bidz Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Hentet et nytt Club3D Geforce 6800 128MB i dag. Satt det i PC'en, koblet det til DVI (har LCD skjerm), fikk opp POST-bildet (med BIOS og minne telling og slikt), men, når normalt sett Windows skulle begynne og bli lastet, fryser hele PC'en, og alt bildesignal forsvinner (skjermen melder fra om "No Signal - Going to sleep!"). Tenkte så at dette kanskje var pga. at PSU'en min var for svak (skjermkortet krever minimum 350w PSU stod det på esken), siden jeg har en gammel Chieftec 340w PSU. Dro så på Digital Impuls og hentet en ny 500w bZerk PSU som klarer 34a på 12v, og regnet med at problemet skulle løse seg da. Men nei. Problemet er/var fortsatt der. Men fatter ikke helt dette, jeg får jo bilde, kan gå inn i BIOS og slikt og får helt fint bilde. Prøvde så en analog kabel (VGA kabel), og kommer nå fint inn i Windows, dog med redusert kvalitet!. Skulle tro det var noe galt med DVI kabelen, men den har jeg hatt et Radeon 9800 Pro på i flere måneder, helt uten problemer. Jeg får bilde ved POST og i BIOS. Det er ikke bare det at bildet mangler heller, hele systemet fryser seg totalt før jeg får velge BOOT kilde i Windows (trykke F8). Noen som har noen tips? fatter ingenting, og vil virkelig bruke DVI. DVI utgangen er jo tydeligvis ikke ødelagt, siden jeg får bilde i BIOS og slikt. HJELP!!!! Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Dette må jeg si var et merkelig problem. Har du innstallert drivere? Kan være derfor, prøv det og se hva som skjer. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Dette må jeg si var et merkelig problem. Har du innstallert drivere? Kan være derfor, prøv det og se hva som skjer. Har installert driverne ja. Men dette skjer før driverne/Windows blir startet tror jeg. Får ikke bootet fra CD-ROM engang når DVI brukes! Det som er merkelig er at jeg kan koble til både DVI og VGA etter jeg har bootet, og bytte til DVI i Nvidia driverne. Men straks jeg rebooter igjen, må jeg koble fra DVI, fra så og bruke VGA fram til jeg har fått bootet Windows, så bytte til DVI via driverne... Veldig merkelige greier! Noen som har vært borti noe slikt???? Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Innstaller de i Windows via den analoge kabelen. Og etterpå kobler du i DVI kabelen. Men jeg trengte ikke å innstallere noen drivere før min DVI kanal funket. Merkelige greier. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Innstaller de i Windows via den analoge kabelen. Og etterpå kobler du i DVI kabelen. Men jeg trengte ikke å innstallere noen drivere før min DVI kanal funket. Merkelige greier. Har gjort det. Kommer som sagt ikke inn i Windows, eller får ikke bootet fra CD-ROM eller noenting med DVI tilkoblet! Lenke til kommentar
Kimme Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Teste å kjøre knoppix? Slik får du testet om skjermkortet funker i allefall uten å gå inn i Windows. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Teste å kjøre knoppix? Slik får du testet om skjermkortet funker i allefall uten å gå inn i Windows. Som sagt, får ikke bootet fra floppy eller CD-ROM før PC*en fryser ved bruk av DVI. Lenke til kommentar
hds Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) *slettet* så ikke du kom inn i windows :/ Men er ikke skjermkort eller andre deler av PC'en, er noe galt med skjermen, har hatt samme problemet, men var bare når jeg kjørte spill og tror det var pga jeg brukte 75 Hz (nå får jeg ikke 75 Hz med unntak av i wc3, men bryr meg ikke^^) EDIT: skrivefeil+ ting Endret 25. januar 2005 av hds Lenke til kommentar
bidz Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 *slettet* så ikke du kom inn i windows :/ Men er ikke skjermkort eller andre deler av PC'en, er noe galt med skjermen, har hatt samme problemet, men var bare når jeg kjørte spill og tror det var pga jeg brukte 75 Hz (nå får jeg ikke 75 Hz anyway, men lite å bry seg om ^^) EDIT: skrivefeil+ ting Skjermen har fungert helt perfekt i over 3mnd nå, med et ATI Radeon 9800 Pro skjermkort (DVI). Så tror neppe det er skjermen sin feil... Lenke til kommentar
hds Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Ja sorry, men leste ikke alt (igjen). Men jeg tror fremdeles det er noe feil med skjermen, siden jeg har hatt lignende problem selv, dog med et nVIDIA kort. Så hvis det skulle være skjermkortet sitt feil, send mail til nVIDIA og spør om dem har hørt om lignende problemer med sine kort. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Ja sorry, men leste ikke alt (igjen). Men jeg tror fremdeles det er noe feil med skjermen, siden jeg har hatt lignende problem selv, dog med et nVIDIA kort. Så hvis det skulle være skjermkortet sitt feil, send mail til nVIDIA og spør om dem har hørt om lignende problemer med sine kort. Ikke umulig at det er feil på skjermen siden drivere er innstallert osv osv. Men merkelig at du kan komme inn i bios og ikke i windows. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Det er ikke noe galt med skjermen. Jeg har prøvd med det gamle Radeon 9800 Pro kortet og det fungerer heeelt perfekt da, med DVI. Det er ikke bare skjermbildet som blir svart, PC'en starter ikke å boote engang. Den fryser helt. Får ikke boota fra CD eller floppy, eller noenting - så dette har INGENTING med drivere eller skjermen og gjøre! Lenke til kommentar
bidz Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Bump! Anyone? Har nå satt tilbake Radeon 9800 pro kortet og alt fungerer perfekt. Regner med 6800'et blir sendt tilbake til MPX i morgen gitt! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Siden jeg ikke kunne se noen andre har tatt det opp... kanskje fordi det etterhvet ansees som en selvfølge at alle vet/gjør..: Avinstallerte du ditt 9800Pro kort etter alle kunstens regler? (Control Panel->Remove programs(drivere), Unistall device (Device Manager),.. Driver Cleaner.., slette alle spor av ATI i Regedit). Uten å gjøre det kan du ikke regne med at ditt nye kort vil fungere...faktsik har jeg av egen erfaring begynt å tro litt mer på de som alltid anbefaler full reformatering/reinstallering av OS ved skjermkortbytte... Endret 26. januar 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
bidz Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Siden jeg ikke kunne se noen andre har tatt det opp... kanskje fordi det etterhvet ansees som en selvfølge at alle vet/gjør..:Avinstallerte du ditt 9800Pro kort etter alle kunstens regler? (Control Panel->Remove programs(drivere), Unistall device (Device Manager),.. Driver Cleaner.., slette alle spor av ATI i Regedit). Uten å gjøre det kan du ikke regne med at ditt nye kort vil fungere...faktsik har jeg av egen erfaring begynt å tro litt mer på de som alltid anbefaler full reformatering/reinstallering av OS ved skjermkortbytte... Uninstallerte drivere og brukte drivercleaner ja. Problemet er at Windows rekker ikke og starte før PC'en henger. Får heller ikke bootet fra CD-ROM eller Floppy, da PC'en henger totalt etter POST skjermen med DVI. Merkelige greier. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Kanskje et helt idiotisk spørsmål men har du koblet strømkabelen til kortet? Det er endel som glemmer dette.. Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Høres ut som du har prøvd det meste. Virker for meg som det er noe galt med DVI utgangen på skjermkortet ditt. Merkelig det også men... Lenke til kommentar
bidz Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 formatering er tingen Som sagt. Jeg får ikke engang bootet fra Floppy eller CD-ROM (Windows XP CD) når jeg bruker DVI. PC'en fryser TOTALT før jeg i det heletatt får bootet noenting. Til og med når HDD'ene er koblet fra!. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Kanskje et helt idiotisk spørsmål men har du koblet strømkabelen til kortet? Det er endel som glemmer dette.. Ja, selvsagt. Har prøvd mange forskjellige strømkabler også. Også prøvd uten, og da kom det en intens å høy pipelyd fra kortet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå