Gå til innhold

ram, hastighet eller størrelse


OeO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan vel ikke gå for 512MB DDR da? (Er ikke så mye dyrere nå for tiden).

 

 

Men over til spørsmålet:

 

Driver du med mye tungt arbeid og har mange store filer åpne på en gang vil jeg anbefale 512MB SD-RAM. Spiller du og ikke driver så mye med STORE filer vil jeg anbefale DDR.

 

Er ikke 100% sikker men tror det er noe slikt.

 

 

Dessuten er DDR mer fremtidsrettet og mere overklokkbart viss du skal det.

Lenke til kommentar

Først.. DDR SDRAM er "vanlig" SDRAM som kan overføre data to ganger per Hz => at det er dobbelt så kjapt som kjip PC133 SDRAM.

 

Men 512 MB SDRAM er nok bedre enn 256MB DDR ja. Mere minne er bra, særlig siden Windows slipper å kåle borti harddisken din når den går tom for minne.

 

Nå er det engang sånn at det ikke er mange hovedkort med begge delene på(de fins men blir mer og mer uvanlige). Skal du kjøpe deg noe nytt hovedkort så ville jeg godt for DDR ja (om du ikke har vanvittige mengder PC133 SDRAM da).

 

Alle applikasjoner har glede av mye ram. Men som en tommelfinger-regel, jo tyngre programmer, jo mer minne trenger dem. Antallet programmer som du har oppe samtidig har også mye å si, samt hvilken versjon av Windows du bruker. Har du Win2k/Xp og/eller kjører en del programmer samtidig så gå for 512 MB eller mer. Da slipper du den evinnelige skrapinga og malinga fra harddiskene hver gang du gjør noe ...

 

Håper det klarna opp litt ihvertfall :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...