bmoller Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Hei. Jeg har nylig kjøpt en Samsung D500, men har store problemer med å bruke Bluetooth mot en PC. Riktignok får jeg kontakt med PCen, og får lastet data fra mobilen til PC, men ikke omvendt (fra PC til mobil). Følgende feilmelding oppstår på min mobil: "IKKE TILLATT". Er det noen andre der ute som kjenner til problemet? Jeg har for øvrig benyttet to forskjellige Bluetooth-enheter og det samme skjer med begge. Jeg har en helt "vanlig/normal" PC med Windows XP SP1. Mvh. Birger Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Dette er visst en liten svakhet med D500. Bluetooth på denne telefonen er visst ikke helt som den burde ha vært etter hva jeg har lest fra andre sine erfaringer. Dessverre, men sant. Lenke til kommentar
hungry hippo Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg hadde absolutt ingen problemer med dette. Var bare å parre med PCen, så velge file transfer. Man får opp noen mapper, så er det bare å dra ut eller sette inn filer i de mappene. Kan også lønne seg å "godkjenne enhet (din pc)" på mobilen slik at man slipper å akseptere overføringer mellom de to hele tiden. Lenke til kommentar
AldaZar Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 jepps ingen problemer med Bt, Mange som ikke klarer koble seg opp og skylder på at bluetoothen er dårlig Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Mulig dette er et problem for bare noen få, men jeg mener også amobil nevner dette i testen deres Lenke til kommentar
bmoller Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Ok - takk for svar og erfaringer. Det jeg glemte å si var at jeg har klart å få overført små bildefiler fra PC til mobil (5-10 kb). Problemet oppsto når jeg skulle overføre større filer som videosnutter og mp3-filer. Kanskje man heller bør bruke kabel? Har noen erfaring med dataoverføring med kabel? Og i få fall: hva slags kabel kan man bruke? Ved Bluetooth-overføring brukte jeg et program som het VIDCOMM (om jeg ikke husker feil). Er det dette ptrogrammet som brukes eller finnes det kanskje andre bedre programmer der ute? Mvh. Birger Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Kanskje Samsung har dratt en verizone http://amobil.no/art.php?artikkelid=12996 Lenke til kommentar
bmoller Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Kanskje Samsung har dratt en verizone http://amobil.no/art.php?artikkelid=12996 Hmmm - ikke vet jeg. Et spørsmål: Kan man styre hva man vil laste inn på mobilen fra PCen? Eller styrer man dette fra mobilen...? Lenke til kommentar
hungry hippo Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Nei, heldigvis er det ikke noe verizonetull på D500. Hva man skal laste ned og opp styrer man fra PCen. Hvordan har du ellers lastet opp de filene du snakker om? Forresten bruker jeg Billion, som er basert på VIDCOMM. Det skal funke bra. Noen som har XP klager over at bt driverne til windows griper inn og ødelegger. Sikkert ikke vanskelig og skru av disse i kontrollpanelet. Endret 26. januar 2005 av hungry hippo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå