XciTe Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Hvilke porter må jeg åpne UDP/TCP for å kunne sende på IRC? Jeg kan ta imot men altså ikke sende Og hva må jeg gjøre i IRC options ? Takk for svar (= Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 http://www.portforward.com/cports.htm står her tipper jeg Lenke til kommentar
elitoo Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 du kan bruke hvilken som helst porter. Du åpner portene i routern din (tcp), så går du p å mirc options-connect-advanced. så fyller du bare inn portene du har adda der Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 standardportene på mIRC sin dcc går fra 1024 til 5000. dette er svært mye porter og en brøkdel er egentlig mer en nok sålenge du ikke kjører en svært aktiv fserve. min annbefaling er at du åpner en håndfull porter over 5000 og taster dem inn i mIRC for litt ekstra sikkerhet. poenget er at når du bruker porter utenfor mIRC's standard-porter så vil de som evt. sniffer ut åpne porter ikke vite hva slags program som bruker de portene sånn uten videre og dermed kan ikke kjøre noen standardangrep mot de programmene som er kjent for å bruke porter i det området. Lenke til kommentar
XciTe Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Får ikke til jeg. Jeg har noname script. Hvor skal jeg fylle inn porten jeg vil bruke? og må jeg restarte mirc etter det før det funker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå