Cs-mannen Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Her er et par spørsmål: 1. For et par dager lastet jeg ned "Meet the parents" fra torrent. Er det lovlig å laste ned så lenge man ikke deler? 2. Er det ulovlig å føre over 30gb med musikk på LAN? 3. Blir jeg tatt hvis jeg har 40bg musikk, 3 filmer, og 2 piratkopierte spill. Hvis jeg ikke deler noe av det? Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) 1. Det er lov så lenge du ikke deler ja.(det gjelder KUN musikk og filmer. IKKE spill og anen proramvare) 2. Tror det er lov for den som laster over men ikke for den som lar deg eller andre laste musikken over fra seg.. 3. Spillene er ulovlige å laste ned. Men filmene og musikken er lov så lenge du ikke deler den med andre.. Si fra hvis det er feil da noen.. Endret 10. februar 2005 av rkg1000 Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Et lovforslag (som kommer til å gå igjennom) som forbyr nedlasting av opphavsrettsbeskyttet materiale kommer opp i Stortinget snart. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Et lovforslag (som kommer til å gå igjennom) som forbyr nedlasting av opphavsrettsbeskyttet materiale kommer opp i Stortinget snart. Ingen kan jo seriøst stemme i mot det... Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Tror det kommer til å gå gjenom det ja. Men en annen ting er oppfølgingen av loven. Personelig så tror jeg ikke at "vanlige" folk blir tatt. Heller de som har 100+ filmer og spill og deler dem med andre. Eller hva tror dere? har poletiet nok penger til å ta nedlasterne? Lenke til kommentar
JimL Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Sjangsen er: 0 Jeg deler ikke, altså gjør jeg ikke noe ulovlig (ennå i hvert fall) Endret 10. februar 2005 av JimL Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Er ganske sikker på at det er snakk om DELING, ikke nedlasting da dette er fult lovlig. Eller er det bare jeg som har misforståt Det var lenge slik en stund men ikke nå lengre? Lenke til kommentar
Lonely Wolf Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 uansett hva slags regler Norge har for fildeling så er det folk som ikke stopper med det! Slik som meg! Lenke til kommentar
riktig Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 At en lov vedtas betyr ikke at politiet automatisk får mer ressurser til å ta fildelere. Det er bare en lovendring. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 At en lov vedtas betyr ikke at politiet automatisk får mer ressurser til å ta fildelere. Det er bare en lovendring. Alt tar sin tid. Når den tid kommer har nok jeg kjøpt inn eksterne disker og noen heftige løpesko Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Her er et par spørsmål: 1. For et par dager lastet jeg ned "Meet the parents" fra torrent. Er det lovlig å laste ned så lenge man ikke deler? 2. Er det ulovlig å føre over 30gb med musikk på LAN? 3. Blir jeg tatt hvis jeg har 40bg musikk, 3 filmer, og 2 piratkopierte spill. Hvis jeg ikke deler noe av det? 1.hvis du laster ned fra torrents så laster du samtidig opp også... og er det noen som vet om usenet blir rammet av lovforslaget? siden det i utgangspuntet ikke er noe fildelingsnettverk...? Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Når politiet ikke har penger til å etterforske mer seriøse ting, så tviler jeg på at de bruker mye ressurser på dette, håper jeg da Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Har sittet på DC++ på skolenettet 1/2 år nå....Ikke engang admin tar meg....Sier litt om Itansvarlig Ikke veldig smart av deg. En som gikk medielinjen i Seljord fikk i fjor trusler om anmeldelse på grunn av deling på DC++, dvs. det var skolen som fikk trusselen, sporet opp hvem det var og han fikk sin straff fra skolen tror jeg. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Jeg skal gå i Seljord til neste år. takk for advarselen. Er det jeg eller skolen som får skylda hvis jeg har koblet dataen min opp mot skolens nettverk? Lenke til kommentar
JimL Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 pepsico: Hvis det står i skolens reglement at det ikke er lov til å koble på egne datamaskiner (noe jeg regner med at det gjør), så vil det høyst sannsylig gå ut over skolen først, så deg. Hva med å bare bruke vnc eller noe og laste ned ting hjemme? Ha nå litt respekt for offentlige nett.. Lenke til kommentar
viranth Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Angrer ikke for at jeg installerte Peerguadian for noen dager siden: Connection Rejected: 213.239.78.152 - Norway-Politiets Datatjeneste AP2P (02-15-2005 @ 11:51:33) Bittorrent, tvserie, så det er vel ikke noe problem? Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Liten sjangs, for jeg laster ikke ned så mye musikk. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Nå sier jo Politiet selv at denne nye loven blir umulig å håndheve da, såh... Hehe, tror nok at departementet lover seg selv litt mye denne gangen. Men egentlig lurer jeg litt på om loven blir vedtatt i det hele tatt, den vil jo bl.a. knekke MP3-spillerne fullstendig. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Knekke MP3-spillerne klarer de aldri. Blir det ulovlig, er det bare å kjøpe på svartebørsen. De klarer heller ikke kontrollere omfanget av ulovlig musikk på de. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Fikk brev fra Warner Bros's advokater som advarte angående deling av en film. Blir jeg liggende i arkive deres over "mistenkte" eller noe? vil tro det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå