Gå til innhold

Hvor mye gjenstår av Brothers in Arms? Sjekk her.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kan noen si meg et bra sted å forhåndsbestillte som leverer raskt ? el er det lurest å bare vente til elkjøp får det ?

Gamesmix.com

CDON.com

Zailor.no

 

Alle disse er meget kjappe. Personlig har jeg lite til overs for Elkjøp, ettersom jeg ofte finner nye spill i hyllene deres 1-2 dager etter lansering, værtfall her i byen.

Lenke til kommentar
Joda. Endelig et spill fra 2. verdenskrig med litt ekte militærstrategi og lite scripting. Er nokså lei av rambospillene, der man skal drepe mest mulig uten å tenke.

Nettopp. BiA kommer til å vise Call of Duty og Medal of Honor hva et WW2 spill er. Jeg er nemlig fryktelig lei disse utroverdige spillene.

 

Call of Duty hadde mulighetene til å bli det gode og realistiske spillet vi alle lengter etter. Og til tider var det et slikt spill! Til tider var det bra, men det gikk ofte i fella og ga oss noe som er veldig middelmådig. En liten beskrivelse fra åpningsbrettet:

 

"Vi ble sluppet over Normandie. Jeg husker stillheten og mørket lå tyngende som et sort teppe. Jeg måtte komme meg til mine lagkamerater, og det fort. Vi var midt i fiendtlig terreng og en mann kan ikke utrette noe alene. Bort langs buskasset. Over en åker. Der ja! Der er de, mine allierte! Plutselig, fra ingensteds, høres maskingeværild. Lyden er forferdelig høy og borer seg inn hodet mitt. Sleng deg ned! Nå! "Vi kan da ikke ligge her, vi blir jo omringet" skriker en soldat. Vi har ingen annen mulighet enn å angripe! Vi besvarer ilden. Men det hjelper ikke. Mine lagkamerater blir meid ned av maskingeværene. De døde for frihet. "Nå! Angrip!"

 

Resten er opp til fantasien. Poenget mitt med den lille beskrivelsen var å tegne et bilde av hvordan et krigspill skal være. Intenst, jævlig og brutalt. Det skal være troverdig og gi meg noe. Ta feks mange prisbelønnte krigsfilmer. Hvorfor er de gode? Jo, fordi de skildrer noe vi kan frykte og noe som er intenst. De gir oss interessante personer, noen å forholde oss til. De gir oss fiender som er intelligente, overraskelser som er troverdige og karakter som er noe mer enn et kaldt ansikt.

 

Og hva er det de ikke gir oss? Jo, en kar som meier ned et titalls nazier for å deretter plante en bombe i en atomubåt. Nei til CoD og MoH, som kun tidvis gir oss realisme og troverdighet. Ja til BiA, som ihvertfall prøver å gi oss noe interessant.

Lenke til kommentar

Er enig med mye av det du nettop kom med, Campari. Og som Randy (direktør for Gearbox) sa:

 

I Call of Duty bruker de dette begrepet: "In War you never fight alone". Så hvorfor kriger man alene nesten halvparten av tiden?

 

I tillegg til alt dette er det helt latterlig med lagkamerater i enspillerdelen som ikke kan dø. Hvor er realismen i dette? Call of Duty og Medal of Honor er på en måte som Quake, bare i 2. verdenskrig.

Lenke til kommentar
Er enig med mye av det du nettop kom med, Campari. Og som Randy (direktør for Gearbox) sa:

 

I Call of Duty bruker de dette begrepet: "In War you never fight alone". Så hvorfor kriger man alene nesten halvparten av tiden?

 

I tillegg til alt dette er det helt latterlig med lagkamerater i enspillerdelen som ikke kan dø. Hvor er realismen i dette? Call of Duty og Medal of Honor er på en måte som Quake, bare i 2. verdenskrig.

Det er faktisk helt rett. Det virker som om disse spillene kun bruker 2 verdenskrig som en setting eller bakgrunn. Det som er det tragiske er at til tider viser Call of Duty at de kan bedre. Men så faller de ned i samma gamle grop og gir oss slakte-brett. Irriterende...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...