andreas Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Hei, vet ikke om dette er riktig sted å plassere dette, men håper dere kan hjelpe meg for det om Men men, over til saken. Jeg skal installere windows 98 på en formatert harddisk i en gammel PC (Specs: 350mhz 64Ram) men den vil ikke boote fra cden når jeg starter opp, og jeg kan heller ikke endre noe i BIOS.. Jeg har laget en boot eller "rescue diskett" (Tror det er riktigt?), og når jeg starter opp med den booter den fra disketten og da står følgende "starter win98" Og etter det kommer det opp A:\. Hva skal jeg skrive inn der? Har prøvd å skrive D: som er cd rom (Har win 98cd i cd-rommen), men jeg får ikke til å skrive inn kolon tegn ( : ) når jeg trykker på kolon tasten kommer dette tegnet opp (>) Har prøvd alle taster, men det dukker bare ikke opp Håper dere kan hjelpe meg! Takker for svar! Andreas.. Endret 25. januar 2005 av andreas Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Shift + Ø hvis jeg husker riktig. Blir slik med engelsk tastatur driver i DOS Lenke til kommentar
Ebola2782 Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Hvis du skal boote fra cd rom så må du lage en oppstartsdiskett med cd-rom drivere sannsynligvis.. For og få til ::::: i dos må du bruke Shift+Ø Lenke til kommentar
andreas Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Ah, oki shift+ø altså Takk for hjelpen! En ting til, hvordan lager jeg boot diskett med cdrom drivere da? (er helt nybegynner med dette) Lenke til kommentar
Konge Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 http://www.bootdisk.com/ Lenke til kommentar
andreas Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Nå har jeg kjørt Boot diskette, på meny'en der valgte jeg alt 1. (Start with cd support) eller noe, da overførte den noen drivere og så kom følgende opp "diagnosen for drive D. ble suksessfullt overført" etter det kom "A:/>" opp, hva skal jeg skrive inn da? Takk for hjelp! Endret 25. januar 2005 av andreas Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Nå har jeg kjørt Boot diskette, på meny'en der valgte jeg alt 1. (Start with cd support) eller noe, da overførte den noen drivere og så kom følgende opp "diagnosen for drive D. ble suksessfullt overført" etter det kom "A:/>" opp, hva skal jeg skrive inn da? Takk for hjelp! Høres ut som oppstartsdisken opprettet en ramdisk. Prøv E: (e og så shift+ø). Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Bokstaven til cd-rom'en (d:) og install. Eks: D:\install Lenke til kommentar
consilium Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 [CD-ROM STASJON]: , f.eks. E: (sjekk hva mscdex sier når du starter maskinen) setup PS: en fordel å ha SmartDrive installert før du kjører setup.exe, går MYE fortere. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Slik jeg gjør det på pcer som ikke booter fra cd: * Sett inn innstalasjonsdiskett * Starte opp pcen. * Velg "starte pcen med cdrom" * Eventuelt formatere c:\ * Starte "Install" fra cden(eksempel: 1) D: 2) cd win98 3) install) Lenke til kommentar
svening Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Ja det er utrolig hvor mye tid en kan bruke for og installere O/S på gamle PC'er. Fikser mye med en rask oppgradering av HW.. Lenke til kommentar
andreas Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Har prøvd d:/>install og d:setup har også prøvd e:install og D: setup men da kom dette opp "ugyldig katalog el filnavn" Skal prøve det efikkan anbefalte nå.. Endret 25. januar 2005 av andreas Lenke til kommentar
andreas Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Og det funket bra! Takk for all hjelp Endret 25. januar 2005 av andreas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå