oysteii Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Hva er dual channel? og er det slik at hvis jeg kjøper 2 like pc3200 ram brikker uansett merke/modell så vil jeg få dual channel? Er vel egentlig bare et fåtall brikker jeg har sett der "dual channel" er en del av navnet. Faktisk er det bare på OCZ sine brikker dette er nevnt. Er det noe spesielt med de som blir solgt i pakker/par? foreløpig vurderer jeg å kjøpe disse: Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 1024 MB (2x512) eller disse (litt bedre timings): Kingston HyperX DDR400 1024 MB Ultra Low Latency (2x512) også en ting til; ser det er opprettet en tråd der det står hvilke rambrikker som fungerer godt/dårlig med noen hovedkort.... hvis hovedkortet mitt støtter pc3200 kan jeg ikke da bare kjøpe slik type ram og forvente at det funker godt (forutsatt at det ikke er av den billigste sorten da)? Hvor sjekker man i så fall hvilken type ram som passer best til hovedkort og cpu? Har ikke sett noe sånt på produsentenes sider.... (Jeg skal kjøpe meg ny pc... socket 939 og amd 64 3200+ winchester...) Lenke til kommentar
immo Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Når det gjelder dual-channel er dette noe som støttes av hovedkort og ikke ram. De pakkene med "dual-channel" betyr bare at du er garantert to like rambrikker. For å kunne utnytte dual-channel i et hovedkort må det være samme type ram med samme ytelse.. og helst samme merke, som oftest er å anbefale enten det er dual eller single channel.. Er dog ofte at de setter sammen brikker med litt ekstra ytelse og kvalitet i slike "pakker" Lenke til kommentar
oysteii Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 ok, takk, da vet jeg det men hva med det her at noen hovedkort liker noen merker/modeller bedre/dårliger enn andre? Kan jeg risikere at pc'en min slår seg vrang pga ram'en hvis jeg velger et av alternativene nevnt i mitt forrige innlegg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå