Npvk_X Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Heisan, Med en stadig økende mengde skolearbeid, er jeg tvunget til å vurdere å bytte fra stasjonær og over til bærbar.. og som student er jo aldri økonomien den beste.. Vurderer å selge følgende : link handlevogn: http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=616 Produkt ABIT IC7-G Corsair XMS3200XL TWINX DDR400 1024 MB (2x512) Creative Soundblaster Audigy 2 ZS Gainward GeForce 6800GT 256 MB Ultra/2400 "Golden Sample" Intel Pentium 4 3.0 GHz 800 FSB (Northwood) Lian Li PC6277 Nec MultiSync LCD1770NX Seagate Barracuda 7200.7 160 GB S-ATA x2 Sony 48x/24x/48x/16 Combo Tagan TG480-U01 Western Digital Raptor 73,4 GB Rimeligste total sum (prisguiden) 18981,- u/skjerm 15782 + Viftestyring Zalman zm-mc1 Link 295,- To 12cm Papst vifter på radiator Vannkjøling: Pumpe = Eheim 1250 Link 690,- Cpu blokk = DD TDX Link 495,- Gpu Blokk = DD NV68 Link 995,- Radiator er fra varmeapparat i bil, ca samme som bie2 1/2" Tygon slanger. Sum 2475 + vifter slanger og div Har jo "kastet vekk" mye penger på pc de siste årene.. Kabinettet, Skjermen og Vannkjølingen lydkortet er alt mellom 3 og 6 uker gammelt.. Hvor mye tror dere jeg klarer å bringe inn?? Er ikke intresert i å bli sittende med en dårlig bærbar.. den bør jo være litt bra... forslag`? Mulig å f.eks plukke ut vannkjølingen, selge den separat.(mange som er skeptiske) Setter da inn original kjøling på skjermkortet og en zalman 7000b cu på cpu. Vil bli vanskelig å kvitte seg med denne godklumpen. Men jeg "må" jobbe mer med skolen og mindre med denne pcn... bruker for mye tid på den... Mvh Espen Endret 26. januar 2005 av Npvk_X Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Iogmed at prisen på denne PC'n overgår hva de fleste bruker på PC ganske så kraftig så kan det bli vanskelig å få solgt den.. Du får veldig gode bærbare til ca. 12000 kr. (Pentium M 1,7 GHz, Radeon 9700, 512 MB, 80 GB)... Tror du kan få rundt 14-15.000 kr. for PC'n din hvis du er heldig.. Jeg råder deg til å vente litt med å gå til innkjøp av bærbar.. Grafikkløsningene er ikke det helt store.. Radeon 9700 Pro er vel det beste... Men det kommer vel ganske snart noen Bærbare med nye Radeon X700/X800 og GeForce 6600/6800... Ville nok ventet litt på disse.. 1024 MB minne er jo sikkert ikke en dårlig idè heller... Bærbare maskiner i toppsjiktet koster rundt 14-15.000 kr. og hvis du får det for din stasjonære maskin så syns jeg du bør være fornøyd.. Lenke til kommentar
c-man Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hvorfor selge noe som du har lagt ned så mye penger (og sjel) i? Er ikke det bedre å heller kjøpe en bærbar som ikke koster så mye? En bærbar kan jo likevel aldri erstatte "go klumpen" din, og tro meg, du kommer til å savne den merkbart etter bare et par uker... Hadde jeg hatt samme problem hadde jeg heller latt være å drikke pils et par måneder (ja, jeg vet det kan være hardt, men er viljestyrken stor og formålet godt, så går det meste) og sett meg rundt etter en bærbar på bruktmarkedet. Nå vet ikke jeg hva du studerer, og hva slags applikasjoner du har behov for å kjøre, men en normal maskin som klarer win2000 og office 2000 bør jo ikke koste så mye mer enn 3000. (PIII 700mhz el.l.) Du har jo da den stasjonære til å drive med andre ting på (spill,surfing,hw.no...) Hvorfor ikke være som Ole Brumm og si ja takk, begge deler?? Da har du jo fortsatt et utgangspunkt når studiene er ferdig å du må ha en ny å råere stasjonær... Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Jeg må igrunn si meg helt enig.. En Pentium 3 bærbar med 128 MB minne eller mer holder til Office-bruk.. Her er et eksempel: http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=5412 Endret 26. januar 2005 av Andreasfe Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Må si meg enig med de andre, å kvitte seg med "god klumpen" kan du ikke gjøre. Du vil angre som en hund på det. Kjøp heller en brukt laptop! Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) ogmed at prisen på denne PC'n overgår hva de fleste bruker på PC ganske så kraftig så kan det bli vanskelig å få solgt den.. Det er vel det verste problemet... men som også blir nevnt.. blir jo nesten som å selge "sjela" Ligger litt tid og tanker, timer med problemer, bak evolusjonen av pcn min ja.. Det er vel bare å begynne jakten i bruktmarkedet.. Eller... Må tenke litt lengre... selvfølgelig vil jeg savne pcn... Men jeg kan altids bygge en ny "godklump" senere, siden det er kommet nyerer alternativer... Poenget er karnsje å tvinge meg selv til mindre lesetid på forumet og mer tid i pensum.. Endret 26. januar 2005 av Npvk_X Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå