milkwood Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Har hatt bluecom i to-tre? år nå. og når jeg bodde i oslo disconnecta den kanskje en gang hver 14 dag. bare sånn av og på. Men etter jeg flytta til hønefoss har jeg hatt linja oppe siden juni ifjor. Ingen problemer. Men husk å sjekke f.eks at dsl lampa lyser. kan ofte være noe annet enn bluecom sitt problem (software, nettkort, router, osv, osv, ) Spesielt trådløse nett er utsatt. Hadde trådløst her på den stasjonære.. da datt det ned i hytt og pine, men ingenting bluecom kan gjøre noe med =) Lenke til kommentar
Bluesky Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Har hatt bluecom i to-tre? år nå. og når jeg bodde i oslo disconnecta den kanskje en gang hver 14 dag. bare sånn av og på. Jepp, samme her. Jeg har også opplevd at linja plutselig bare blir borte ca. hver 14 dag, som oftest tar det mange timer før den kommer tilbake Lenke til kommentar
Alandris Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 interneten min er helt ekstrem nå, kan være på nette i ett minut. så klikker den og kommer tilbake 5 min senere Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Noen som har merket noen forskjell etter oppgraderingen Bluecom hadde inatt? Edit Og der datt jeg ned igjen ja. Ringte Bluecom. De regget saken og den blir oversendt Catch i løpet av dagen. Så til dere andre som har samme problem...ring dem og meld ifra.... Endret 31. januar 2005 av SpritHansi Lenke til kommentar
Cerb Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Har bluecom 2mbit på telenorsentral. Inett har vært oppe i ca 5 måneder i strekk nå. ingen problemer. Bor utenfor bergen Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Virker som om det er på Østlandet det er problematisk. Fikk selv problemer for noen uker siden. Har overpriset Catch 850/384. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Bor ca midt i landet. Nærmere bestemt i Brønnøysund. Har overhodet ikke noen problemer med bluecom Lenke til kommentar
CodeMaan Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Bor i Sandefjord. Har Catch 1700/512. Har vært fucka i over en uke nå. må resette modemet hele tiden. crap. Endret 31. januar 2005 av CodeMaan Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Jeg har ikke resatt modemet mitt siden igår......nesten ny rekord siste mnd....så kanskje det hjalp det de gjorde inatt.....men jeg regner ikke med noe enda. Lenke til kommentar
consilium Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Har som regel ikke hatt lange nedetider med BC, vært kunde i snaue 2 år. I det siste har stabiliteten vært svært dårlig, og jeg kommer til å bytte til Firstmile asap - får dobbel så kjapp linje for samme pris OT: Noen som vet om jeg kan beholde mailadressen min mot en billig penge pr. mnd. el.? Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Og vi fortsetter! To restarter ikveld! Nå begynner jeg å bli skikkelig drittlei Lenke til kommentar
Redman Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Jeg har opplevd ustabilitet i over to uker , support til catch sier det er utrulling av ny teknologi(Adsl2) som skaper problemer her i glomfjord. Fikk nytt modem og siden har det vert bra. Lenke til kommentar
wamjdi Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Hadde kontakt med bluecom i dag. De hevder at "firmware" på noen kort i sine sentraler ikke er stabil... fører til at internett faller ut både titt og ofte!! Bluephone vil ikke virke normalt hvis internettforbindelsen brytes... Bluecom burde virkelig ta seg selv i ørene og smekke seg på fingrene! Nesten skandale at de selger Bluephone når de ikke kan levere 99,9% oppetid på internettsiden! HVORFOR FÅR VI INGEN DRIFTSMELDING OM DETTE PROBLEMET?? (Tar jo evigheter å komme igjennom på telefon også om dagen...) Lenke til kommentar
pine Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg har opplevd ustabilitet i over to uker , support til catch sier det er utrulling av ny teknologi(Adsl2) som skaper problemer her i glomfjord.Fikk nytt modem og siden har det vert bra. Hvilken type modem ? Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hum jeg har en 2200/512 linje fra Bluecom som jeg just fikk... Jeg får ikke mer enn 1600/400 pga support hevda at det er for langt fra sentralen til huset mitt. Kan man ikke kreve noe kompensasjon for dette? I tillegg til at jeg ikke får den hastigheten jeg skal ha så klarte Bluecom også å levere nettet en måned for seint til meg, de hadde visst nok ikke fått med seg bestillingen min og ble først oppmerksom på det når jeg ringte til dem. De hadde all info, fullmakt og alt... Bare hadde ikke fått satt i gang prosessen. Litt kjipt ettersom om jeg også driver nettbutikk fra heimen... I Kristiansand dette... Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Litt kjipt ettersom om jeg også driver nettbutikk fra heimen husk at å bruke et privat abb til foretning er noe de fleste isp har tatt høyde for i abb betingelsene og skal man ha mulig for komp pga nedetid og div må man ha bedrift abb Lenke til kommentar
tovalb Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Jeg har opplevd ustabilitet i over to uker , support til catch sier det er utrulling av ny teknologi(Adsl2) som skaper problemer her i glomfjord.Fikk nytt modem og siden har det vert bra. Fikk du nytt modem fra Catch, eller kjøpte du nytt selv. Går det greit å bruke andre modem en Catch sine til catch`s linjer? Lenke til kommentar
CodeMaan Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Ligger visst et nytt modem til meg fra Catch på posten, uten at jeg har bedt om det. Får hente det i morgen, og håpe på bedre stabilitet med det. Lenke til kommentar
pine Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Hum jeg har en 2200/512 linje fra Bluecom som jeg just fikk... Jeg får ikke mer enn 1600/400 pga support hevda at det er for langt fra sentralen til huset mitt.Kan man ikke kreve noe kompensasjon for dette? I tillegg til at jeg ikke får den hastigheten jeg skal ha så klarte Bluecom også å levere nettet en måned for seint til meg, de hadde visst nok ikke fått med seg bestillingen min og ble først oppmerksom på det når jeg ringte til dem. De hadde all info, fullmakt og alt... Bare hadde ikke fått satt i gang prosessen. Litt kjipt ettersom om jeg også driver nettbutikk fra heimen... I Kristiansand dette... Det er nok noe du må bare leve med. Med mindre noen bygger ut sentralen nærmere huset ditt. Det du gjør er å ta kontakt med support for å finne hastighet som gir det max stabil linje. Så bestemmer du deg om du ønsker å ha det , og betale tilsvarende pris, eller droppe hele greia. Enda en oppgradering i BC\Catch sitt nett i natt. Skal kobles opp på BC 3000\640 den 22. feb. Lenke til kommentar
Krestjan Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Som hintet til i poster før denne, så sliter Catch litt med utbygging/utbedring av nettet. Dette har påvirket oss som sitter med Speedstream-modem, så hvis du er lur så ringer du Catch-support så får du et annet merke med ekspress-post. I følge karen jeg snakket med på support så skulle problemet være forbigående, så det var ikke vits i at de skiftet ut alle modemene. I mellomtiden så var restart det eneste som fungerte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå