Funken Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Er på jakt etter en ny printer, og er usikker på hva jeg skal kjøpe. I utgangspunktet trenger jeg bare til å skrive tekst, men har blitt fristet av all den informasjonen som jeg finner om fargeskrivere. Tar en del bilder, og det hadde vært gøy å begynne å printe disse hjemme. Har orientert meg lit på forumet, og det virker som om Canon sin Pixma iP4000 er en god allrounder. Men hva er egentlig forskjellen på denne og forgjengerene IP2000 og IP3000. Noen som vet om kvalitetsforskjeller? Lenke til kommentar
Funken Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Tja, i og med at det ikke kommer noen svar her, så er det vel bare tull å gå til innkjøp av eksempelvis en Ip-5000. Antar Ip-4000 holder i lange baner for alle privatpersoner....kanskje Ip-3000 også Lenke til kommentar
krolf Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Har nettopp kjøpt meg en PIXMA IP4000, den kan jeg anbefale deg på det varmeste. Har vært gjennom flere HP Photosmart printere før denne, men tenkte jeg skulle prøve noe annet. Har ikke angret ett sekund, bra utskrifter, rask og utrolig stillegående. Det at du kan printe på CD-plater er også helt genialt. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Det at du kan printe på CD-plater er også helt genialt. (ihvertfall for de som har bruk for det) Ellers så tror jeg ikke IP4000 er "arvtaker" til IP2000/3000, da jeg mener å huske at de ble lansert samtidig...i forskjellige prisklasser og med enkelte forskjeller i funksjonalitet og kvalitet. Når det er sagt, så ville jeg ikke tatt utgangspunkt i skriverens pris når jeg skal velge blekkskriver. Årsaken er rett og slett at brukskostnadene vanligvis betyr langt mer enn innkjøpsprisen. Eksempelvis vil et sett med blekkpatroner (C, M, Y og Black) til min skriver koste ca 800kr, mens skriveren koster 500kr inkludert 4 blekkpatroner. Konklusjonen er at min skriver er fryktelig dyr i drift og snart bør byttes ut...og at jeg da vil legge mer vekt på brukskostnader enn på innkjøpsprisen. I tillegg til (naturligvis) kvalitet og funksjonalitet (hastighet, bildekvalitet, muligheter for s/h, etc) Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Jeg har en iP4000 og er veldig godt fornøyd. Jeg synes både print av bilder og "vanlig" printing på normalpapir er bra nok i massevis for mitt behov. Den har egen skuff hvor du kan ha f.eks 10x15 fotopapir mens A4 arkene ligger i arkmateren bak så det er ikke nødvendig å bytte papir ettersom hva du skal printe. Printing på CD plater er også "kjekt å ha". Jeg har prøvd å sammenligne printing av bilder mot det jeg her fått fra Eurofoto, og synes de jeg lager hjemme er like bra. Prisen pr. bilde blir sikkert omtrent den samme, men det er litt greit å kunne lage dem hjemme. Blekkpatronene varer ganske lenge, og koster omtrent 100 kr stykket. På min gamle HP printer var det en dyr parton for farge og en sort noe som førte til adskillig høyere blekkpris. På iP400 kan man bytte den av de 5 patronene som går tom. Jeg har aldrig angret på at jeg kjøpte den, og kan anbefale den. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Tja, i og med at det ikke kommer noen svar her, så er det vel bare tull å gå til innkjøp av eksempelvis en Ip-5000. Antar Ip-4000 holder i lange baner for alle privatpersoner....kanskje Ip-3000 også IP4000 har fått veldig mye skryt for høy utskriftskvalitet på foto, den er ikke fullt så bra på tekst og grafikk. Jeg kjøpte meg en IP5000 som også leverer glimrende fotokvalitet, men den er bedre på tekst/grafikk enn IP4000. Har lest tester hvor IP4000 kommer best ut på fotokvalitet, jeg har sammenlignet men kan ikke se noe forskjell. Gå for IP4000, den er billig men meget bra! Jeg fikk min IP5000 til IP4000 pris, for det var en slektning som jobbet i butikken hvor jeg kjøpte den! Anbefales på det varmeste! Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 iP4000 er akkurat det samme som den "gamle" i865, men i ny innpakning. Også blitt rimeligere. iP5000 er den samme som iP4000, men har redusert dråpestørrelse når den brukes på fotopapir (og noen sier dette kun gjelder med "Photo Paper Pro" innstillingen på høyest kvalitet). Personlig synes jeg den skriver ut marginalt bedre bilder enn i865, bruker da Canon Photo Paper Pro og originalt blekk. Har sett både det ene og det andre nevnt om hvem som er best av iP4000 og iP5000 på fotografier, tror det avhenger mye av papirtypen... Har også sett flere som mener at iP5000 gir bedre bilder enn forrige 6-fargers generasjon fra Canon. I teorien *skal* iP5000 være bedre enn iP4000 på bilder. Det at iP5000 er bedre enn iP4000 på tekst og grafikk er jeg usikker på, hvor har du dette fra? (og tenker du hastighet eller kvalitet?) Uansett, dette er meget bra skrivere begge to, som faktisk er godt egnet til alt som er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå