Andlier Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 I dag mottok jeg Benq PE7800, kjøpt som B-vare fra mpx, det stod at den bare hadde vært tatt ut av forpakningen og lagt tilbake igjen. Det kom selvfølgelig ikke noe lys, og det blinket på lamp-replacement lyset, jeg skrudde opp og fant overrasket ut at det ikke var noen pære innstallert. Så rett inn på fargehjulet og kjølevifta. Håper mpx tror på at jeg mottok prosjektoren uten pære, hvis ikke sliter jeg litt. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Du har såklart rett å få en ny pære, men såklart hvis det stod at det ikke følgte med et eller annet sted så.... Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Du har såklart rett å få en ny pære, men såklart hvis det stod at det ikke følgte med et eller annet sted så.... Vel, jeg sparte bare en tusenlapp på å kjøpe b-vare, så om jeg i tillegg må ha ny pære til 5000,- så er det lureri. Da bruker jeg bare angreretten. Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Klart du skal ha pære. Finst jo ikkje bruksverdi i den uten. Så her er det nok ein glipp fra mpx. Ring dei i morgen du. Ville ikkje vente på svar fra epost. Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Klart du skal ha pære. Finst jo ikkje bruksverdi i den uten. Så her er det nok ein glipp fra mpx. Ring dei i morgen du. Ville ikkje vente på svar fra epost. Ja, jeg ringer dem i morgen, men sendte en mail i kveld, måtte få sagt ifra med en gang følte jeg. Selvom ingen leser den før i morgen uansett:P Jeg regner med at dette ordner seg, men er det flere som har erfaring med b-varer fra mpx, er det litt risky, eller helt greit? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Du har såklart rett å få en ny pære, men såklart hvis det stod at det ikke følgte med et eller annet sted så.... Vel, jeg sparte bare en tusenlapp på å kjøpe b-vare, så om jeg i tillegg må ha ny pære til 5000,- så er det lureri. Da bruker jeg bare angreretten. Det bør du ikke gjøre. Du skal bruke REKLAMASJONSRETTEN. MPX opplyste ikke om at pæra manglet, ergo er dette en mangel etter forbrukerkjøpsloven/kjøpsloven. At pæra mangler i en prosjektor vil også være en vesentlig mangel. MPX kan da velge å sende deg en ny pære, sende deg en ny prosjektor med pære eller heve kjøpet. Velger de å heve kjøpet skal du ha igjen alle pengene du har betalt (pris+frakt til deg) + frakt tilbake til MPX. Bruker du angreretten, så må du betale frakt tilbake til MPX. Hvorfor betale 150kr for feil som MPX gjør? Lenke til kommentar
WishYou Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Høres ut som om noen har skaffet seg ny prosjektorpære for 150 kroner. Bestillt ny prosjektor, skrudd ut pæra og returnert den på angrefristen. Sleipt, men sløvt av MPX å ikke sjekke dette før de sender den av gårde. Wish Endret 26. januar 2005 av WishYou Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Arrg.. Dette hørtes skikkelig bittert ut. Her må i alle fall MPX svinge seg og få sendt en pære til deg asap. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hvorfor skrive om dette her? Ta først kontakt med MPX, og deretter kom med erfaring på hvordan de har håndtert din klage. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Det kom selvfølgelig ikke noe lys, og det blinket på lamp-replacement lyset, jeg skrudde opp og fant overrasket ut at det ikke var noen pære innstallert. Var vel derfor de kalte det B-vare Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Hvorfor skrive om dette her? Ta først kontakt med MPX, og deretter kom med erfaring på hvordan de har håndtert din klage. Måtte bare få utløp for litt frustrasjon der og da, nå kan jeg komme med tilbakemelding om hvordan det går. Ny pære hadde de selvfølgelig ikke på lager, så de tilbød med en ny prosjektor for et tillegg på 800 kr, eller vente på ny pære. Jeg valgte ny prosjektor. Skulle sende mail for å få returnummer. Har ennå ikke fått svar, noen som vet hvor lang tid mpx bruker på å svare på returforespørsler? Lenke til kommentar
mullemeck Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 noen som vet hvor lang tid mpx bruker på å svare på returforespørsler? Det kan ta sin tid,og det hender at de ikke svarere heller,anbefaler deg å ta ting pr telefon,om du ønsker fortgang i saken din. Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 noen som vet hvor lang tid mpx bruker på å svare på returforespørsler? Det kan ta sin tid,og det hender at de ikke svarere heller,anbefaler deg å ta ting pr telefon,om du ønsker fortgang i saken din. Ikke noe problem, fikk svar nå på under 24 timer, det er ikke dårlig. Nettopp sendt avgårde den ødelagte prosjektoren. Er fornøyd med mpx sin håndtering av dette sålangt:) Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Fint at det gikk greit med din sak. Jeg også synes at MPX er en flott butikk. En gang bestilte jeg RAM, og den ble sendt i en konvolutt uten sporingsnummer. Den ble borte underveis og det var ikke mulig å spore opp hvor den var. Har aldri fått den, men MPX sendte meg en ny RAM brikke. Noen fra Posten har fått 512MB gratis RAM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå