rexuss Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Moderatorenes strenge holdning, som er gjennomsyret av umoden hersking og ikke saklige vurderinger, - passer ikke for alle. La forumet blir forbeholdt fåtallet, eller det tallet, stort eller smått, som vil bli medlemmer, - og ikke alle andre. Mange ser uforstående på drital oppførsel fra moderatorene. Administrasjonens holdning i Hardware sitt forum er at dette er forbehold de få som innpasser seg! Tilpass det hele slik da, - så ikke så mange blir forvirret at dritten fra moderatorene. Lenke til kommentar
steinih Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Ser at du kun har lagt inn 2 meldinger! Har du nettopp blitt banna eller har du oppratta en ny bruker i frykt for å bli banna? Det er helt frivillig å bruke dette forumet så hvis du ikke liker det kan du jo bare slutte med det da! Ikke sant? Mye bedre det enn å spre dårlig stemninger! Det at moderatorene har blitt mere strenge ser jeg på som positivt og nødvendig hvis vi skal klare å heve seriøsiteten på dette forumet! /steinih :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 om du ikke liker deg her i forumet,vær så snill ikke skriv noe her da mann. Kjetil Lenke til kommentar
rexuss Skrevet 15. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2002 Det som er poenget, - er rent konstruktivt. Da får de som blir medlemmer tilpasse seg reglene, - og de som ikke forstår moderatorenes grenseganger og føler overtramp fra moderatorenes side, - hoder seg vekk. Altså, - det stilles krav til medlemmene. Og alle oss som holder oss ute, - vi vil jo være i en annen situasjon når vi vil inn, når vi vil bli medlemmer. Da får vi sette oss inn i de hittill uforståelige reglene som skal følges for i være medlem. - Det er ikke alltid lett for alle å forstå at de gjør feil når de feilposter. - Så kanskje vi får talerett på årsmøte i det minste? Dersom vi får være og vil være medlemmer! - For det trengs bedre mellommenneskelig forståelse i forumet, - og det skjer kanskje neppe med like strenge moderatorer og allmennt forum med mange nye til enhver tid. Har du ikke lært lagets regler og blir mobba ut, - blir du sur. Noen blir det erfaringsmessig! Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Seff skal vi være lydige, et forum der alle gjør hva de ville, det sier jo seg selv at det ikke ville gjennomført seg selv. Vi er som barn, vi trenger regler og rammer :razz: Lenke til kommentar
rexuss Skrevet 15. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2002 Det var siste ord herfra i denne tråden. Men med litt pynt, - litt vurderinger til og fra, - kanskje det er en ide' for de som administerer her i huset. Og takk for de sure holdningene. Det finnes ulike holdninger vet dere ... rexus Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Syns moderatorene kunne hatt en litt høffligere tone når de "slår ned" på noe. Tror dette ville hjeldp ALLE. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Quote: Det er ikke alltid lett for alle å forstå at de gjør feil når de feilposter. For egen del syns jeg du utvider resonnementet utover troverdighet, når det hele koker ned til dette poenget. Har ikke sett ( eller lagt merke til ) at folk blir utestengt for feilposting. Lenke til kommentar
nicson Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Enig der Rexxus. Synes du kommer med et godt poeng. Synes at forumet burde vært innstrammet og sortert på en helt annen måte. Syntes forumet var en kjempefin sak å finne informasjon i tidligere. Nå oppdager jeg kun 14 år gamle gutter som enten skal briefe med deres nye utstyr eller folk som stiller det samme spørsmålet gang på gang (f.eks intel vs amd). La det bli strengere regler her på forumet. La heller folk komme til med problemstillinger og løsninger, ikke reklame eller useriøse poster. :wink: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 rexuss ja du har så rett og de må du bare akseptere enten du liker de sure holdningene eller ikke,men eg forstår ikke hva som er galt men forumet,eller er det du som ikke klarer å holde masken,du blir sint og du skriver det du tenker,det er sikkert et problem for deg men ikke for meg. Kjetil [ Denne Melding var redigert av: Kjetil Lura på 2002-06-16 01:01 ] Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 når du en gang får deg en jobb vil du sikkert forstå hva som er vitsen med holdninger og retningslinjer,det samme må det vere her Lenke til kommentar
christt Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Quote: Den 2002-06-16 00:03, rexuss skrev:Administrasjonens holdning i Hardware sitt forum er at dette er forbehold de få som innpasser seg! Tilpass det hele slik da, - så ikke så mange blir forvirret at dritten fra moderatorene. Er det egentlig administrasjonen eller moderatorene som er problemet her? Hva med brukerne? Skal de kunne gjøre som de vil? Tror nok også moderatorne ser på antallet poster før de tar en avgjørelse... Den kontruktive kritikken du snakket om? Hva var den? Er ikke enig i alt moderatorene gjør, men stor sett. Tenk deg hvilken jobb de har! Utrolig mye forskjellige mennesker som henger her da. Lenke til kommentar
rexuss Skrevet 15. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2002 Her blir man bobbet som rakkarn. Intet i mine utsagn tilsier at jeg ikke er i jobb. Hvorfor mobbing Snekker'n? For øvrig har jeg stilt spørsmål og lar tema ligge. Lenke til kommentar
rexuss Skrevet 15. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2002 Mobbet skal det stå! Sorry. Lenke til kommentar
hmm Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 beklager å si det folkens men jeg er litt enig med startern av posten.. orker virkelig ikke å si no "saklig" grunn, men bare ta en titt på gamer.no forumet så skjønner man hvorfor dette begynner å suge litt.. jeg har vært medlem her 2-3 år nå, og jeg kan si at det faktisk var bedre når forumet var på gode gale delphi... de som har vært her lenge nok er nok litt enige med meg (bare noen i fåtall som mener det motsatte.. av de som har vært her lenge) moderatorene fra overklokking.no og gamer,no burde roe seg 2 hakk. Men etter å ha sagt dette så skal jeg også komme med litt "ros", jeg er seff glad for at det er et slikt forum som dette og jeg må si at jeg har fått litt hjelp herifra.. men noen av moderatorene burde skjerpe seg (diktatur?) Mvh hmm Lenke til kommentar
Zink Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Quote: Den 2002-06-16 01:21, hmm skrev:beklager å si det folkens men jeg er litt enig med startern av posten.. orker virkelig ikke å si no "saklig" grunn, men bare ta en titt på gamer.no forumet så skjønner man hvorfor dette begynner å suge litt.. Er det troverdig når 'rexuss' gråter for 'stakkars de som feilposter og utestenges' ? Quote: jeg har vært medlem her 2-3 år nå, og jeg kan si at det faktisk var bedre når forumet var på gode gale delphi... 'gale' = 'gamle' :smile: ? - er enig, men det var gode grunner for skiftet. Rart igrunn hvor fort det ble ørken der, så mye rot som det var/ er her... [ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-06-16 02:45 ] Lenke til kommentar
rexuss Skrevet 16. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2002 Så mye dritt det kommer her ut av et seriøst innlegg. Så da er jeg ikke ferdig likevel, siste ord er ikke sagt! Skal en gjeng, som dette forumet, invitere allmenheten inn, skal de være lydhøre for alles meninger. Kanskje særlig for gjestenes meninger. Diktatoriske forum ledet av eneveldige blir anarkistiske, - eller hva er det som skjer her? - Så skal man dessuten ha med flest mulig fra publikum, - og sjikkanere tilfeldige meningsytrere? - Nei, - la det bli forbeholdt de få, - selv om de eller dere er mange! La det bli en forening for medlemmer, - så vil ikke moderatorene som formodentlig er passert 18, - kunne herje som en gjeng maktsyke og uforstående fjortiser med hvem som helst eller det alminnelige publikum. Så kanskje medlemmene krever sin rett til demokrati med tilden å'. Lenke til kommentar
Tracker Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Dere som er opptatt av dette med forumet og strenge modisser og kan jo gå hit og si deres mening. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=36380&forum=89 Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Håper du vet at dette ikke er ditt forum. Heller ikke staten sitt. Det er nemlig hardware sitt. Og det er de som bestemmer reglene. Hvis du sier noe de ikke liker, så har de full rett til å banne deg! Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 hvis man har fulgt med litt på hva som foregår under "tilbakemeldinger" siste tiden, er det vel liten tvil om at den negative omtalen som har vært rettet mot moderatorene den siste tiden, ikke stammer fra enellerannen enkel fjortiss som har sett seg uenig i enellerannen enkel hendelse som har oppstått her og begynner syte over det, men tvertom at fler&fler "vanlige" brukere av forumet (ink. meg selv) begynner å se seg ganske så lei av å måtte støtte på en "tråden er stengt" i 1/3 av alle trådene de begynner lese seg igjennom/sette seg litt inn i, bare pga små bagateller som "tråden passer ikke her det finnes enellerannen undergruppe lengre nede hvor tråden passer littegranne bedre i/dette er blitt tatt opp før/dette er usakelig" eller hva nå grunnen viser seg å være. Og når det atpåtil er folk som tydligvis har vært her en god stund og har endel 100poster bak seg, også begynner vise missnøye, så er det vel ingen tvil om at det faktisk er noe som ikke er helt som det burde være?? Sånn jeg ser det, så virker det som en del av moderatorne her har en holdning, som jeg, og sikkert en god del andre her, hadde når jeg for noen år tilbake oppdaget irc.. greit nok, var morrsomt å prate der, men fyf*en så mye mer spennende det ble når jeg fant ut at også vanlige mennesker, som MEG, kunne få en @ foran nicket mitt.. og være sjef over alle de "vanlige" brukerne der som bare drømmte om å få den makten de med @ foran seg hadde. Og når jeg etter en tid også begynte sanke @'er på div. små-kanaler, så var det en skikkelig deilig følese som gikk igjennom meg hver gang jeg kunne trykke på kick/ban-knappen.. og faktisk stenge folk ute av kanalen, uten at de kunne gjøre NOENTING!(øhøh).. Og akkuratt det samme ser jeg igjen her.. sikker på at flere moderatorer får en "indre" følese som sier "weeeh enda en som har postet feil, nå skal det bli deilig å få stenge litt mer".. greit nok i noen tilfeller.. men må man være SÅÅÅ firkanta? Nå kommer det sikkert endel mld'er fra en6annen moderator som bare sier at "regler må følges, gjør bare "jobben" min", vel var sånn jeg følte det før for noen år tilbake også, når eneste vissen med irc var å få @ flest mulig steder, jeg gjorde jo bare jobben min, jeg hadde jo en grunn til å kicke dem, de brøyt jo reglene.. men når jeg nå ser tilbake, så innser jeg hvor sinnsykt patetisk det er, akkuratt som jeg, som mange andre brukere her, begynner se hvor latterlig det er når moderatorne skal vifte med pekefingern på så&si alt som man kan formelt kan sette en bitteliten finger på. Og greit, det er forskjel på småe irc-kanaler med et 10-talls brukere, og et forum med flere 1000(går jeg ut ifra) brukere, men prinsippet er da fortsatt det samme. Godnatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå