834HF42F242 Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Det er vel bare å finne en eller annen pengelens stat et eller annet sted (afrika?). De selger nok unna om det skulle komme et tilbud på bordet Det er jo folka som bor der som eier landet. Hvem skal du egentlig betale? Alle eier alt. Tror du må kjøpe et ubebodd landområde/øy isåfall, eller kjøpe opp en og en tomt til du eier alt. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 hva med å bare kjøpe et omerådet av staten?, da er det jo ditt? eller? Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 hva med å bare kjøpe et omerådet av staten?, da er det jo ditt? eller? Ja, men jeg tror ikke staten har lov til å selge land til privarpersoner. Og det hadde kanskje blitt dyrt. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Jo, det vil jeg si er lov. Hvis du kjøper en tomt av for eksempel kommuenen, så har du jo indirekte kjøpt et landområde av staten. Men det vil fortsatt være underligget kongeriket Norge. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 http://en.wikipedia.org/wiki/Empire_of_Atlantium Atlantium's territorial claims are limited to Cruickshank's 61 m² apartment (the so-called "Imperium Proper") http://www.atlantium.org/ Rundt unionsoppløsningen med Sverige var det en fyr ved navn William Coucheron-Aamodt som bodde på Veøy i Møre & Romsdal. Temmelig eksentrisk fyr. Han erklærte Veøy som et eget land...og da første verdenskrig brøt ut erklærte han krig mot Tyskland. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 atlantium.org tok kaka. Snakke meg om diplomatlook på det bildet der ja... Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) så på tv en gang der var det noen folk som senket en båt midt på havet og erklarte det som ett eget land... istedenfor masse stess og kjøpe ett land, er det ikke mulig og finne et sted i havet det ikke er for dypt og lempe MASSE stein nedi og kalle det ett land da??? ps. så ikke åssen det gikk med landet de laga. Endret 8. februar 2005 av Z_ypher Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 så på tv en gang der var det noen folk som senket en båt midt på havet og erklarte det som ett eget land... istedenfor masse stess og kjøpe ett land, er det ikke mulig og finne et sted i havet det ikke er for dypt og lempe MASSE stein nedi og kalle det ett land da??? ps. så ikke åssen det gikk med landet de laga. Genial idé! Om du finner din egen øy kan du gjøre krav på den, for du har laget den, og da har du funnet den. Vet noen om et fint sted mellom Porsgrunn og Risør som jeg bør lage øyen min? Helst et stille sted hvor det ikke er noen folk, men ikke langt unna folk heller. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Vet noen om et fint sted mellom Porsgrunn og Risør som jeg bør lage øyen min? Helst et stille sted hvor det ikke er noen folk, men ikke langt unna folk heller. Problemet er vel at øyen må befinne seg i internasjonal farvann, og der er det som oftest nokså dypt i forholdt til hva man kan lempe over av stein og grus. Men sjøgrunnen er ikke fullstendig flatt, slik at man kan finne opphøyninger der vannstanden ikke er mer en 10 meter eller lignende. Kanskje hadde et sådant sted vært ideelt? Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 Vet noen om et fint sted mellom Porsgrunn og Risør som jeg bør lage øyen min? Helst et stille sted hvor det ikke er noen folk, men ikke langt unna folk heller. Problemet er vel at øyen må befinne seg i internasjonal farvann, og der er det som oftest nokså dypt i forholdt til hva man kan lempe over av stein og grus. Men sjøgrunnen er ikke fullstendig flatt, slik at man kan finne opphøyninger der vannstanden ikke er mer en 10 meter eller lignende. Kanskje hadde et sådant sted vært ideelt? Hvor er nærmeste internasjonale farvann da? Langt unna Porsgrunn? Finnes det i det hele tatt i næheten av Norge? Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) uten for norge er smutthullet og smutthavet... det er jo internsjonalt farvann (tror jeg) der er det jo ingen som kan kaste oss vekk fra men det er jo flere områder midt ute i de store havene går jeg ut ifra... På tv rømmer jo ofte skurker og lignene med båt ut i sånne områder. da kan vi sikkeert finne ett godt og varm område og dumpe stein Endret 8. februar 2005 av Z_ypher Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Hvis du får med deg andre mennesker inn i landet ditt av deres egen fri vilje, kan du drepe dem der uten at det kan oppstå noen konflikter. Om jeg ikke tar feil. Smart Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Da får du nok meget sinte reaksjoner fra FN og resten av det internasjonale samfunnet (les: sinnabrev, kanskje ei kule eller 40) Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 jeg stemmer for at hele HW.no forumet spleiser på stein, så leger vi vårt eget land som kan kalles hardwareland ellernoesånt... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Kan vi ikke heller erklære dette forumet for eget land? Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Joda, for nesten 10 år siden, da nettet ikke var så godt kjent av folk flest, var det endel som håpet at nettet skulle være et eget autonomt rike. Barlow kom med en ganske kjent erklæring om dette. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Nå vet jeg det! De som fant Bouvet måtte gi den til Norge. Om vi kaster en haug med stein i vannet og lager et land der kommer staten og tar det. Men om vi først oppretter et land og så finner en øy kan ingen nekte oss den. Noen som er med på den ideen? Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 staten kan vell ikke ta landet vårt fra oss viss vi ikke er innenfor statens grenser... kan de vell??? så hvis vi lemper masse stein i internationalt farvann burde vell det funke går jeg ut i fra... Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 Kanskje det. Men vi må lage lover. Det er vansklig å lage en vantett lov som alikevel gir kongen (deg/meg) rettingheter til alt du vil. Jeg vet om en lov iallefall. Kongen kan ta ut så mye penger som han vil av landet, og det er HANS land. Tenk på det. et privat land! Og milliarder i årslønn! Begynner å skrive loven nå. Hehe... Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 kan jo ikke gi "KONGEN" ubegrensede resurser heller da... det pleier og gå rett på trynet. bare se på for eksempel romani før... men bør heller oprette en regjering eller lignende. ikke bra diktatur kommer en sinsyk tulling til makten da men kan jo ta norges lover og "rette" på dem. fjerne teite skatter og avgifter og diverse andre ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå