Gå til innhold

Fjernkontroll til Winamp / Pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der fant jeg den ja

http://sourceforge.net/projects/fma/

Med dette installert fikk jeg opp en fin liten meny der jeg kunne styre alt fra winamp avspilling til selve musepekeren med joysticken....første gangen jeg installerte det iallefall.

Andre gang jeg gjorde det, etter en reinstallasjon, fikk jeg det ikke til...hmm...

uansett, lykke til :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

En ATI Remote sak som selges omtrent i alle webshopper som forhandler ATI skjermkort, de funker helt greit. Styrer WinAmp og de fleste andre kjente programmer for video/musikk avspilling. Rekkevidden til ATI Remote er også kjekk, jeg testet bare for moro skyld - tok fjernkontrollen med meg ned i 1.etasje i stua, og styrte helt greit WinAmp som tuslet og gikk på PC´n i etasjen over. Dyre er de heller ikke.

Lenke til kommentar

Har trådbasert Microsoft Digital Media Pro (finnes sikkert også i trådløst) hvor jeg har lagt til en plugin i Winamp som gjør at media tastene fungerer også i winamp. :) Bare synd at Play/pase knappen ikke kan settes til begge deler, men den er satt til play, mens 1 på favoritter er satt til pause. Kan konfigurere bra med den plugin'en. :)

Så om man har ett bluetootbasert tastatur, f.eks Logitech DiNovo http://www.komplet.no/k/ki.asp?sku=305375&cks=PRL så kan man sikkert bruke konfigurere winamp til dette tastaturet. Jeg har planer om å kjøpe diNovo til stuePC'en, men kan ikke avkrefte/bekrefte om det fungerer der.

Noen som har diNovo som kan bekrefte at man kan gå inn å konfigurere at en mediatast skal kjøre en kommando? For plugin'en til winamp har en hjelpefil hvor du velger play f.eks, da får man en kommandolinje som du bare limer inn i tastaturets konfig program for playtasten. :) Funker glimrende på Microsoft Digital Media Pro som jeg skriver på nå. :)

Lenke til kommentar
Der fant jeg den ja

http://sourceforge.net/projects/fma/

Med dette installert fikk jeg opp en fin liten meny der jeg kunne styre alt fra winamp avspilling til selve musepekeren med joysticken....første gangen jeg installerte det iallefall.

Andre gang jeg gjorde det, etter en reinstallasjon, fikk jeg det ikke til...hmm...

uansett, lykke til

Denne metoden likte jeg... Har lasta ned et program som lar telefonen få kontakt med maskinen, men finner f** ikke plugin til winamp 5.xx

Lenke til kommentar

MRLee sa:

Jeg kunne gjøre det med en BT dongle og min SE T630...+ett eller annet program jeg ikke husker navnet på..freeware var det iallefall...

du kan muligens vurdere trådløst tastatur? med media keys?

Jeg har en T630, bruker et program som heter PC Control, dette finnes her

Dette kan man også finne ut av ved å søke på forumet, en guide ligger her

Programmet funker helt tip topp, og man kan velge hva knappene på mobilen skal brukes til ved å skrive i koden i KeyMap.xml, for eksempel slik:

Here is an example for the commands (Volume up). Comments in ()

<KEY_VOLUME_UP> (Specifies which button on the phone that will be controlled)

<NAME>Page Up</NAME> (This is not used yet!!)

<HELP>Page Up</HELP> (This text will be shown when you press "*" on the phone)

<COMMAND_ID> (Here starts the command)

<COMMAND_TYPE>SPECIAL KEY</COMMAND_TYPE> (In this case we will press a "special key" on the keyboard)

<COMMAND>PRIOR</COMMAND> (Here is the key that should be pressed)

</COMMAND_ID> (End of command)

</KEY_VOLUME_UP> (End for key)

Programmet er brukervennlig og det meste er dog allerede på plass.

Marius

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...