Thewiz Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Jeg har hatt Xbox i ca. 1 år og nå tenkte jeg å skaffe meg en Chip. Jeg har noen krav til Chipen: - Jeg må kunne spille på LIVE (switch) - Jeg vil ha en sonefri Xbox (DVD) - Loddefri Jeg vil helst ha en Chip som ikke er altfor dyr og ikke altfor dårlig, en rimelig chip til under 500,- hadde verdt fint. Trenger også litt hjelp med hvordan jeg kan bruke chipen maksimal, emulatorer, brennte spill o.l Hvem er det som kan innstalere chipen? kan jeg gjøre det selv? Kom gjerne med anbefalinger. Takk på forhånd Endret 25. januar 2005 av TheWiz Lenke til kommentar
Panter Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Begynn med å lese de mange spørmål og svar om Xbox-modding og valg av chip her i forumet. Seneste tråden er fra igår om valg av chip. Se også FAQen som er satt sticky. Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Loddefri chip Synes ikke den er til å anbefale http://www.modnet.no/product_reviews_info....0&reviews_id=22 Edit: Kjøp heller Alladin XT, er ikke så veldig vanskelig å lodde. Du får kjøpt den for 99,- på Qxl Endret 25. januar 2005 av Spidy Lenke til kommentar
G-M-L Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Er Xbox'en over ett år gammel er det en ganske stor sjanse for at det er en versjon før v1.6, og da har du langt flere loddefrie alternativer. De fleste modchips har da ett loddefritt adapter som kan brukes. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Er Xbox'en over ett år gammel er det en ganske stor sjanse for at det er en versjon før v1.6, og da har du langt flere loddefrie alternativer. De fleste modchips har da ett loddefritt adapter som kan brukes. Hvordan finner jeg ut hvilken verson jeg har? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Last ned Slayers Evox Auto Installer, den har en utility som gir deg versjonen automatisk, uten at du trenger å åpne boksen. Du kan også lese på www.xbox-scene.com, og finne det ut vha serienummeret på boksen. Endret 25. januar 2005 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Link Jeg fant en Chip her, ser denne ok ut? Trenger jeg harddisk til Xboxen? fortell meg om mulighetene. Lenke til kommentar
_LA_ Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Last ned Slayers Evox Auto Installer, den har en utility som gir deg versjonen automatisk, uten at du trenger å åpne boksen. Må ikke boxen være modda for det? Lenke til kommentar
_LA_ Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Hvis du _leser_ litt oppover så har Panter gitt deg svar på det du lurer på.. Se signaturen hans, der det står "Min egen lille FAQ om Xbox-modding" Lenke til kommentar
H2H Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Link Jeg fant en Chip her, ser denne ok ut? Trenger jeg harddisk til Xboxen? fortell meg om mulighetene. Joda Aladdin XT er en god chip det! Du kan gjøre med den alt som du kan me andre chipper... Men anbefaler den ikke til Xbox v. 1.6 og 1.6b da denne lager en for stor strøm i lFrame kretsen! Da er DuoX2 tingen! http://www.xbox-scene.com/versions.php Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Men anbefaler den ikke til Xbox v. 1.6 og 1.6b da denne lager en for stor strøm i lFrame kretsen! Hva mener du? Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 (endret) Men anbefaler den ikke til Xbox v. 1.6 og 1.6b da denne lager en for stor strøm i lFrame kretsen! Hva mener du? Strømmen er for stor i lFrame, slik at den forkorter Xboxens levetid. Slik hva jeg har forstått Endret 25. januar 2005 av Spidy Lenke til kommentar
H2H Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 D0 kretsen i en 1.6 eller 1.6b box finnes ikke... da brukes en krets som heter lframe... som da kobles til d0 på chippen... når du da starter chippen (aladdin XT) jorder den dette signalet... slik at det går en strøm som er mye større en bergnet hele tiden! DuoX2 pulser lframe til jord... slik at dette problemt ikke er noe å tenke på... Det er sagt at du formisker leve tiden hvis man jorder lframe... men ingen vet med hvor mye! Lenke til kommentar
_LA_ Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Vel, er ingen boxer som har dødd enda av dette. Uans så har han ikke 1.6, så han trenger ikke tenke på dette. Lenke til kommentar
H2H Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 hvor ser du hvilken versjon han har? ser det ikke jeg... kan jo være heldig å støte på en tidlig 1.6! Lenke til kommentar
_LA_ Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Sant nok, men hva er sjansen? 1.6 er relativt nye. Er nok en 1.4 ville jeg tro. Men jeg ville åpna for å være sikker. Han må jo det uans siden han skal chippen.. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 KAn noen av dere hjelpe meg med å finne det ut? Er det privat denne serial koden? Lenke til kommentar
H2H Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 http://www.xbox-scene.com/versions.php her finner du ut hvilken Versjon du har Har også postet dette lenger oppe! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Link fortell meg om mulighetene. Dersom du gidder å lese litt på de linkene vi har gitt deg, så står alt der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå