Gå til innhold

forming av netting

Anbefalte innlegg

for de som har lest det andre topicet mitt hvor jeg spør etter plexi, så jar heg nå bestemt meg for å lage et hull i plexien, for å ha gitter der...

men, siden jeg skal ha 2mm, så burde jeg kanskje ha fått den plata nedfelt i plexien, er det noen som vet hvor/hvordan man kan få gjort dette, og evt hvor mye det koster?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm...

kanskje litt dårlig forklart..

jeg legger ved en tegning,

det øverste bildet viser en normal netting vist fra siden,

det andre bildet viser hvordan jeg hadde tenkt å få nettingen formet for å få den nedfelt i plexien, sett ifra siden,

det siste viser hvordan jeg tenkte at det skulle være sett ovenifra, bare at jeg ikke har tegnet inn alle "hullene"

post-226-1106741108_thumb.jpg

Lenke til kommentar

hva slags netting er det du skal bruke? Er jo vesentlig forskjell om det er hønse netting eller nylon-netting. Er det noe av stål/aluminium burde det jo gå ann å bøye til den kanten, men er det nylon/plast kan dette bli litt værre.

Lenke til kommentar

Ja stemmer du kan sikkert bruke slik du huler ut tre med... husker dessverre ikke hva det heter:( prøve med min pro forklaring det er en "pinne dings, med metall ting på tuppen som er litt formet som en U" som også kan brukes ved dreiing..

muligen det heter hoggjern? ikke sikker.. lenge siden jeg har vert borti slkt

Lenke til kommentar

jeg var innom den tanken, men plexien jeg skal bruke er 2mm, så det blir nokk litt vanskelig å felle ned gitteret slik, eller?

jeg kan prøve å tegne en gang til..

*edit* her er bildet...

forstår dere nå?

Endret av tha stoffi
Lenke til kommentar

det eneste jeg kan tenke meg da er at nettingen hamres til nedi formen, og det kan vel bli litt vanskelig uten å ødelegge enten nettingen eller formen..

men, jeg må ikke ha runde hjørner, så bare fortsett å komme med tips.. :yes:

Endret av tha stoffi
Lenke til kommentar

har ikke tenkt noe særlig på tykkelsen, det blir vel det jeg får tak i på den bil(extra?) sjappa utenfor skolen, hvis de ikke har der, så vil jeg spørre et annet sted,men det jeg lan gjøre, det krever jo et firkanet hull, men det er jo at jeg lager en bit like stor som hullet det skal nedi, og så "kiler" jeg den fast, jeg skal legge ved bilde av det jeg tenker på..

*edit*

her er bildet...

håper du skjønner, nettingen liksom "klemmes" fast...

Endret av tha stoffi
Lenke til kommentar

det eneste er at et firkantet hull ikke er like pent, men det får bare være, jeg skal legge opp et bilde, for det er to andre kjøleribber der, jeg lurer på om dere synes jeg burde:

a: bare la det være

b: sette netting der også

c: lage åpning der

*edit*

her er bildet...

Endret av tha stoffi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...