Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom ustabilt om dagen?


Anbefalte innlegg

Snakka med bluecom support nå og de sa følgende :

 

Vi er klar over problemet ditt og de som bor i samme område som deg..Problemet er at vi har en 48 port som er veldig ustabil. Det finnes flere slike 48 porter rundt om i Norge og vi holder på å bygge om de sentralene med de 4 portene i.

Så bare ha tålmodighet da du venter på å få det stabile nettet ditt tilbake.

 

Jeg spurte når de regnet med å gi meg et stabilt nett igjen og da fikk jeg til svar : Vi er ikke sikkere på når, men vi skal prøve å få fikset det så fort som mulig..

 

 

Håper dette er sant det de sier ass..For nå er jeg dritt lei Bluecom..

 

BTW bor litt utenfor Fr.Stad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...

Vi er klar over problemet ditt og de som bor i samme område som deg..Problemet er at vi har en 48 port som er veldig ustabil. Det finnes flere slike 48 porter rundt om i Norge og vi holder på å bygge om de sentralene med de 4 portene i.

Så bare ha tålmodighet da du venter på å få det stabile nettet ditt tilbake...

Kan hw.no gjøre en sak ut av dette?

Dette problemet har jeg nå levd med i snart 2 mnd. :cry:

Hva slags 48-porter er det snakk om??

Lenke til kommentar
...

Vi er klar over problemet ditt og de som bor i samme område som deg..Problemet er at vi har en 48 port som er veldig ustabil. Det finnes flere slike 48 porter rundt om i Norge og vi holder på å bygge om de sentralene med de 4 portene i.

Så bare ha tålmodighet da du venter på å få det stabile nettet ditt tilbake...

Kan hw.no gjøre en sak ut av dette?

Dette problemet har jeg nå levd med i snart 2 mnd. :cry:

Hva slags 48-porter er det snakk om??

Har levd med det problemet i ca 2 måneder jeg og..Vet ikke hva slags porter det var snakk om..

Lenke til kommentar

Heh.. Da fikk jeg svar fra Catch-support, uten at jeg ble noe særlig klokere av det:

 

(Please keep the subject when replying to this mail)

 

Hei.

 

Må bare beklage enda engang og det jobbes for fullt med å rette opp feilen. Oppdateringer skjer hele tiden og vi ser en snarlig løsning på det.

 

Med Vennlig Hilsen

Catch Support

 

Yay... en "snarlig løsning" :p Og pussig nok "jobbes det for fullt" for å rette feilen :thumbup:

 

Vel, må jo synes litt synd på dem og, de har det nok artig på jobb for tida :ermm:

Lenke til kommentar
Heh.. Da fikk jeg svar fra Catch-support, uten at jeg ble noe særlig klokere av det:

 

(Please keep the subject when replying to this mail)

 

Hei.

 

Må bare beklage enda engang og det jobbes for fullt med å rette opp feilen. Oppdateringer skjer hele tiden og vi ser en snarlig løsning på det.

 

Med Vennlig Hilsen

Catch Support

 

Yay... en "snarlig løsning" :p Og pussig nok "jobbes det for fullt" for å rette feilen :thumbup:

 

Vel, må jo synes litt synd på dem og, de har det nok artig på jobb for tida :ermm:

Jaha. Håper den snarlige løsningen tar kortere tid enn de to mnd jeg har slitt med linja da.... :hmm:

 

Hvor bor du Henriko^? Begynte problemene plutselig hos deg, eller i forbindelse med oppgradering av noe slag?

 

MVH

 

TommyL

Lenke til kommentar
Nå er det så lenge siden at jeg knapt husker :p Men mener de kom gradvis. Dvs at bruddene kom hyppigere og hyppigere. Er ikke veldig lenge siden jeg oppgraderte fra 850/384 til 1700/512, men problemene kom etter det.

 

Bor på Nøtterøy, ved Tønsberg.

Ikke så langt unna meg da...

 

Jeg ble flyttet til Bluecom sitt utstyr, og moroa var igang. Vel, vi får bare vente videre :roll:

Lenke til kommentar

Linja mi var helt på trynet igår.

Har bluecom 2mbit på gammel sentral. La inn en ny version av clarkconnect. Fant plutselig ut at jeg hadde en annen dns en det jeg pleier å ha. Sjekka med bluecom sine tekniske sider. Og ja det var feil, holdt på dritlenge. Og til slutt fant jeg ut at jeg tok å la inn clarkconnect på nytt. Og får samme dns.

 

Så fant jeg ut at dns`en jeg fant, var catch sin. Kunne vel gjerne hatt det på kundesidene til bluecom også ? Så mye jobb for ingen ting.

 

Men er bra hastighet her nå.

Endret av kentbj
Lenke til kommentar

Hei folkens. Får nesten hive meg med den diskusjonen her.

 

Som nevnt annet sted, så flyttet jeg hjemmefra ( på tide, er 24 år ).

Hjemme hadde jeg 2/2 sdsl fra DC. Meget stabilt. Tror sentralen har hengt seg toppen 2 ganger på ett år.

 

Så når jeg flyttet inn i nye leiligheten fikk jeg ta over linjen fra BC av tidligere husleier. Så nå står jeg som rettmessig eier.

 

Linjen fra som tidligere erfart, fjellstabilt.

Men.. så skulle jeg flyttes over til catch sentral, hvor jeg hadde bestilt 3000/640.

Det gikk glimrende. Målte hastigheter på 3000/600 ( litt mindre ut, men jeg klarer meg). Da også, fjellstabilt. Plutselig, midt i januar så fikk jeg problemer. Kom meg ikke på nett. Ringte da support, og fikk forklart at det var satt opp feil dslam.

Så det ble fikset etter noen få minutter. Det var da ting skjedde. Var nesten som å gå på midt stripen på E6, med bind på øyene. "ble påkjørt" hele tiden. Altså, ramler ut hele tiden. Irriterende når jeg skal streame film( f.eks brøderene dahl), så mister jeg tilkoblingen borti mot 6-7 ganger på hver episode.

Jeg ringte da og sa i fra dette. Fikk da beskjed at modemet mitt var kanskje litt utgått, så de skulle sende meg ett nytt ett, helt uten kostnader :)

Dagene gikk, og endelig fikk jeg nye modemet mitt. Fikk koblet det opp, og gjett hva? Like ustabilt. Ringte da igjen, og fikk beskjed at det var noe galt med sentralen. De sjekket opp det på mandag, og support skulle ringe tilbake på onsdag, for å høre hvordan det gikk ( service det ). Linjen var like ille på tirsdag og onsdag. Gjett hva, BC support ringte meg og lurte på hvordan det gikk. Jeg forklarte da situasjonen, og fikk beskjed at han skulle ringe meg om en uke.

I går ( onsdag ringte han igjen, og jeg forklarte at det var likt som før ).

Men han sa at det er fortsatt uvisst når catch skulle ut til sentralen, men skulle ringe meg om en uke. Samtidig skulle han sende en mail til faktura avd, slik at jeg skulle få kompensasjon for dette her. ( service, nok engang ).

 

Selv om BC har håpløse linjer om dagen, så viser de ihvertfall service på riktig måte. Ringer kunden, og hører med han hvordan det går.

 

Jeg har vært hyggelig mot de, så jeg får igjen for det. nytter ikke og ringe å kjefte på de. For da havner en bakerst i køen igjen.

Men, nå burde de begynne å skynde seg litt, ikke mange ukene igjen nå så begynner Tippeligaen igjen. Ettersom jeg er født og oppvokst i Fredrikstad, så er jeg naturlig nok FFK fan. Men har flyttet til sarpsborg nu. Der som problemene er.

Så web-tv er en fin ting :)

 

Mvh.

Henrik

Lenke til kommentar

Snakka med bluecom idag igjen..De sa de skulle sende meg et nytt moden siden de trodde det kunne være feilen siden jeg datt ut av internett ofte..Så sa de at jeg skulle få en linje på 3000/512 eller noe siden jeg hadde hatt disse problemene lenge..Får riktig nok ikke denne hastigheten lenge men, de sa jeg kunne få prøve den ut litt som et plaster på såret..Det kaller jeg service..

 

Har et billion pocket moden nå og de skulle sende et topcom modem til meg, siden det var bedre.

Lenke til kommentar

har catch 1700/512 har hatt ustabilt nett de siste 4 ukene..( fjellstøtt før det) har ringt catch support jevnlig.... forklaringen jeg har fått er at de oppgraderer kort i sentralene ( dslam?) men der er visst feil på saker og ting , og ting og tang vil ta tid før det er fixet. *har spurt etter en dato de siste 14 dagene men ingen vet noe...*

 

 

 

 

de på support er da hyggelige osv. tidligere har de fixet det meste kjapt.. ( men nå vet de ikke mer enn meg virker det som...) vurderer STERKT å gå tilbake til telenor..

 

 

Hvor lenge skal slikt kunne pågå for det er en oppsigelsesgrunn? just in case..

 

 

edit :virker som om de har fått luka vekk de værste problemene her hos meg nu *grenland* *legge vekk tanken på isp på is for ei beite*

 

var rimelig fornøyd med telenor de 3 åra jeg hadde de..

Endret av Nake
Lenke til kommentar
har catch 1700/512  har hatt ustabilt nett de siste 4 ukene..( fjellstøtt før det)  har ringt catch support jevnlig....  forklaringen jeg har fått er at de oppgraderer kort i sentralene  ( dslam?)  men der er visst feil på saker og ting ,  og ting og tang vil ta tid før det er fixet.  *har spurt etter en dato de siste 14 dagene men ingen vet noe...*

 

 

 

 

de på support er da hyggelige osv.  tidligere har de fixet det meste kjapt.. ( men nå vet de ikke mer enn meg virker det som...) vurderer STERKT å gå tilbake til telenor..

 

 

Hvor lenge skal slikt kunne pågå for det er en oppsigelsesgrunn?  just in case..

Nake & Mogge_ :

 

Leste dere noe av det jeg skrev i det hele tatt?

 

Dere gjentar etter meg :p

 

Men som nevnt, hvor bor dere?

Jeg har sentralen på Grålum i sarpsborg.

Tydligvis ikke bare hos meg denne feilen her. Litt irriterene spesielt med downloads på dc++ . Ramler ut av køen hele tiden :/

 

Og du nake, for guds skyld ikke gå til telenor.

Det finnes mange andre god alternativer til de.

Hvis du ikke er glad i pppoe og 50 minutters ventetid på support. :thumbdown:

Endret av lie
Lenke til kommentar
de på support er da hyggelige osv. tidligere har de fixet det meste kjapt.. ( men nå vet de ikke mer enn meg virker det som...) vurderer STERKT å gå tilbake til telenor..

Har faktisk vurdert det jeg også....men "våknet opp" og slo det fra meg igjen. Jeg var vel det som kalles sinnsyk i gjerningsøyeblikket :!:

Har enda håp om at Bluecom skal få orden på sakene sine....for egentlig er jeg veldig førnøyd med dem i det store og hele.

Lenke til kommentar
de på support er da hyggelige osv.  tidligere har de fixet det meste kjapt.. ( men nå vet de ikke mer enn meg virker det som...) vurderer STERKT å gå tilbake til telenor..

Har faktisk vurdert det jeg også....men "våknet opp" og slo det fra meg igjen. Jeg var vel det som kalles sinnsyk i gjerningsøyeblikket :!:

Har enda håp om at Bluecom skal få orden på sakene sine....for egentlig er jeg veldig førnøyd med dem i det store og hele.

Du skulle hatt virkelig ris bak.

Alle som har hatt telenor, vet hvor hardt det er og komme seg ut av det hel***

Tror nesten det er enklere å slutte og røke enn å komme ut fra det der.

 

At du var sinnsykt i det øyeblikket, holder ikke mål.

Tenk deg om to ganger før du skriver noe slikt. Er ganske provoserende for en del parter her inne :roll:

 

Men som du sier, ordner seg sikkert til slutt. Jeg vet at jeg får kompensasjon for det, så ingen hast for meg :p

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har nextgentel da og bor I vestfold>Nøtterøy og nextgentel leier jo telefonlinjer av Telenor som igjen har hatt mye problemer med internetten i det siste ....... Leier bluecom av telenor ?

 

Her ihvertfall så har internetten gått helt på trynet ... Den har aldri disconnectet seg men ligger på 500-1000 Kbits hele tiden når jeg egentlig skal ha 2 mbit :( FAEN TA og next svarer så JÆVLI tregt ... Sendte mail og det tok dem fukings 10 dager å svare :( IKKE BRA OFF TOPIC sorry men er dritt sur :mad::mad::mad:

Lenke til kommentar

I går ringte BC som avtalt igjen. :w00t:

De lurte på hvordan det gikk, om det var like stor feil enda.

 

De spurte om jeg var veldig glad i lav ping, men jeg sa det går bra, så lenge jeg ikke kommer over 25 ms ( hadde 15-20 ms ) før.

 

Så satt han ned litt på pingen min, slik at det ikke kom så mye pakker på engang.

Når jeg da kom hjem fra jobb, så jeg ikke _en_ eneste loss på grafen min siden jeg snakket med han.

Jeg trodde da alt var i skjønneste orden, men det tok ikke mer en time, etter at jeg begynte og leke meg litt med irc,ip tlf,msn og websurfing.

 

Men det er ny rekord. Det må ha hjulpet litt. For før var det snitt 5-6 ganger i timen. Nå er det toppen 1-2 ganger i timen :p

 

Kanskje ett tips for dere som ringer til BC?

Lenke til kommentar

Har faktisk vurdert det jeg også....men "våknet opp" og slo det fra meg igjen. Jeg var vel det som kalles sinnsyk i gjerningsøyeblikket :!:

Har enda håp om at Bluecom skal få orden på sakene sine....for egentlig er jeg veldig førnøyd med dem i det store og hele.

Du skulle hatt virkelig ris bak.

Alle som har hatt telenor, vet hvor hardt det er og komme seg ut av det hel***

Tror nesten det er enklere å slutte og røke enn å komme ut fra det der.

 

At du var sinnsykt i det øyeblikket, holder ikke mål.

Tenk deg om to ganger før du skriver noe slikt. Er ganske provoserende for en del parter her inne :roll:

 

Hæ? Det var da meget enkelt å bytte isp fra telenor til BC.

Telenor er bra, det samme er BC. Byttet til BC på grunn av nedlastings kvoten til telenor og prisen for å få fjernet den, måtte ut med 749kr for 1024/256 fri bruk. Derfor valgte eg BC og 2048/256 til 849.

Alle klager på supporten til telenor, de gangene eg har ringt til dem har eg aldri opplevd noen for for problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...