Demantios Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Det er ihvertfall ikke lurt og dele flere filmer etter en sånn melding. i tilfelle etterforskning og sånnt. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Hmm, ta en titt her En "snedig" liten mail jeg fikk for en 2-3 uker siden.. Ble vidresendt fra ISP'en min.. Fjerna DC++ og gikk over til BT istedet, da det ikke kan spores likegodt som dc.. Edit: liten . feil i url. Endret 19. februar 2005 av ThaAndre Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 en jeg vet om ble tatt en gang, fikk vel 100k i bot men fikk vel gjort om så det ble bare 20k. han fikk besøk igjen av politetiet senere, så han tok de 2 maskinene sine under armen å løp ut på verandan å kasta hele driten ut i hagen så politiet ikke skulle finne dem han driver vel kanskje ikke bare med fildeling, jeg vet egentlig ikke helt. men det betyr vel egentlig att ingen er trygge. det var forresten vanlige politifolk som kom med ransakelses ordre.. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 hjelpes. det er ikke trygt Lenke til kommentar
N* Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 kansje vi har politifolk her på forumet som blar gjennom denne tråden akkurat nå. de finner sikkert en lur måte å spore opp ipene deres på. det har faktisk skjedd på et annet forum (graffiti). ser noen har nevnt at de deler 600gb... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 kansje vi har politifolk her på forumet som blar gjennom denne tråden akkurat nå. de finner sikkert en lur måte å spore opp ipene deres på. det har faktisk skjedd på et annet forum (graffiti). ser noen har nevnt at de deler 600gb... Mye lettere å spore grafitti, om folk legger ut bilder av sine greier og slikt kreves det lite for å finne ut om de har brutt loven, de tilstår jo. Tagging er teit uansett. Grafitti er ofte pent, men det er TEIT å spraye på steder det ikke skal sprayes på. De fortjente det nok. Lenke til kommentar
N* Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Tagging er teit uansett. Grafitti er ofte pent, men det er TEIT å spraye på steder det ikke skal sprayes på. De fortjente det nok. de gjorde de ikke. ingen bilder ble forresten brukt. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Jeg sendte en mail til politisk sekretær , Dag a fedøy; - Hei, og takk for mail. Det er blitt fremstilt i mediene som at det nå blir forbudt for å kopiere musikk fra CD til MP3-spillere. Dette er ikke riktig. Adgangen til å kopiere til privat bruk videreføres. Regjeringens forslag om endringer i åndsverksloven er en gjennomføring av EUs opphavsrettsdirektiv. I forslaget ligger det at man fortsatt skal kunne kopiere til privat bruk som i dag. Men det foreslås visse begrensninger fordi digital teknologi gjør åndsverk langt mer sårbare for utstrakt kopiering uten at kvaliteten blir noe særlig dårligere. Fortsatt kan også andre kopiere for deg til ditt private bruk, men når det gjelder film og musikk vil det bare være familie og vennekretsen som kan hjelpe deg med slik kopiering. Adgangen til å kopiere til privat bruk gjelder ikke hvis du er klar over at du kopierer fra en ulovlig kilde, f.eks. der du vet at materialet er ulovlig lagt ut på nett. Hensikten med denne bestemmelsen er å redusere den massive delingen av ulovlige filer som skjer over nettverk. Det foreslås et særskilt vern mot omgåelse av kopisperrer rettighetshaverne benytter for å beskytte sine verk. Etter forslaget vil det være forbudt å omgå kopisperrer, men ikke hvis de hindrer ren avspilling. Bare 15 prosent av dagens CD-plater selges med kopisperre. EMI – som er eneste selskap som benytter sperre – sier at de jobber med å gå over til å bruke en sperre som likevel tillater kopiering til MP3-spillere. Det står her , at jeg kan dele musikken med venner og familie, det eneste dem slår ned på er ulovlig nedlasting, jeg kan sikkert nevne et par, men jeg vil nødig få flere advarsler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå