Gå til innhold

socket 939 oppsett, forslag til forandringer?

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg driver og setter sammen en ny pc, men blir aldri helt fornøyd. Jeg skal bruke ca 10-11k og jeg har følgende fra før:

skjerm

skjermkort (gf6800)

tastatur/mus

høytalere

cd/dvd rom

Jeg hadde tenkt noe lignende dette:

AMD Athlon 64 3500+ ''Winchester''

2x Corsair Value Select DDR400 1024 MB (2x512)

Lian Li PC-6070B

MSI K8N NEO2 Platinum

Seagate Barracuda 7200.7 200 GB S-ATA

Tagan TG480-U01

Western Digital Raptor 73,4 GB

Noen meninger/forlsag til forandringer?

Jeg har ikke tenkt å klokke. Jeg er litt usikker på kabinettet, om jeg skal svi av så mye spenn....

Er de integrerte lydkorta bare søppel eller kan en musikkelsker overleve med et sånt et?

takk for alle meninger♠

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fint det :)

Men du kunne kansje kjøpt en bedere ram? Vet du ikke skal klokke, men AMD 64 (s939) har dobble minnekanaler, så da blir minnet mer brukt.

kanskje lett og overse slik jeg pasta det, men det blir 2 pakker med 2x512, altså totalt 4x512....er ikke det bra nok?

Lenke til kommentar

Har en lignende tråd oppe selv, og ble litt nysgjerrig på hvorfor du vil ha en systemdisk. Jeg er ganske ny selv og mener ikke dette som et kritisk spørsmål. Begynner nemlig å lure selv om jeg skal spandere på meg en raptor. Noen som har noen formeninger om dette gir noen stor boost i ytelse fremfor en "vanlig" 7200rpm disk?

Ellers ser systemet ditt ganske likt ut som mitt, men du bør kanskje tenke over om du ikke vil spandere på deg et HK med SLI og PCIe?

Lenke til kommentar
Bare en liten "advarsel"....sjekk ut her

I følge dette kartet vil du ikke klare å kjøre ddr400 med 4 brikker med dobbelsidig ram....

Hmm.... nå ble jeg virkelig usikker....bør jeg skifte ut HK også?

Jeg må ha et HK med agp slot....

Som sagt RAM og HK er jeg usikker på, så jeg trenger tips til kompatible komboer her!

Endret av Hawkmoon
Lenke til kommentar

Du behøver jo nødvendigvis ikke å bytte ut HK. Går ann å skaffe seg 2x1024 mb brikker også, dog til en høyere pris.....

Ser at Psdata har inne Apacer ram som er helt grei til 1800 kr for en 1024 mb brikke. Er ikke helt sikker på hvordan det funker med MSI kortet, men den pleier ihvertfall å fungere på de fleste HK.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...