Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom ustabilt om dagen?


Anbefalte innlegg

Som hintet til i poster før denne, så sliter Catch litt med utbygging/utbedring av nettet. Dette har påvirket oss som sitter med Speedstream-modem, så hvis du er lur så ringer du Catch-support så får du et annet merke med ekspress-post. I følge karen jeg snakket med på support så skulle problemet være forbigående, så det var ikke vits i at de skiftet ut alle modemene. I mellomtiden så var restart det eneste som fungerte.

EH... FEIL...

Har prøvd andre modem enn speedstream... med akkurat tilsvarende resultat... DSL-lampa slukker og tennes igjen som medfører midertidig avbrudd på internett-tilkoblingen. (Prøvde zyxel prestige)

Catch/Bluecom!! Burde ikke utrulling av adsl2+ eller hva dere holder på med testes ut før dere setter igang?? Situasjonen rundt omkring i de tusen hjem er jo håpløs... De med ip-telefoni har det ille :ermm::cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, jeg har fått nytt modem, topcom i stedet for speedstream, og nå er det stabilt igjen :)

Hva slags problem var det du hadde?

Forbindelse som datt ut hele tiden?

DSL-lampe som slukket og ble tent.

 

Kanskje det kan være smart for flere av oss og spørre om et slikt modem fra topcom ... ?

Bluecom har sagt til meg at de har firmware-problemer på min sentral... skulle jo tro at problemet ikke var modem-relatert da :/

Lenke til kommentar

Jeg har Catch (i Sarpsborg), og har hatt problemer her siden midten av januar. Linja struper seg, detter ut og inn. Dette med et Topcom Xplorer 871B modem....hvis jeg resetter modemet virker det en liten stund....tilfeldig ? Har hittil lagt skylden på modemet, siden det ikke finnes noen driftsmeldinger hverken hos Catch eller EUnet (min leverandør) som sier at linjene har problemer. Burde kanskje mase litt på Catch jeg også ? ;-)

Lenke til kommentar
Jeg har Catch (i Sarpsborg), og har hatt problemer her siden midten av januar. Linja struper seg, detter ut og inn. Dette med et Topcom Xplorer 871B modem....hvis jeg resetter modemet virker det en liten stund....tilfeldig ? Har hittil lagt skylden på modemet, siden det ikke finnes noen driftsmeldinger hverken hos Catch eller EUnet (min leverandør) som sier at linjene har problemer. Burde kanskje mase litt på Catch jeg også ? ;-)

Jupp, samme problemet her. Ser ikke ut til at de klarer å fikse det, har holdt på siden midten av desember.

Lenke til kommentar
Vel, jeg har fått nytt modem, topcom i stedet for speedstream, og nå er det stabilt igjen :)

Hva slags problem var det du hadde?

Forbindelse som datt ut hele tiden?

DSL-lampe som slukket og ble tent.

 

Kanskje det kan være smart for flere av oss og spørre om et slikt modem fra topcom ... ?

Bluecom har sagt til meg at de har firmware-problemer på min sentral... skulle jo tro at problemet ikke var modem-relatert da :/

Linja datt ned hele tiden. Strupa seg. Gikk saktere og saktere, så vekk.

Måtte restarte modemet, da funka det i 10 min igjen.

Ringte Catch 3 ganger. De sa at de hadde problemer med en oppgradering de hadde gjort i sentralen, og at det skulle ordne seg etterhvert.

Etter et par dager kom det en lapp i posten om at jeg hadde et modem fra catch ventende på posten. Spurte ikke Catch om nytt, men gjør ikke meg noe siden alt er i orden nå :D

Lenke til kommentar

Har fremdeles problem her i Sarpsborg og ja.

Bluecom er klar over feilen. De venter på leverandøren av utstyret de bruker. Dette skal skje denne uke sa de.

En økonomisk komensasjon skulle jeg få pga problemene jeg har hatt.

Så folkens, bare ta kontakt med de og beskriv problemet deres.... :thumbup:

Lenke til kommentar

Har også hatt litt problemer med at linjen faller ut litt. Visst nok pga linje oppgraderinger her som jeg bor. Men har enda et problem i at jeg bruker ikke mer enn halve kapasiteten til down og upload. Det er jo greit nok at jeg ikke bruker mer men man skulle tro at man kunne få åpnet f.eks vg.no med den andre halvparten. Opera nekter å åpne noen internett sider i det hele tatt hos meg.

 

Bor i Kristiansand her, får håpe ting bedrer seg. Ringte support hvert fall.

Lenke til kommentar

Vel, da har jeg endelig fått rotet meg til å skrive en mail til catchsupport, får se hva de svarer på denne:

Heisann;

 

Har tidligere vært i kontakt med dere via telefon (to ganger) ang. ustabilitet på linja. Såvidt jeg har fått med meg dreier dette seg om en oppgradering av ettellerannet som ikke har gått helt etter planen...

Men ærlig talt?! Nå har det sikkert gått en mnd uten at det har blitt noen bedring, og dette på tross av at jeg har blitt betrygget over telefon at dere "jobber på spreng" dag inn og dag ut. Følgelig blir jeg jo litt nysgjerrig på hva som egentlig foregår her... Man må jo fortsatt være i feilsøkingsstadiet? For, med all respekt å melde, på den tiden som har gått nå hadde man fint kunne satt sammen en ny router selv om delene ble håndlaget av somaliske bestemødre med leddgikt, for deretter å bli sendt via mexico, japan og til bodø med sykkelbud... Det har gått en MÅNED uten bedring, og heller ingen konkret informasjon om hva som egentlig foregår.

Har vært i kontakt med folk over hele østlandet som sliter med dette på deres utstyr (BlueCom/Dataguard/Catch), men må vel bare være et mindretall av kundene som sliter... Så hva er så kriteriene? Lang linjeavstand og Speedtouch-modem?

 

Uansett, dette er ikke ment som noen hatmail, bare var tvingende nødvendig for meg å få ut litt "steam". For alt i alt har jeg alltid vært godt fornøyd med produktene og stabiliteten (morsomt nok) dere har levert, og alltid blitt hjulpet så godt som mulig (?) når jeg har vært i kontakt med den, tydelig kvalifiserte, supporten deres tidligere. Kan vel faktisk gå så langt som å kalle meg en "Catch-ambassadør", men nå begynner jeg altså å bli litt lei av å restarte modemet hvert 15. minutt...

 

Så, vel... Litt usikker på hva jeg vil oppnå med denne mailen utover det å få ut litt frustrasjon, men er da noen punkter:

 

* Kunne godt tenkt meg litt spesifikk info over hva som er kjernen i problemet her

* Hvor mange er rammet av dette?

* Har dere en fjerneste anelse over når dette blir ordnet?

 

Velvel... Ha en fortreffelig dag på jobb!

 

Kundeinfo:

Blablalbalblablalba

 

MVH

Henrik Johnson

 

PS: Nå har jeg forresten ikke farta jeg skal ha når linjen er oppe lenger heller... Måler gjentatte ganger 1300kbps, mot 1700 som jeg skal ha... Vet ikke om det henger sammen med de andre problemene jeg...

 

Får håpe man treffer på en med litt humoristisk sans :p

Lenke til kommentar

jeg har bluecom som isp og det fungerte veldig bra til de bestemte seg for å bytte ut modemene fra det alcatel modemet til noe billion-crap.. greit nok at hastigheten ble bedre men hve hjelper det når man mister nettet et par ganger om dagen i 20 minutters perioder

 

Edit: bor 20m fra serntralen

Endret av Dimm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...