Gå til innhold

Min egen systemgjennoppretnings cd?

Anbefalte innlegg

Hei har tenkt og lage meg en god gameldags systemgjennoppretnings cd! :thumbup:

Det eg har tenkt er og reinstallere windows og så lage et image.

Eg vil så brenne dette ut på en dvd plate.

Når eg setter i cden så vil eg at pcen automatisk booter cden og spør om eg vil systemgjennopprette.

Er det mulig og lage en sån cd?

Skulle gjerne hatt en :D

Ikke nevn norton ghost for der må du bruke boot disk osv..!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok da vet eg det! Takk!

Andre forslag? :D

Det som hade våre proft var om eg kunne laget en egen knapp eg trykket på i oppstarten feks. trykk F12 For og bruke systemgjennoppretning. Sån som det er på hp maskiner.

Men eg reine med dette blir altfor avansert!?

Endret av eddielie30
Lenke til kommentar

Behøver du å ha imaget på cd da? Jeg har disken min delt opp i to partisjoner, og på den som ikke inneholder windows har jeg et par ghost-imager, ett med bare WinXP med SP2 - og ett med WinXP + alle programmer og drivere. Hvis maskinen skulle krasje, setter jeg bare i ghost-cdn, booter fra den - og installerer imaget over den kræsja windowsen. Vips, så har jeg en ren og fin ny installasjon

Lenke til kommentar

Ok! Så bruker eg norton ghost da.

Vordan gjør eg?

Skal eg bare sette cden inni og så velge at ghosten skal ta et image av disken?

Eg vil brenne image ut på en dvd. Også vil eg at når eg setter inni cden så gjennoppretter pcen seg!

Lenke til kommentar

Du må installere Ghost på maskinen din først - fra cdn. Etter det, så starter du programmet og velger backup/image av hele systemdisken. Videre da så får du opp forskjellige valg om hvor du vil lagre imaget; på disk, cd/dvd eller nettverk. Da velger du DVD. Husk å krysse av for at disken skal være bootbar + at den ferdige installasjonen skal være aktiv (oppstartspartisjon)

Endret av pmarius
Lenke til kommentar

Eg kunne og tenkt meg og lagret image på en disk.

Men da må eg bruke partition magic for eg vil ha en egen disk for systemgjennoppretningen! :D

Finnes der en demo av partition magic?

Har hørt at partition magic kan lage problemmer i filsystemet og at der blir bare rot ut av det!? :hmm:

Alså vis du bruker det til feks. og ta plass fra en disk og bruker det til og lage en ny disk.

Endret av eddielie30
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...