stoffix Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 for de som har lest det andre topicet mitt hvor jeg spør etter plexi, så jar heg nå bestemt meg for å lage et hull i plexien, for å ha gitter der... men, siden jeg skal ha 2mm, så burde jeg kanskje ha fått den plata nedfelt i plexien, er det noen som vet hvor/hvordan man kan få gjort dette, og evt hvor mye det koster? Lenke til kommentar
storbonden Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 kan du forklare litt bedre hva du egentlig tenker på her? Kanskje bare meg som er dum men Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 hm... kanskje litt dårlig forklart.. jeg legger ved en tegning, det øverste bildet viser en normal netting vist fra siden, det andre bildet viser hvordan jeg hadde tenkt å få nettingen formet for å få den nedfelt i plexien, sett ifra siden, det siste viser hvordan jeg tenkte at det skulle være sett ovenifra, bare at jeg ikke har tegnet inn alle "hullene" Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 på en måte skal du legge nettingen "inni" plexien? Hvis det er det du vil, ville jeg gått for sånne man bruker for å hule et tre. Tror det skulle funke greit nok. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 hva er det for noe? og ja, jeg skal legge nettingen nedi et hul, og så ligger den nedi hullet samtidig so den ligger oppå kantene... Lenke til kommentar
Xell Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 hva slags netting er det du skal bruke? Er jo vesentlig forskjell om det er hønse netting eller nylon-netting. Er det noe av stål/aluminium burde det jo gå ann å bøye til den kanten, men er det nylon/plast kan dette bli litt værre. Lenke til kommentar
storbonden Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Ja stemmer du kan sikkert bruke slik du huler ut tre med... husker dessverre ikke hva det heter:( prøve med min pro forklaring det er en "pinne dings, med metall ting på tuppen som er litt formet som en U" som også kan brukes ved dreiing.. muligen det heter hoggjern? ikke sikker.. lenge siden jeg har vert borti slkt Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) har tenkt å bruke noe netting kjøpt på en bilforetning, så det blir nokk metall... har ikke hørt om hoggjern før heller... Endret 26. januar 2005 av tha stoffi Lenke til kommentar
Pain193 Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Er det mesh du mener? Et hoggjern ser slik ut (bilde) Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 ja, det er mesh jeg mener, men jeg hadde tenkt avrunede kanter, og da blir vel hoggjern litt vanskelig å bruke eller? :errm: Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Var det noe slikt som dette du tenkte på? jeg kan jo hjelpe deg men kommer litt an på hvor i landet du befinner deg! Endret 26. januar 2005 av Nitrob Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) jeg var innom den tanken, men plexien jeg skal bruke er 2mm, så det blir nokk litt vanskelig å felle ned gitteret slik, eller? jeg kan prøve å tegne en gang til.. *edit* her er bildet... forstår dere nå? Endret 26. januar 2005 av tha stoffi Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Er ikke noe problem det Japp nå ble alt mye mer tydelig! Det beste er nok og lage en form som du former nettingen rundt men tror du vil få problemer med og få pene avrundinger i hjørnene Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) det eneste jeg kan tenke meg da er at nettingen hamres til nedi formen, og det kan vel bli litt vanskelig uten å ødelegge enten nettingen eller formen.. men, jeg må ikke ha runde hjørner, så bare fortsett å komme med tips.. Endret 26. januar 2005 av tha stoffi Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) jeg tenkte på og lage en kompakt kloss som du former nettingen utenpå. Trenger ikke ødelegge noe som helst. Vet ikke helt hvor tykk netting du har planer om. Endret 26. januar 2005 av Nitrob Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) har ikke tenkt noe særlig på tykkelsen, det blir vel det jeg får tak i på den bil(extra?) sjappa utenfor skolen, hvis de ikke har der, så vil jeg spørre et annet sted,men det jeg lan gjøre, det krever jo et firkanet hull, men det er jo at jeg lager en bit like stor som hullet det skal nedi, og så "kiler" jeg den fast, jeg skal legge ved bilde av det jeg tenker på.. *edit* her er bildet... håper du skjønner, nettingen liksom "klemmes" fast... Endret 26. januar 2005 av tha stoffi Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Japp tror jeg skjøner hva du mener. lagge en ramme som du spener nettingen på også preser den inn i pleksin? det vil jo fungere det! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) det eneste er at et firkantet hull ikke er like pent, men det får bare være, jeg skal legge opp et bilde, for det er to andre kjøleribber der, jeg lurer på om dere synes jeg burde: a: bare la det være b: sette netting der også c: lage åpning der *edit* her er bildet... Endret 26. januar 2005 av tha stoffi Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Er det en forsterker? Skal du bruke nettingen til å få litt kjøling oppi der? Jeg er ikke helt med... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 nettingen skal plasseres i plexi toppen som jeg skal (få glassmester til å?) lage? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå