Gå til innhold

Synspunkter/Tips til s939 oppsett

Anbefalte innlegg

Når det gjelder støy, så tror jeg nok luftkjøling kan være minst like stille som vann. Ett vannkjølt system har som regel en vifte på radiatoren + at selve pumpa nødvendigvis lager noe lyd.

De viftene jeg lenket til ligger alle rundt 20dB og lavere, og da hører du dem omtrent ikke medmindre du har øret inntil/inni kabinettet.

Fordelen med et vannkjølingssett vil være at du også kan kjøle skjermkortet. GPU vifta vil i mange systemer være den største støykilda. Også her finnes det gode luftbaserte kjøleløsninger.

Generelt sett kan man si at vannkjøling egner seg bedre til ekstremklokking, men det er fullt mulig å oppnå helt "greie" overklokk med luft:

Winchester OC

Legg spesielt merke til resultatene til JimRamse.

R.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Handla nettopp en h600b hos mpx. Det er kommet en ny type nå. Den nye har ingen viftehull inn i kabinettet, men en kombinert 92/120 mm ut under PSU samt en trakt utenifra som slutter rett over CPU. Medfølgende 92 mm vifte bråker en hel del, så stille 120 mm må inkluderes om du får den nye modellen.

Ellers er kabinettet tungt stille og solid. Den nye ATXe PSU'en som følger med er om mulig enda mer stabil enn den gamle (jeg har selv det gamle med 4 x 80 mm vifter)

Ang skjerm : Ikke se bort i fra BenQ selv om Nec'en er bra. Iflg erfaringer er BenQ også bra, bare mye større.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...