MalvinP Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Hehe Jeg er helt fersk inne java. Jeg sitter på en win XP maskin og har noen enkle oppgaver jeg skulle ha gjordt,men jeg får ikke kompilert filene. Når jeg skriver javac "filnavn" i promten får jeg opp en feilmld som sier at det ikke er noe prog som heter javac. Hva trenger jeg å laste ned? Vær så snill å hjelp Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Du trenger JDK (http://java.sun.com/j2se/1.5.0/download.jsp). The J2SE Development Kit (JDK) supports creating J2SE applications. The J2SE Runtime Environment (JRE) allows end-users to run Java applications. Lenke til kommentar
MalvinP Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg har nå funnet ut at hvis jeg står i C:\Programfiler\Java\jdk1.5.0_01\bin kan jeg kjøre javac, men hvordan kan jeg få javac til å fungere uten at jeg trenger å stå i den stien? Lenke til kommentar
MalvinP Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Du trenger JDK (http://java.sun.com/j2se/1.5.0/download.jsp). The J2SE Development Kit (JDK) supports creating J2SE applications. The J2SE Runtime Environment (JRE) allows end-users to run Java applications. Jeg skal ha det det instalert Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg har nå funnet ut at hvis jeg står i C:\Programfiler\Java\jdk1.5.0_01\bin kan jeg kjøre javac, men hvordan kan jeg få javac til å fungere uten at jeg trenger å stå i den stien? Legg den aktuelle katalogen til PATH: Trykk Win-Pause. Velg Avansert. Velg miljøvariabler. Finn Path i nedre del. Rediger den, og legg til ;C:\Programfiler\Java\jdk1.5.0_01\bin bakerst. Lenke til kommentar
MalvinP Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg har nå funnet ut at hvis jeg står i C:\Programfiler\Java\jdk1.5.0_01\bin kan jeg kjøre javac, men hvordan kan jeg få javac til å fungere uten at jeg trenger å stå i den stien? Legg den aktuelle katalogen til PATH: Trykk Win-Pause. Velg Avansert. Velg miljøvariabler. Finn Path i nedre del. Rediger den, og legg til ;C:\Programfiler\Java\jdk1.5.0_01\bin bakerst. takker så mye for hjelp. Men trykk Win-Pause hvor? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Men trykk Win-Pause hvor? På tastaturet ditt. Lenke til kommentar
MalvinP Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 På tastaturet ditt. hehe, tok ikke den jeg Tusen takk for hjelpen. Nå funker det fint Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Men trykk Win-Pause hvor? På tastaturet ditt. Win-Pause (hold Windows-tasten inne og trykk Pause/Break) er ikke annet enn en nyttig og fiffig snarveiskombinasjon til System Propeties istedenfor den mer kronglede My Computer – Properties eller Control Panel – System. Personlig benytter jeg den hele tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå