Gå til innhold

Terrormistenkt afghaner i norge for 8. gang

Anbefalte innlegg

Afghaner pågrepet av politiet

(VG Nett)Den terrormistenkte afghaneren som i 2003 forsøkte å styrte et norsk fly er tilbake i Norge.

Hele åtte ganger tidligere har mannen vært sendt ut av Norge, men tirsdag var afghaneren tilbake i landet.

vg.no

---------------

Det er jo vel og bra at politiet har tatt galningen, men jeg lurer på om vi i det hele tatt har grensekontroll i landet? Etter det jeg forstår av saken, har mannen blant annet bodd på asylmottak. En potensiell flykaprer bør ikke få slippe fritt inn i landet 8 ganger etter han har blitt utvist. For ikke snakke om ressursene det tar å arrestere, fengsle og utvise denne mannen 8 ganger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo vel og bra at politiet har tatt galningen,

Han meldte seg frivillig...det er vel det værste her.

Gjorde han? Han må jo være sprøere enn jeg trodde..

Men det styrker jo ikke akkurat tilliten min.. Om han ikke hadde meldt seg, hadde da politiet klart å arrestere han? Det er mange gærne folk som kaprer fly og leker med bomber nå for tiden, hadde ikke skadet å skjerpe litt inn på grensekontrollen tror jeg.. Man kan ikke forvente at alle flykaprere skal melde seg frivillig heller.

Lenke til kommentar

At dei ikkje kaster han ut av flyet neste gang dei sender han heim

Det setter kanskje litt respekt i folk

Kor mange skatte kroner trur du vi har brukt på han der til no?

Vi har råd til og ta oss av sånne terrorpersoner, men vi har f.eks ikkje råd til og ha full drift på sjukehusa våre? 1 milliard i underskudd? Men når vi skal hjelpe folk, så er plutlsig 10 milliarder ingenting. (tenker på asia, og dei må få hjelp!). Kva med og bruke ein milliard eller 2 ekstra på oss sjølve også?

Og kor mange slike tullinger finnes det?

Det er jo nesten ikkje ein dagsnyttsending uten at ein eller anna halvbeisa har prøvd og drepe eller har drept eller vil drepe noken.

Kva LAND lever vi i?

Og kva sparer vi etter? INGEN får med seg noke etter vi er kommet under torva alikevel.

Blir så provosert av sånne halvbeisa utlendinger som bare gjer faenskap her i landet.

Send dei heim i ei kiste, ellerså får dei oppføre seg som normale folk, og ikkje kapre fly, styrte fly, drepe og herje og stjele på. Greit nok når dei drep kvarandr på asylmotaka, da minker det jo bare av dei.

Lenke til kommentar
Hele åtte ganger tidligere har mannen vært sendt ut av Norge, men tirsdag var afghaneren tilbake i landet.

Norsk invandererpolitikk på sitt beste. Det er som jeg har sagt. Noen år til så er Norge ett fristed for terrorister. :!:

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Gunners' date='26/01/2005 : 14:38'] Hvis allle disse med 10 koner får 10 unger med hver, hvor er norge om 10 år da?

Hvis ikke Norge kutter denne poitikken eller begynner å skyt e se som ikke skal være her kommer det sanrt til å være flere utlendinger enn oss i dette landet!!

Og i Stikkelstad slaget var gjennomsnittshøyden på mennene 40 cm.

Lenke til kommentar
Gunners' date='26/01/2005 : 14:38'] Hvis allle disse med 10 koner får 10 unger med hver, hvor er norge om 10 år da?

Hvis ikke Norge kutter denne poitikken eller begynner å skyt e se som ikke skal være her kommer det sanrt til å være flere utlendinger enn oss i dette landet!!

Det er i og for seg ikke så veldig galt, men det de står for gjør at jeg frykter denne situasjonen. Snakker nå ikke om alle de utelendingene, men om statistikk som viser at de er gjennomsnittlig mer tilbøyelige for ting jeg ser på som moralsk forkastelig.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke noe på at denne mannen var/er en terrorist. Hvis du ser på intervju av han, så vil du se at han virker som en usedvanlig dum og barnslig person, ikke som noen terrorist. Han har reist fra land til land siden han var 13, og nå er han 19 og har funnet landet han liker. Nemlig Norge.

Det er forøvrig helt hårreisende at en person kan komme tilbake til Norge åtte ganger...

Lenke til kommentar
HVORDAN kommer han seg inn i norge da? Det må da være mulig å ha en strengere grensekontroll? Er det moralsk forkastelig å stoppe alle som har afgansk utseende for nøyere kontroll?

Han ble sendt tilbake til Tyskland fordi han søkte asyl der før han søkte asyl i Norge, alt dette iht Dublin-konvensjonen. Siden Tyskland er medlem av Schengen er det ikke passkontroll mellom Norge og Tyskland, og siden tyskerne åpenbart ikke har buret han inne så kunne han dukke opp igjen i Norge. Hvordan han har finansiert turen er et godt spørsmål, sammen med hvorfor tyskerne lot fjolset vassende fritt rundt i samfunnet etter at han ble sendt tilbake dit med beskjeden om at han hadde tenkt til å styrte et fly.

Lenke til kommentar
Hvordan han har finansiert turen er et godt spørsmål, sammen med hvorfor tyskerne lot fjolset vassende fritt rundt i samfunnet etter at han ble sendt tilbake dit med beskjeden om at han hadde tenkt til å styrte et fly.

For ikke å snakke om hvorfor han ikke sitter sperret inne her i landet etter samme beskjed.

Lenke til kommentar
Hvordan han har finansiert turen er et godt spørsmål, sammen med hvorfor tyskerne lot fjolset vassende fritt rundt i samfunnet etter at han ble sendt tilbake dit med beskjeden om at han hadde tenkt til å styrte et fly.

For ikke å snakke om hvorfor han ikke sitter sperret inne her i landet etter samme beskjed.

Det er jo mer attraktivt for han i sitte fengslet i Norge enn å bli sendt tilbake til Afghanistan.

Lenke til kommentar

Det er noe vesentlig feil når en potensiellt farlig mann kan komme inn i landet hele 8 ganger etter å ha blitt kastet ut.

Sier bare Go Erna!

Den dagen det blir satt opp bønnetårn i nabolaget mitt blir det Jihad eller korstog, kall det hva du vil. Ha en kar som skriker på arabisk X antall ganger fra et tårn er noe jeg klarer meg foruten. Ille nok hadde det vært med en kirke i nærheten.

Mulig jeg møter dem i døra med mitt eget metal-tårn som en del av min da stadig voksende religion som også må få lov til å ytre seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...