Gå til innhold

Brukt kjøp av semi-pro kamera

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest litt her og ellers pluss kikket på hva som finnes har jeg kommet fram til at det jeg ser etter er enten XM2, PD150(evnt vx 2000) evnt om noen vet om andre kameraer av samme type som ligger på ca samme prisområde brukt, rundt 15000.

Kravet er at kameraet skal ha håndtak på toppen.

Blir vel litt typisk a Vs. b, men XM2 Vs. PD150(som ligger litt over i pris), noen som har erfaring her? Evnt andre likende kameraer.

XM2 nytt uten tilbehør ligger på det samme som PD150'n brukt jeg har sett gjør med vidvinkel.

Det jeg og lurer litt på her er om noen av de nevnte kamera har ekte 16:9 evnt hva som blir største forskjellen på dette og en vidvinkel til filming av bevegelse som sykkel og ski.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Panasonic NV GS400 ligger på 15000 nytt, den har de samme spesifikasjonene som mx2

Jeg må ha håndtak på toppen....er for vanskelig å få til vinkler jeg prøver uten det, har prøvd å risikoen for å miste kamera i bakken er for stor...

Når det gjelder PD150 så ligger det på godt over 15, men følger med bla. vidvinkel som nesten utjevner prisforskjellen.

Sånn som det ser ut nå er det nesten i pris Nytt XM2 Vs. Brukt PD150...eventuellt om noen vet om andre

Lenke til kommentar
jeg kjønner.. men da blir de lett dyrere enn det de kansje egentlig er verdt :hmm:

Vet, nå var ikkr XM2 tilgjengelig brukt allikavel.

Men for å se det på en annen måte, om ett stk GS400 går i snøen når man kjører på ski så blir det fort ganske dyrt det og.... :p holdt på i miste det gamle kameraet jeg bruker flere gange pga. at jeg har holdt det ovenifra i forsøk av å få litt kule vinkler...

På en annen side om jeg finner PD150 evnt 170 til greie priser så er jo det kameraer som holder leeenge...og tåler å bli brukt, nrk har vel etter hva jeg har lest ett par pd150 som de har brukt i film produksjon...

Lenke til kommentar

Satt å lurte på det, men en ting som vel taler for feks. XM2 og modeller i samme prisområde er bedre egenskaper i dårlig lys, noe som er gull verdt. Nå skal jeg nok prøve litt før jeg kjøper så jeg får sett om det er mye forskjell.

Lenke til kommentar

det er lurt.. men xm2 har samme størrelse som gs400 på linsa, så jeg trur ikke lysfølsomheten er forskjellig, eller stoort forskjellige på de to. men jeg kjønner godt hva du mener.. dessuten har jo xm2 lens hood og håndtak, så det er hakket bedre der, men forskjellen er bare den syykt høye prisen som den i bunn og grunn ikke er verdt.. skal du kjøpe brukt ville jeg sett meg om etter en vx2100 eller 2000 som er syykt bra.. en kamerat har det og han er kjempefornøyd.. men alle andre kameraer opp til den er ikke verdt prisen.. :]

Lenke til kommentar

Xm2 kan være overkommelig ny, ligger på ca 20k.

Driver å sjekker ut en mulig PD150 eller PD170(litt høyere i pris enn 150) brukt, pro utgavene av vx2000 og 2100.

Fordelen med Pd150 brukt er at det er ink. vidvinkel, noe jeg må ha uansett kamera, og prisen blir ikke for høy i forhold til en XM2. Ellers er vel og lyd-delen på PD150/170 bedre en XM2, så økonomisk sett er brukttilbudet jeg har sett på PD150 det beste.

PD170 har de samme fordelene + litt forbedret fra 150, men den koster og litt mer. Skal men tenke, 5k ektra for litt mer hele tiden så blir dette fort dyrt....veldig dyrt....for man klarer jo alltid å finne en ny funksjon man trenger....øhm, mener man trenger...

Men som sagt egenskaper i dårlig lys/flatt lys er viktig....

Pr idag så bruker jeg ett Sony TRV33E, helt greit når det er nok lys og ikke for mye direkte sol osv, problemet er en kranglete fokus..selv manuellt så er den ofte litt kranglete. Skal ha nytt både fordi kameraet ikke er mitt og er delvis slitt ut/ødelagt...hele optikken foran er løs. Noen syns kanskje det er litt langt å hoppe fra et billig konsum kamera til semi pro, menmen, jeg startet da rett på Pinnacle Liquid 6...det satt i fingerne etter en ukes tid. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...