Versanec Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Hei. Tenkte jeg skulle skifte HDD på min NEC Versa M300. Maskinen er snart to år gammel. Support hos NEC sier det går greit med en disk på opp til 60GB, men de kan ikke garantere at det funker med større disk. Jeg vil gjerne dra til med 80 eller 100 når jeg først er i sving. Hvor stor er sjansen for at det går? Noen som har erfaring med tilsvarende HDD kontroller? Detaljer: 2,5" parallell ATA (ATA100) South Bridge ALi M1535+ Endret 27. januar 2005 av Versanec Lenke til kommentar
Versanec Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 D kommer vel svar til den som venter. Etterhvert... Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Kan ikke se at det skulle være noen spesielle problemer med 80 eller 100GB disk. jeg ville bare gått igang med bestilling. Jeg ville passet på når jeg fikk den og ikke ødelegge forpakning og ta vare på alt av dokumentasjon. Dersom disken ikke vises med riktig størrelse, ville jeg lett etter BIOS-oppdateringer til maskinen din og sett om det hjalp. Deretter ville jeg besøkt sticky-tråden øverst i lagringsmedier-forumet, som omhandler det at disk vises som mindre enn faktisk str. Muligens er det noen steg der som kan hjelpe. Dersom problemet vedvarer, ville jeg benyttet meg av angrefristen. Du vil antageligvis få forhandlet deg til at en 60gb disk sendes istedet uten ekstra portokostnad... Men som sagt jeg tror egentlig ikke det vil bli noe problem EDIT: BIOS download page Endret 27. januar 2005 av jhsveli Lenke til kommentar
Versanec Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Takk for svar. Tar sjansen. Tror jeg går for en Seagate 80GB, ligger på rundt 12-1300. Stor plass i forhold til de 20 jeg har nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå