Gå til innhold

HJELP! Club3D 6800 Problemer!

bidz

Anbefalte innlegg

Kanskje et helt idiotisk spørsmål men har du koblet strømkabelen til kortet? Det er endel som glemmer dette..  :p

Ja, selvsagt. Har prøvd mange forskjellige strømkabler også. Også prøvd uten, og da kom det en intens å høy pipelyd fra kortet! :)

Det virker som du har gjort alt rett. Jeg ville ikke brukt mer tid på dette og fått byttet det asap. Det skal ikke være slik at kundene skal bruke ukesvis for å få et produkt til å fungere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres ut som du har prøvd det meste. Virker for meg som det er noe galt med DVI utgangen på skjermkortet ditt. Merkelig det også men...

Har virkelig prøvd det meste. Virker som det er noe galt med DVI utgangen ja, eller noe slikt. Merkelig da at jeg får helt fint bilde i BIOS, samt at jeg kan bytte over fra VGA til DVI (med begge kablene koblet til) i Windows og det fungerer helt perfekt.

Virkelig snodig problem! Med Radeon 9800 Pro kortet (som står i maskinen nå, mitt gamle kort) fungerer DVI helt perfekt. Så det er ikke noe galt med skjerm eller DVI kabel.

Vet ikke helt hvilken type DVI kabel jeg har, da den fulgte med skjermen (Xerox XL775D). Men krever 6800 serien Dual DVI ? Den skulle vel ikke KREVE det? Aner nemlig ikke om jeg har Dual DVI eller Single DVI kabel.

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Uff dette var surt.. :(

Mulig jeg har feil, men jeg synes det har vært mange poster med feil på/problem med 6800-kort.

Man forventer seg jo ikke slikt av noe som koster såpass mye og de fleste som bestiller får slike kort gleder seg jo ekstra mye til å få gode ytelser.. og da blir jo skuffelsen ekstra stor når man får defekt vare..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Hmm, dette er veldig merkelig. Har du prøvd å resette Biosen ved at du bruker Cmos jumperen i 2-3 posisjon? Har eg Club3d Geforce6800 og har aldri hatt problemer med den. Har til og med åpnet de siste vertex og pixel shaderene. Det er mange rykter om at Club3d får de beste 6800NU kortene fra Nvidia og dermed kan dette gjøres. Ellers er kortet ditt enten defekt helt eller så takler ikke Hket ditt kortet :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hmm, dette er veldig merkelig. Har du prøvd å resette Biosen ved at du bruker Cmos jumperen i 2-3 posisjon? Har eg Club3d Geforce6800 og har aldri hatt problemer med den. Har til og med åpnet de siste vertex og pixel shaderene. Det er mange rykter om at Club3d får de beste 6800NU kortene fra Nvidia og dermed kan dette gjøres. Ellers er kortet ditt enten defekt helt eller så takler ikke Hket ditt kortet :dontgetit:

Har resatt BIOS'en ja, og oppgradert BIOS'en til nyeste versjon, og prøvd med mange forskjellige innstillinger i BIOS.

Har et ASUS K8N-E Deluxe Nforce 3 250GB hovedkort og en Athlon 64 3000+ med 2x512MB GeIL DDR400 minne. Skulle være rart at dette ikke skulle fungere overens med skjermkortet!. Blir derfor retur til MPX, gidder ikke å styre med dette lengre..

Lenke til kommentar

Jeg slet med det samme problemet på mitt 6800 ultra.. prøvde i mange timer å få det til å funke.. men til slutt ga jeg opp.. (nesten) jeg satt inn det gamle kortet.. hadde det i noen dager.. også bestemte jeg meg for å prøve igjen. fikk det samme problemet.. bestemte meg for å reinstalere alt.. fortsatt det samme problemet. også prøvde jeg bare for morro skyld å ta ut kortet og sette det inn igjen. da funket det plutselig. jeg hadde glemt og skru inn skrua som er ved siden av AGP porten på HK og derfor fikk ikke kortet ordentlig kontakt med AGP porten. etter dette har jeg ikke hatt no problemer med dette. :)

Lenke til kommentar

Kanskje jeg skal avbestille mitt Club3D 6800nu grafikkkort? Ser at noen har problemer med dette kortet, men at man ikke setter inn negative erfaringer her på www.hw.no sin produkts side er meg meget rart. Det er slike erfaringer som også burde komme fram der hvor man enkelt kan se slikt, uten å måtte begynne å søke i dette forumet.

Lenke til kommentar
les i kortets manual, kanskje det står hva den pipinga er for noe.

uansett! kobl i 9800pro kortet da du skal formatere!

formater med det, og bare bytt når du kommer inn i windows

Det fulgte ikke med noen manual - kun et lite ark med driverinstallasjons beskrivelse - vel og merke på tysk! :roll:

Uansett er kortet på vei tilbake til MPX. Benytter meg av angrefristen, og venter heller litt til neste batch og bestiller, evt. venter og sparer litt til og satser på et Club3D 6800GT istedenfor.

Har prøvd det meste. Tatt det ut og satt det inn 4-5 ganger. Prøvd forskjellige strømkabler (forskjellig kurs), kjøpt ny PSU, tatt ut RAM stikkene og prøvd forskjellige RAM slots, og med en og en brikke, resatt BIOS, oppgradert BIOS, tatt ut Audigy 2 ZS kortet, satt fast IRQ i BIOS, slått av/på fastwrites og sideband addressing i BIOS, prøvd å boote floppy og CD, osv, osv, osv, osv..

Gidder ikke mer. Virker for meg som om det er noe galt med BIOS på kortet rett og slett, i og med at DVI fungerer fint hvis en bytter over når en er i Windows. Men dette er ikke noe jeg gidder å styre med, og jeg gidder heller ikke å "bryte garantien" ved at jeg evt. flasher en BIOS som faktisk fungerer som den skal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...