RC1 Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Noen som har testet Thermalright xp-120 på socket 775 prosessor? Vurderer å kjøpe den med adapter for socket 775, har lest tester og den har fått bra karakterer. En fordel er jo at den bruker 120mm vifte. Kjøler: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=XP120 Adapter: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=LGA775RM Hva tror dere? God kjøling og lite støy? Jeg har ikke tenkt å overklokke. Pc spec: Asus P4P800 P4 3.2Ghz, 1Mb cache, 800Mhz Busshastighet Endret 25. januar 2005 av RC1 Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Siden det tydligvis ikke er noen her som har prøvd dette så får vel jeg bli den første. Har nettopp bestillt XP-120, 775 adapter og 120mm vifte fra Microplex, så får vi se om cpu'n blir kaldere og pc'n litt mer stillegående. Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Nå har jeg fått kjøleren og den er blitt montert. Den er stor, sikkert dobbelt så stor som orginale P4 kjøleren. Når det gjelder støy så synes jeg maskinen min bråker like mye som før men jeg mistenker at det er vifta på skjermkortet. Tok noen målinger før og etter montering av XP-120. Temeratur er "målt" i bios og med Asus probe v.2.64.03 For å stresse prosessoren litt brukte jeg FreshDiagnose og kjørte en Benchmark test. Orginal kjøler: Bios: 52 C Asus probe: 36 C Idle, 52 C Load XP-120 kjøler: Bios: 42 C Asus probe: 36 C Idle, 44 C Load Man må vel ta disse resultatene med en klype salt, men nå har i hvertfall folk med socket 775 prosessor som vurderer å kjøpe XP-120 noe å gå ut i fra. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hva slags vifte bruker du? Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Hva slags vifte bruker du? Uuups, glemte å skrive det Det er denne 120mm Mist viften: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...MISTKOFA12025V4 Jeg har koblet den til hovedkortet og bruker ikke viftestyringen som fulgte med. Så den går på rundt 1900rpm. Men jeg er ganske sikker på at det er skjermkortviften eller PSU som lager lyd. Har hørt at Tagan PSU skulle være så å si lydløs. Her er bilde av xp-120 montert, har dessverre ikke bilde av orginal P4 kjøleren men alle her på HW veit sikkert hvordan den ser ut BILDE Endret 3. februar 2005 av RC1 Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Med 1900rpm bråker denne vifta rundt 30dB som er forholdsvis høyt. Har du testet tempen på CPU med viftestyring så den går på 1100rpm og 19,5dB? Kunne vært artig å vite hva dufår av temp da. Skjermkortvifter bråker sykt mye. Fjernet min nå å satte på en Zalman heatpipe. Det ble stor forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå