Gå til innhold

Matrox Parhelia Benchmark Test!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

No AA, No anisotropic filtering

Quake 3: 72.1fps

3dmark 2001 SE Game2 High Detail : 56.3 fps

3dmark 2001 SE Game4: 21.1 fps

3DMark 2001 SE Default Score: 7698

Er det jeg som har misforstått eller greide det ikke mere enn 7698 3dMarks?

Quote:

Det ser ikke lovende ud for et kort der kommer til at koste langt over 3.000,- !
Det skal dog siges at resultaterne ikke stammer fra en officiel version af kortet
- men alligevel!

Hva vil dette si? At det er noe hjemmemekka? Noe de på Tweak.dk har fått fra vanlige folk? Viss det er slik og at det ikke kommer fra Matrox selv stoler jeg ikke litt på testen en gang..

Lenke til kommentar

Parhelia har nesten dobbelt så stor minnebåndbredde, men er vel aldri noen som har påstått at Parhelia skal ha fantastisk fillrate, som såvidt jeg husker er det som er utslagsgivende i Quake3... Og Haig sier at alle nye driverversjoner han får er litt raskere enn de forrige... Men også etter det han sier, den benchmarken Parhelia virkelig skal vise muskler på er minimum framerate, skulle vært spennende å se om dette holder stikk ?

Cobos

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-15 23:53, talisar skrev:

Kortet er vel heller ikke optimalisert for dx 8.1? og 3dmark er ikke kodet for kortet. Det finnes jo masse tester hvor kyro2 får bedre enn gf4 f.eks med rette typer benchmarks:)

3dmark2002 vil nok rette på ting:)

Tror du har et poeng der ja Talisar....

Lenke til kommentar

Etter det som blir sagt på Matroxusers om testene fra Maximum PC er at de var gjort på beta hardware og beta drivere (etter Haig visstnok "ancient" drivere, tolk det som du vil). Men jeg tviler på at dette kortet kommer til å være et kort med enorm 3Dmark score, derimot er jeg helt sikker på at det blir et fantastisk kort :smile:)

Men jeg er vel en Matrox fanboy så.... :smile:

Cobos

Lenke til kommentar

Dere må ikke hekte dere opp i BETA saker av grafikk da. Nvidia har jo også demonstrert masse som ikke slo ann før det ble lansert og hadde fått velutviklete drivere. Matrox tror jeg ikke blir noe super duper bra men bedre enn det skal det fint klare å prestere. Siste generasjonen dems G450 støtter jo nesten ikke noe i forhold til hva som må støttes av Parhelia så driverutviklingen er jeg redd dem må jobbe bra med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...