TommyL Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg har også hatt dette problemet etter jeg ble flyttet over på Bluecom (Catch) sin sentral. Ble disconnected flere ganger daglig, og pingen var helt på bærtur.Nå, over en måned etterpå, og etter utallige telefoner til support, er det endelig stabilt hos meg. Men det tok sin tid ja. Skulle ha holdt kjeft! Nå er vi igang med disconnects igjen....to ganger igår! Må restarte modemet. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg har også bluecom, og har også hatt lite problemer bortsett fra en times tid i forrige uke hvor signalet ble veldig ustabilt, og når jeg pinget f.eks vg.no så var det bare 3 av 4 pakker som kom frem. Men har vært bra igjen etter det. Bor forøvrig i Oslo Lenke til kommentar
Alandris Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg skal prøve med nytt modem idag, forhåpentligvis fungerer det nå. Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg har også bluecom, og har også hatt lite problemer bortsett fra en times tid i forrige uke hvor signalet ble veldig ustabilt, og når jeg pinget f.eks vg.no så var det bare 3 av 4 pakker som kom frem. Men har vært bra igjen etter det. Bor forøvrig i Oslo Hvordan måler man packetloss? Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Har hatt skikkelig mye kødd med BC-linja her på Karihaugen/Ellingsrud i ett par dager nå, disconnect ca hvert femte minutt, får skikkelig mye igjen for 1500/500 når FTP'en er nede tre av fem min (Waiting for reconnect, har satt høy wt for å unngå hammering) Dette suger ASS!!!!!! Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Men hva med disse DNS adressene som Bluecom skriver om på sidene sine. Skal disse skrives inn noe sted? http://www.bluecom.no/privat/kundeservice_...at/tekniskinfo/ Lenke til kommentar
Alandris Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 nei jeg vet ikke Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg har også bluecom, og har også hatt lite problemer bortsett fra en times tid i forrige uke hvor signalet ble veldig ustabilt, og når jeg pinget f.eks vg.no så var det bare 3 av 4 pakker som kom frem. Men har vært bra igjen etter det. Bor forøvrig i Oslo Hvordan måler man packetloss? Jeg brukte bare cmd og skrev ping www.vg.no Da sender du 4 pakker som den måler tiden på at du får svar. Ofte greit å bruke hvis du er usikker på om du har forbindelse til internett. Det som skjedde med meg da var at noen av pakkene ikke ble besvart før en tidsfrist gikk ut. Lenke til kommentar
Alandris Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 jeg prøvde med ny modem akkurat nå, funker fortsatt ikke Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Fikk denne mailen fra Driftsmeldinger: Korte brudd natt til mandag 31. januar BlueCom / Catch vil utføre en haste-oppgradering av programvaren på et større antall rutere i Catch Backbone natt til mandag 31. januar. Dette vil føre til at flere tjenester i nettet sporadisk vil være utilgjengelige i noen minutter fra klokken 01:00 til 06:00 denne natten. Vet ikke om det har noe med disse problemene å gjøre..... MVH TommyL Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 siden alle her har bluecom har jeg et lite spørsmål når jeg har lan, så kutter nettet helt ned. har en 5ports switch fra d-link og når alle 4 på lanet var på, så falt nettet ned ca hele tiden. dette tipper jeg er fordi nettet ble overbelastet eller noe :S Men jeg lurte på om det er mulig å bestille feks 4mbit el. i en helg, uke eller noe i den duren, til lan :-D Clanen vil meget gjerne lane hos meg, siden jeg har en helt ledig hybel, men hvis jeg ikke får oppgradert nettet, så vet jeg ikke helt om det går. james Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Fikk denne mailen fra Driftsmeldinger: Korte brudd natt til mandag 31. januar BlueCom / Catch vil utføre en haste-oppgradering av programvaren på et større antall rutere i Catch Backbone natt til mandag 31. januar. Dette vil føre til at flere tjenester i nettet sporadisk vil være utilgjengelige i noen minutter fra klokken 01:00 til 06:00 denne natten. Vet ikke om det har noe med disse problemene å gjøre..... MVH TommyL Tja, kanskje. En kan jo håpe. Har fått meldinger om at jeg detter ut av MSN ca hvert 3dje minutt. For deretter å logge på etter noen sek. Litt irriterende eller Vet noen om ett program som logger oppe og nedetid på internett forbindelsen? Så en har noe å slå i bordet med lissom..... Endret 28. januar 2005 av SpritHansi Lenke til kommentar
pine Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Fikk denne mailen fra Driftsmeldinger: Korte brudd natt til mandag 31. januar BlueCom / Catch vil utføre en haste-oppgradering av programvaren på et større antall rutere i Catch Backbone natt til mandag 31. januar. Dette vil føre til at flere tjenester i nettet sporadisk vil være utilgjengelige i noen minutter fra klokken 01:00 til 06:00 denne natten. Vet ikke om det har noe med disse problemene å gjøre..... MVH TommyL mmm , har de funnet årsaken til ustabiliteten mon tro. Lenke til kommentar
Torro Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Har heller ingen problemer, bor i molde. ditto Lenke til kommentar
Torro Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Men hva med disse DNS adressene som Bluecom skriver om på sidene sine. Skal disse skrives inn noe sted?http://www.bluecom.no/privat/kundeservice_...at/tekniskinfo/ Nei, så lenge router'n din, eller PC'n(e) dine har DHCP, skal du ikke trenge å bekymre deg for DNS etc. Lenke til kommentar
Torro Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 siden alle her har bluecom har jeg et lite spørsmål når jeg har lan, så kutter nettet helt ned. har en 5ports switch fra d-link og når alle 4 på lanet var på, så falt nettet ned ca hele tiden. dette tipper jeg er fordi nettet ble overbelastet eller noe :S Men jeg lurte på om det er mulig å bestille feks 4mbit el. i en helg, uke eller noe i den duren, til lan :-D Clanen vil meget gjerne lane hos meg, siden jeg har en helt ledig hybel, men hvis jeg ikke får oppgradert nettet, så vet jeg ikke helt om det går. james Spørs jo om BlueCom deler ut 5 ip adresser på samme linje, er faktisk ikke sikker. Er uansett lurt å koble maskinene sammen med en router. DHCP lease tiden på hver enkel maskin vil jo kunne variere. Med egen router, slipper en det problemet. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Ser det er flere som har problemer ja...Nå er det like før jeg sier opp hele bluecom saken..Hopper ut av nettet hele tiden..Hva kan det komme av dere? Har lest posten og finner egentlig ikke noen fornuftige svar..Linja mi er 1100/448.. Lenke til kommentar
Alandris Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) jeg snakket med bluecom idag, det var ikke modemet mitt . Så han viste egentlig ikke , men han skulle sende saken videre til bluecom tekniske et elller annet. Kommer vel til og ta flere dager før jeg får svar om hva feilen er Endret 29. januar 2005 av Alandris Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Men hva med disse DNS adressene som Bluecom skriver om på sidene sine. Skal disse skrives inn noe sted?http://www.bluecom.no/privat/kundeservice_...at/tekniskinfo/ Nei, så lenge router'n din, eller PC'n(e) dine har DHCP, skal du ikke trenge å bekymre deg for DNS etc. OK. Da fjerner jeg det igjen. Hjalp ikke stort heller Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 jeg snakket med bluecom idag, det var ikke modemet mitt . Så han viste egentlig ikke , men han skulle sende saken videre til bluecom tekniske et elller annet. Kommer vel til og ta flere dager før jeg får svar om hva feilen er DAGER?! nå drømmer du, kommer til å ta uker.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå