Gå til innhold

Beste DvD til brenning av film..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer mye ann på hvilken brenner du har ;)

Noen brennere (F.eks BenQ) brenner nesten alle plater med bra kvalitet. (sier dog lite om levetiden på platene).

Men andre er mer sære (eldre 4x brennere, Lite-On, AOpen, Samsung osv) og trivs best med plater fra kjente produsenter.

Vi har funnet Prodisc sine plater til å være akseptable i kvalitet i forhold til pris. Koster under 4,- pr plate på forskjellige webshopper. Selges blant annet som eProformance og Bulkpaq.

CMC Magnetics sine plater er også en ok mellomting - men det er ikke så enkelt å finne disse.

Anbefaler å styre unna de fleste samsung og that's write plater da disse er produsert av optodisc og feilbrenner ofte på en del brennere (AOpen, Pioneer, Samsung, Plextor og Lite-On brennere) samt at erfaringsmessig anser jeg dette som plater med kort levetid (mine 2x optodisc DVD-R plater ble uleselige etter 10 måneder).

Lenke til kommentar

Hei. Har brent 60 thats write plater uten en eneste feilbrenning. Ser heller ikke at det har blitt noe tull med disse i ettertid.

EN av platene som har vært til utlån fikk lesefeil mot slutten, men det var i EN brenner... mener det var LG.

Brenner selv på en Nec.

Har kjøpt plater på rimi også, under tvil, men har ikke hatt noen feilbrenninger på disse heller. Om de varer så veldig lenge skal jeg ikke si noe om.

At Verbatim er så mye bedre enn alt annet skal du slett ikke tro på, det er alt for mange forståsegpåere til at man kan høre på alt samtidig. Jeg vil faktisk si at jeg styrer UNNA Verbatim.

My 2 cents...

Ingen tvil om at komplett skal få selge meg noen thatswrite plater nå :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei. Har brent 60 thats write plater uten en eneste feilbrenning. Ser heller ikke at det har blitt noe tull med disse i ettertid.

EN av platene som har vært til utlån fikk lesefeil mot slutten, men det var i EN brenner... mener det var LG.

Brenner selv på en Nec.

Har kjøpt plater på rimi også, under tvil, men har ikke hatt noen feilbrenninger på disse heller. Om de varer så veldig lenge skal jeg ikke si noe om.

At Verbatim er så mye bedre enn alt annet skal du slett ikke tro på, det er alt for mange forståsegpåere til at man kan høre på alt samtidig. Jeg vil faktisk si at jeg styrer UNNA Verbatim.

My 2 cents...

Ingen tvil om at komplett skal få selge meg noen thatswrite plater nå :thumbup:

Ikke påstå noe uten at du har dokumentasjon. Dette er vrøvvel. Kanskje har du vært fryktelig heldig med plater eller med brenneren. OC-FREAK er ikke en klassisk "forståsegpåer". Han uttaler seg på bakgrunn av tallfakta (Lesing av error-nivå på platen osv...). Kanskje du også skulle gjort det med dine ? :yes:

Han spurte hva som var BEST til filmer, og da er ikke Thats Write (med noen få unntak) veien å gå. Tayo yuden plater vil være det beste i de fleste tilfeller.

Lenke til kommentar

Har en NEC 3500A brenner..

Og har prøvd en stund med Thats Write dvder,uten nevneverdige problemer.

Men lurer på holdbarheten til disse,kjedelig å få en bunke uleselige etter 6 mnd.

Ble nevnt noen Tayo Yuden,hvilke plater er dette da? Noen som har link..

Lenke til kommentar
Det som er mest interessant er hvor lenge That`s Write platene er leselige.

Enig, de andre platene blir rett og slett for dyre. Taoy Juden koster jo 200kr mer.. for en 25pack! Thats Write virker ikke i den beste dvd spilleren min (tidligere toppmodellen til sony) , men jeg får nå likevel oppleve dolby digital lyd på filmene mine via en annen dvd spiller...

Så mitt tips er å først kjøpe noen få plater og se om de er kompatible med den dvd spillern du skal bruke til filmtittingen. Hvis de er det er det jo bare å peise på med ukens tilbud hos Komplett.

Lenke til kommentar
(mine 2x optodisc DVD-R plater ble uleselige etter 10 måneder).

Hei.

Jeg har også opplevd dette med de optodisc platene.

Hvordan har det seg at noen av disse lav-kvalitetsplatene blir uleselige etter så kort tid?

Hvis man f.eks brenner en plate, legger den i coveret og lar den ligge urørt i ett år. Hvis plata ikke funker når man tester den etter så kort tid, er det da materialet som er så forferdelig dårlig at det blir deformert eller begynner å gå i oppløsning eller noe sånt på den korte tia? Hva skjer egentlig med plata? Informasjonen er jo brent på plata, så hvorfor forsvinner den? (eller ihvertfall litt av den)

Er det andre ting som påvirker levetiden, som f.eks varme, kulde og fuktighet?

Er bare nysgjerrig.. :)

Lenke til kommentar

Thatswrite dvdplatene er noe skikkelig søppleplater..

Ifølge sånn check ting så hører de til kategorien søppleplater der man har flask om man får det til.. Dessuten holder de visstnok ikke lenge..

Jeg kjøpte en 25pack av de engang... De funket ikke.. dvdene jeg brente lagget ..

Kjøpte da tayo Yuden, er å anbefale, ypperste kvalitet

Lenke til kommentar

Hey hey hey, meinte ikke det som noe angrep på OC-Freak, så at du hopper på meg her er rimelig på jordet.

Se for deg følgende: Jeg og 10 kompiser brenner plater av merke X. Så kommer en annen kompis med brenner av hva som helst merke, men han får av en eller annen grunn en mengde feilbrenninger. Hva skjer så, han forteller alle at disse platene er dritt, selv om de kanskje ikke er det.

Sånn var det med Packard Bell sine cd-plater for en tid tilbake. De var så ustabile at de var nesten ubrukbare. Var liten vits i å brenne plater dersom de ikke funka på halvparten av brennerne. Men nå kommer vel noen inn og sier at dette også er bullshit.

Vel... tilbake til square 1: Jeg sier vel ingen plasser at Thats Write er noen erstatning for all verdens gull, jeg sier bare at mine erfaringer sålangt er 100% vellykkede.

Og, som sagt, jeg mener ikke OC er DEN STORE forståsegpåeren, jeg mener bare at man får gjøre sine egne erfaringer. At OC bolser inn her med all verdens tall imponerer ikke meg, og er like vitenskapelige som å pisse i snøen for min del.

Den var ikke mynta på OC, før jeg får en dose kjeft uten like her, den var et svar til Zachzi.

Ikke konkluder med at et merke er "best", det blir for dumt...

Lenke til kommentar
Hey hey hey, meinte ikke det som noe angrep på OC-Freak, så at du hopper på meg her er rimelig på jordet.

Se for deg følgende: Jeg og 10 kompiser brenner plater av merke X. Så kommer en annen kompis med brenner av hva som helst merke, men han får av en eller annen grunn en mengde feilbrenninger. Hva skjer så, han forteller alle at disse platene er dritt, selv om de kanskje ikke er det.

Sånn var det med Packard Bell sine cd-plater for en tid tilbake. De var så ustabile at de var nesten ubrukbare. Var liten vits i å brenne plater dersom de ikke funka på halvparten av brennerne. Men nå kommer vel noen inn og sier at dette også er bullshit.

Vel... tilbake til square 1: Jeg sier vel ingen plasser at Thats Write er noen erstatning for all verdens gull, jeg sier bare at mine erfaringer sålangt er 100% vellykkede.

Og, som sagt, jeg mener ikke OC er DEN STORE forståsegpåeren, jeg mener bare at man får gjøre sine egne erfaringer. At OC bolser inn her med all verdens tall imponerer ikke meg, og er like vitenskapelige som å pisse i snøen for min del.

Den var ikke mynta på OC, før jeg får en dose kjeft uten like her, den var et svar til Zachzi.

Ikke konkluder med at et merke er "best", det blir for dumt...

Dobbelmann:

Jeg har ikke konkludert med at noe som helst er best. Jeg har sagt at i de aller fleste tilfeller ER tayo yuden best. De beste tayo yuden får du fra Plextor.

Trådstarter spurte om hva som var best til filmer. OC-FREAk foreslo Prodisc som er meget bra plater som kan levere nesten like gode resultater som tayo yuden.

Uten tvil et bra forslag siden dette er mye billigere enn tayo yuden samt bra plater for de fleste brennere. Så hiver du deg med i tråden etter dette innlegget å skriver at det er alt for mange "forståsegpåere"...videre anbefaler du thats write. Dermed tolket jeg det som et hint til at oc-freak var en slik "forståsegpåer". Sorry hvis det ikke var meningen!

Andre oppklaringer:

Som du sier så er det variabel kvalitet på plater med samme merke. Det er produsenten av platene som er av variabel kvalitet. Det er viktig å skille mellom merke og produsent (mediakode). Derfor synes jeg at det blir for dumt å anbefale thats write plater som i disse dager er produsert av OPTODISC som er rævva plater. Tidligere var det thats write plater som ble produsert av RICOH. Dette var et bra alternativ med tanke på pris/kvalitet. Det er mulig at de platene du har gode erfaringer med kanskje er fra dette partiet.

Til slutt så kan å pisse i snøen være vitenskapelig nok. I de fleste tilfeller vil snøen bli gul med mindre du har drukket veldig mye vann. Etter at du har pisset X antall ganger så vil det etter hvert bli en selvfølge at snøen blir gul. Det er slik vitenskap OC-FREAK bedriver. Han scanner et merke med en bestemt mediakode X antall ganger. Etter å ha testet det samme merket med samme mediakode fra flere parti, og samtlige plater viser lavt error-nivå så konkluderer han med at det er gode plater. Dermed kan han gå ut å anbefale merker siden han vet hvem som for tiden produserer for de ulike merkene. Like enkelt og sant som å pisse i snøen....

Endret av Zachzi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...