Gå til innhold

Xbox Chip - Anbefalinger?

Thewiz

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg går for denne Aladdin Chipen, jeg har også fått en PM

fra en som kaller seg G-M-L her på forumet, han sier at han kan hjelpe meg og instalere og lodde for 250,-kr. er det en fair deal?

Jeg er takknemelig for at dere ville hjelpe meg, Tusen Takk :)

Endret av TheWiz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

bare gå på siden til modnet der står alle alternativer veldig greit satt opp. jeg kjøpte Xecuter 3 for den skulle være best, men det har ikke jeg noe peiling på. Jeg betalte 3300,- for en xbox med 160 gig hd og chipen ferdig montert det fungerer meget bra.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Når det gjelder chip vil jeg påstå det er unødvendig med dyr chip. Kjøpte det selv fra modnet når jeg fikk xbox, men i ettertid har jeg sett at det var helt bortkastet. Om dagen nå driver jeg å setter inn chip for en billig penge for venner mm, da bruker jeg DuoX 2 Cromwell. Aldri opplevd noen som har ønsket/trengt noe mer ;)

Det eneste en dyr chip en fin til er å ødelegge maskinen med avanserte innstillinger, samt ha funksjoner så du kan rette på feilene;)

Lenke til kommentar

Det er ganske vittig å til stadighet å lese at alle de som har Aladdin / DuoX eller tilsvarende til stadighet prøver å overbevise alle andre (og seg selv?) at det ikke er behov for noe annet ... :p

Jeg for min del mener det sier mest om hva dere bruker Xboxen til, enn hva som kan være nødvendig for de andre på forumet.

Det var nå mine tanker om den saken ... :hmm:

Lenke til kommentar

Anbefaler deg virkelig ikke å prøve å innstallere chippen selv når du fan ikke klarer å åpne XBoxen selv, få for guds skyld noen med peiling til å innstallere den for det ellers kommer du til å stå der med 1 stk fucked XBox.

Når du lurer på om du bruker loddetinn til å lodde da sier det seg selv at det kommer til å gå til H***** hvis du prøver selv...

Lenke til kommentar
Det er ganske vittig å til stadighet å lese at alle de som har Aladdin / DuoX eller tilsvarende til stadighet prøver å overbevise alle andre (og seg selv?) at det ikke er behov for noe annet ... :p

Jeg for min del mener det sier mest om hva dere bruker Xboxen til, enn hva som kan være nødvendig for de andre på forumet.

Det var nå mine tanker om den saken ... :hmm:

La oss si det slik... En person som vil chippe sin Xbox. Det han vet er at han da kan spille brentespill, kanskje en DivX og DVD... det er det dem fleste bruker Xboxen sin til... Da er det ikke vits i å kjøpe en chip til 800 når en til 200 gjør jobben... Det er slik som sebastian_stenmark sier "Toyota og Mercedes"

Hvilke funksjoner på xecutern er en MÅ ha funksjon? Etter som jeg har forstått er det kun finesser for den avanserte bruker... men igjen jeg har ikke prøvd denne chippen, så opplys meg!

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å opplyse deg før jeg ...

Poenget er nettopp det, at man ikke VET hva det dreier seg om før etter man har montert modchip og da først funnet ut hva man trenger.

Selv om dere (du) ikke ser på noen av funksjonene som MÅ ha funksjoner, betyr ikke at noen andre gjør det.

For meg er muligheten til flere bios'er en "MÅ ha" ting

- muligheten til å formatere en enkel partisjon ifra bios en "MÅ ha" ting

- muligheten til å kjøre FTP fra modchip en "MÅ ha" ting

- muligheten til å oppdatere bios over nettverket en "MÅ ha" ting

- muligheten til å bestemme ifra hvilken partisjon jeg skal boote ifra i bios en "MÅ ha" ting

- muligheten til å enkelt koble til LCD en "MÅ ha" ting

og noen til ...

Om du er fersk og aldri har vært borti en moddet xbox før, hvordan kan du vite hva dine behov er?

Nå ønsker jeg ikke å fortelle at alle bør kjøpe en X3, for det finnes personer som nøyer seg med Aladdin og er fornøyd med det, og med god grunn, for den gjør det den i utgangspunktet er tiltenkt å gjøre.

Poenget er at man istedet burde opplyse objektivt om muligheter istedet for å bastant si at "du har ikke behov for bedre".

Og 90% har ganske sikkert ikke behov for bedre, men du/dere vet ikke hvem.

Følger man ditt råd for å spare 400,- riskerer man kanskje å kaste bort 200,- istedet, fordi man blindt tror på utsagn som kommer i forumet å handler seg en Aladdin for så å finne ut at man egentlig trengte noe annet.

Til tider kan det se ut som om man blir "hengt ut" om man sier man har kjøpt en f.eks X3, fordi man var dum og kjøpte noe man ikke trenger.

(OK, tok i litt her da, men ...)

Det er blitt sammenlignet Toyota og Mercedes her, men jeg velger å bruke 2 seter og 5 seter istedet. Du får tatt med deg folk i 2 seteren, men du må gjøre det i flere vendinger en du må med 5 seteren.

Merk at det er ikke Aladdin/DuoX chippene jeg har noe imot, men dere som bastant påstår at folk ikke trenger noe annet.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

for alle oss vanlig dødlige. Som bruker boxen til litt spilling og xbox media center. funker billigchippene vel så godt som de dyre. og det for en pris ned mot rundt 200+ eventuelt en loddefri adapter for de som ikker stødig på loddebolten.

nettverksflashing og lcd støtte og formatering. Hva skal en med det.

en slayer cd formaterete og innstallerte alt det jeg trengte.

Endret av dopus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...