Knutgrus Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg har så lyst til å spille Joint Operations men så har det seg slik at ettet jeg har er sperret for UDP-pakker. Har forsøkt litt med http-tunnel NG, men jeg tror ikke denne pakker om UDP. Kan noen gi meg en enkel guide eventuelt med programmer som bør instaleres? (Grunnen til at nettet er sperret er for å hindre for mye trafikk. Spilling tar vel ikke så mye mer resurser enn skikkelig effektiv surfing, i allefall mindre enn serier jeg føller med på, da jeg ikke får spillt på fritia mi (torrents...) ) Lenke til kommentar
XtraPlay Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Egentlig ganske deilig at de stopper udp pakker for å slippe for mye trafikk, all fildeling går jo uansett via tcp så kan liksom ikke helt se meningen... Har ikke helt roen på hvordan du burde gå fram, men hva med å sette opp en enkel vpn til en maskin utenfor nettet, så lenge vpn en bare bruker tcp kan du i teorien tunnelere hva du vil gjennom den..... Lenke til kommentar
Tiger__Style Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Jeg har akkurat samme problemet Har heller ikke troen på at dette frigir så mye ressurser på skolenettet vårt, da nedlasting av filmer o.l. har tatt seg kraftig opp i ettertid. Laster ofte ned mange torrenter med 1-3 Mb/s. Edit: Var jo ikke akkurat noe svar på spørsmålet, men jeg bare måtte få ut litt innestengt frustrasjon Endret 25. januar 2005 av Tiger__Style Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Hvis du har mulighet til å åpne spesifikke porter for udp-pakker, burde vel det gå? Lenke til kommentar
Tiger__Style Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Ja, hadde bare det gått så, men vi har ingen kontroll over dette. Hørte forresten av en annen at det visstnok gikk å spille World of Warcraft på skolenettet vårt; noen som vet hvorfor dette spillet funker og andre ikke? Lenke til kommentar
Undefended Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Hvilket nett/studentby sitter du på Tiger__Style? WoW skal funke om studby-net, det bruker etter hva jeg har forstått tcp. Om du også sitter her på blindern har du ikke noen kontroll over hvilke porter som er åpne/lukket, det har Usit ansvaret for. Har spurt om de er villige til å åpne en udp-port, men det var de ikke. Kunne selv tenkt meg å ha udp-åpent Lenke til kommentar
Tiger__Style Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Sitter på skolenettet til Høyskolen i Telemark. Var litt raskt ute og ble med på beta-testingen av WoW og det funker fett. Men jeg er ikke akkurat stor fan av den type online-spill . Har heller ingen kontroll over disse innstillingene på skolenettet her. Lenke til kommentar
Undefended Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Ok. Nei, man har jo som regel ikke det når man sitter bak skolenett. Sitter bare UiO sitt nett selv, og har ingen udp-porter åpne. Noe som gjorde at jeg byttet, mer eller mindre, over til å spille wc3/wow. Om du skal få åpnet porter så må du nok høre med de som er ansvarlige for it-driften på skolen din. Om du er like uheldig som meg, så kommer de til å være nazi på det og ikke åpne noen ting, uansett hva du gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå