egen (som bare er noen mnd gammel). Dette gjelder kameraets muligheter også - klarere på den måten at det virker som hennes har større blenderåpning... Sic. Hva kan være årsaken til dette? Telefonen er behandlet pent osv. Kan det være garantigrunn, jeg mener, hvis displayet/kameraet mitt slett ikke er så bra som det kunne/skulle ha vært?

En venn hadde samme problemet på sin 6230. Hun sammeligna sitt display med min og en annen sin 6230, og vi så at hennes display var dårligere. (Vi sendte over et bilde slik at alle viste det samme bildet på hvert vårt display. Da ble det lettere å sammeligne). Jeg husker ikke helt hva vi gjorde for å rette det opp, men for å fa bedre kvalitet på bildene er det et menyvalg under kamera som lar deg justere kvaliteten på bildene opp eller ned (meny -> media -> kamera -> innstillinger -> bildekvalitet -> høy). Jeg mener det hjalp, men det er vel bare bildene som blir bedre, ikke skjermen...

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd med BT på min N6230 - det fungerte svært dårlig. Mulig det er noe jeg gjør feil..

Kjøpte meg en 9in1-kortleser på Clas Ohlson - den fungerer bra! Du får minnekortet opp som en egen harddisk i Min Datamaskin, og det er svært lett å flytte, slette og organisere filene. Overføringen tar ikke mer enn et par sekunder pr MP3.

Lenke til kommentar
En venn hadde samme problemet på sin 6230. Hun sammeligna sitt display med min og en annen sin 6230, og vi så at hennes display var dårligere. (Vi sendte over et bilde slik at alle viste det samme bildet på hvert vårt display. Da ble det lettere å sammeligne). Jeg husker ikke helt hva vi gjorde for å rette det opp, men for å fa bedre kvalitet på bildene er det et menyvalg under kamera som lar deg justere kvaliteten på bildene opp eller ned (meny -> media -> kamera -> innstillinger -> bildekvalitet -> høy). Jeg mener det hjalp, men det er vel bare bildene som blir bedre, ikke skjermen...

Kameraet er allerede innstillt på "høy" kvalitet. Det jeg reagerer på, er at det virker som om optikken i hennes kamera slipper inn mer lys under de nøyaktig samme forhold - og slik gir bedre bilder. Er dette noe andre har hørt om eller, kan Nokia ha forbedret optikken i nyere utgaver eller noe?

Ja, og det gjelder også den "vanlige" skjermen, altså diplayet man ser til vanlig - hennes 6230 har merkbart klarere fargegjengivelse. (Kan jo være dette som gjør at jeg mener bildene blir bedre på henne. Mon dog.) Det synes jeg er merkelig, og jeg vurderer å klage på det. Da vil jeg garantert få til svar at den må sendes til nokia eller verksted de har godkjent e.l. Men siden jeg ikke får noen mobil i mellomtiden, og ikke føler meg trygg på om en klage på dette vil føre fram, er jeg usikker på vitsen i det; synspunkter folkens? :roll:

Lenke til kommentar

Hei. Ny på forumet, og håper dette er rette stedet å stille mitt spørsmål.

Jeg kjøpte nylig et 1gig minnekort fra Mobymemory til min Nokia 6230.

Kjøpte samtidig en 6 in 1 minnekortleser.

Men når jeg putter det nye minnekortet i leseren (eller 32mb kortet som fulgte med telefonen, ELLER et SD-kort jeg har brukt lenge), får jeg ikke flytte filer, fordi kortene visstnok er skrivebeskyttet. hvordan fikser jeg det?

En annen ting jeg bekymrer meg *litt* over er at når jeg går inn og sjekker minnestatusen på minnekortet, så står det at det er 160 megabytes ledig.....

All hjelp blir satt stor pris på.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Tar det bare 1 min å overføre en mp3 via BT?! Jeg prøvde pc->kabel til->PDA->BT til->mobil , og da tok det minst 15 min.. og fila virka ikke etterpå.. :blush:

pc->kabel til->PDA->BT til->mobil

Du glemte pc->kabel til->PDA->Liten apekatt som løper frem og tilbake->BT til->mobil

Det var der feilen oppsto, han spiste nemlig opp filendelsen!

Lenke til kommentar

Til Trådstarter

Nettop fått meg en 6230 selv,fikk den av en kompis da skjermen var ødelagt pga fuktskade, fikk tak i ny skjerm,bytta ut og nå fungerer telefonen som ny.

Sammenligna min 6230 mot hans(7mnd gml) 6230,og må si at min har mye skarpere/klarere/lysterkt bilde.

Opplevde det samme når jeg hadde SE T68i ,kompis av meg kjøpte den ca 4mnd før meg,og når jeg fikk min,så var skjermen mye mer lysterk.

Tipper at fargeskjerer i mobiler taper seg i kvalitet ganske fort,er vel en del av "mobiler skal ikke vare lengre en 12mb greia" :(

Ang kameraet ditt,så tipper jeg det ligger i firmwaren på tlf, firmware 4.44 skal ha forbedra bilde kvalitet i forhold til tidligere firmware.

Men som det står i change loggen under her,så kan det hende det har kommet en ny og forbedret kamera modul,men det kan ikke jeg bekrefte.

Kan hende det er forskjellen på telefonene deres.

Hvis din tlf er litt eldre en dama di sin,så er det sannsynelig at du har eldre firmware, gå på et service center og få den oppdatert. :thumbup:

Kjøpte meg en bluetooth dongle igår, går helt greit å overføre mp3 over det,men går tregt. Men uansett,greit å ha bluetooth på pc'en,ihvertfall hvis man bruker Nokia Pc suite som er ganske praktisk.

Usb kabler har jeg ikke prøvd,men tipper det ikke er spessielt raske heller.

Ville kansje gått for en minnekort leser hvis det er mp3 du har planer om å kopiere frem og tilbake, tar et par sekunder pr sang,bluetooth tar noen minutter,men det kommer seffølgelig ann på hvor god tid du har :)

Legger ved en Firmware Changelog nederst her,så du kan vurdere å oppgradere firmware.

Lykke til.

-----------------------

Changes/improvements made from MCU SW version 3.15 to version 4.28:

Call and Network Management

- Improvements in network selection and coverage handling

- Fixed dialing number (FDN) is possible also using the complete number

- Possible to attach an image to a contact in phonebook

SMS

- It is possible to listen music and create SMS at the same time, without

hearing the keypad tones

Browser (GPRS/WAP/XHTML)

- Improvements in browsing large pages and browsing always online (ALO) and have more than 1 page open

Java/Applications/Games

- New faster JAVA e-mail client.Using active settings instead of the first set

- Java application or game (*.jar)>64 kb can be played

- Improvements for Beach rally II, especially in location a correct date is displayed in high score

- Improvement when reading corrupt JAR file

- Connect Via in Midlet options is enforced for the Midlet when connected to Chat

Bluetooth/Irda

- Improvements in finding and pairing with devices and keeping the connection via Bluetooth

- Possible to send more than one file via IrDA

Other changes

- Picture set as a wallpaper can be deleted

- Improved handling of 6F11 -file by the phone

- Improved handling of call divert indicator in the SIM

- Improved spelling for Spanish, Thai, Russian, Hungarian, Hebrew, Chinese, Indonesian and Estonian

- Update for Russian T9

- General improvements on audio e.g. clicking sounds and click before tones played are now removed

- Music player: Improvements in audio quality

- Improvements in handling of MMC, renaming, moving files, formatting and error messages

- Improvements in handling MIDI tones for MMC

- Memory full improvement when try to record voice

- Support for operator menu added

Changes/improvements made from MCU SW version 4.28 to version 4.44:

- Call and Network Management

- 3GPP video stream can be played due to improvement in product configuration

- Browser:

- File downloading via OMA download improved

- QPASS cookies on HTTPS with DirectBill WAP purchase has been improved

- Streaming of long running data has been improved

- Browser shows all icons on a WAP page when the browser receives load responses for small images before page creation is completed

- Improved support for new camera module added

- The phone shows the correct status of available memory

- Picture quality of camera in VGA mode improved

- Function of the phone in night mode improved and the setting for camera has been adjusted

- Response time of the pressed power button has been improved

- Support for new camera module and power management IC added

Changes/improvements made from MCU SW version 4.44 to version 5.24:

- Call and Network Management

- Supplementary services/USSD strings with 3 digits are supported

- When make a call by entering the phone number and Call Setting/Send my Caller ID is set yes or no, the phone displays the corresponding name in the phonebook

- Handling of dialled call list improved

- Handling of calls improved when the phone is used with Bluetooth car kit or headset

- Bluetooth:

- Improvements when the phone is used as a GPRS modem via Bluetooth or infrared

- SIM:

- SIM service menu is not shown when SIM card without SIM ATK service is used

- Messaging:

- Improvement when playing received MMS voice clip

- Black line is not shown on the display after powering off the phone

- The message alert tone of incoming SMS/MMS is played through headset and phones buzzer when headset HS-5 is used

- If MIDlet-name with a syntax error is received, the phone does not install the JAR file and a attribute Mismatch is displayed

- Improvement when watching a video streaming with a QCIF frame size

- Handling of a music player improved in loudspeaker mode while receiving a call

- Improvement for alarm clock in power-off mode

- Receiving of the operator logo improved

Lenke til kommentar
Hei. Ny på forumet, og håper dette er rette stedet å stille mitt spørsmål.

Jeg kjøpte nylig et 1gig minnekort fra Mobymemory til min Nokia 6230.

Kjøpte samtidig en 6 in 1 minnekortleser.

Men når jeg putter det nye minnekortet i leseren (eller 32mb kortet som fulgte med telefonen, ELLER et SD-kort jeg har brukt lenge), får jeg ikke flytte filer, fordi kortene visstnok er skrivebeskyttet. hvordan fikser jeg det?

En annen ting jeg bekymrer meg *litt* over er at når jeg går inn og sjekker minnestatusen på minnekortet, så står det at det er 160 megabytes ledig.....

All hjelp blir satt stor pris på.

det ene du kan gjøre er å sette inn korte trykke høyremuseknappen på korte på data'en. Så egenskaper og så ta bort skrivebeskyttelsen.

sett inn kortet - høyre museknapp på korte - egenskaper - ta bort skrivebeskyttelsen.

Men på SD kort skal det være en liten "bryter". holder du den rett foran deg, på venstre side skal det være. Ikke høyre, bak eller foran men til høyre. hvis "bryteren" er nede dyter du den opp. Er den oppe dytt den ned.

Dytt "bryteren" ned.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg mener å ha lest et sted at 6230 tar maksimalt 128 mb minnekort, stemmer dette? Kunne tenke meg å kjøpe et på 512 mb eller 1 gb.

Noen som vet dette?

På forhånd takk!

Dette stemmer ikke.

Samme spørsmål har blitt spurt hundre ganger før :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...