Gå til innhold

Xbox Chip - Anbefalinger?

Thewiz

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å opplyse deg før jeg ...

Poenget er nettopp det, at man ikke VET hva det dreier seg om før etter man har montert modchip og da først funnet ut hva man trenger.

Selv om dere (du) ikke ser på noen av funksjonene som MÅ ha funksjoner, betyr ikke at noen andre gjør det.

For meg er muligheten til flere bios'er en "MÅ ha" ting

- muligheten til å formatere en enkel partisjon ifra bios en "MÅ ha" ting

- muligheten til å kjøre FTP fra modchip en "MÅ ha" ting

- muligheten til å oppdatere bios over nettverket en "MÅ ha" ting

- muligheten til å bestemme ifra hvilken partisjon jeg skal boote ifra i bios en "MÅ ha" ting

- muligheten til å enkelt koble til LCD en "MÅ ha" ting

og noen til ...

Om du er fersk og aldri har vært borti en moddet xbox før, hvordan kan du vite hva dine behov er?

Nå ønsker jeg ikke å fortelle at alle bør kjøpe en X3, for det finnes personer som nøyer seg med Aladdin og er fornøyd med det, og med god grunn, for den gjør det den i utgangspunktet er tiltenkt å gjøre.

Poenget er at man istedet burde opplyse objektivt om muligheter istedet for å bastant si at "du har ikke behov for bedre".

Og 90% har ganske sikkert ikke behov for bedre, men du/dere vet ikke hvem.

Følger man ditt råd for å spare 400,- riskerer man kanskje å kaste bort 200,- istedet, fordi man blindt tror på utsagn som kommer i forumet å handler seg en Aladdin for så å finne ut at man egentlig trengte noe annet.

Til tider kan det se ut som om man blir "hengt ut" om man sier man har kjøpt en f.eks X3, fordi man var dum og kjøpte noe man ikke trenger.

(OK, tok i litt her da, men ...)

Det er blitt sammenlignet Toyota og Mercedes her, men jeg velger å bruke 2 seter og 5 seter istedet. Du får tatt med deg folk i 2 seteren, men du må gjøre det i flere vendinger en du må med 5 seteren.

Merk at det er ikke Aladdin/DuoX chippene jeg har noe imot, men dere som bastant påstår at folk ikke trenger noe annet.

Word!

En annen ting som er kjekt med X3 er at dersom du har litt utforskertrang, skal det godt gjøres å ødelegge chip'en uten å gjøre fysisk skade på den. Dette er noe som mangler på andre billigere chip'er; uten at jeg skal banne på det. Dette kan fort spare deg for noen hundrelapper :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...